|

از جذابیت های حیات وحش؛ گیس و گیس کشی توله پلنگ فرصت طلب با مادرش بر سر تصاحب لاشه

این ویدئو که در حیات وحش ماسایی مارا ضبط شده، نقشه حیله گرانه یک پلنگ نر جوان را به تصویر می‌کشد که وارد دعوای ساختگی با مادرش می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پلنگ حیوانی از خانواده گربه سانان است که به دلیل داشتن پاهایی کوتاه و بدنی کشیده می تواند با سرعت بسیار زیادی بدود. پلنگ بومی نواحی مختلف آفریقا و جنوب آسیا می باشد که برخلاف بسیاری از گربه سانان بیشتر اوقاتش را روی شاخه های درختان به سر می برد. پلنگ ها فقط در زمان جفت گیری در کنار هم هستند و در دیگر مواقع به صورت انفرادی زندگی می کنند. 

پلنگ یک شکارچی آرام و فرصت طلب است که برای زنده ماندن فقط از حیوانات دیگر تغذیه می کند. او برای شکار معمولا بالای درختان یا میان پوشش گیاهی متراکم چند متر دورتر کمین کرده و در فرصت مناسب به طعمه اش حمله می کند. پلنگ بعد از شکار طعمه اش، آن را به مکان دور از دید، مانند پوشش های گیاهی متراکم یا بالای شاخه های درختان می برد تا غذایش از دسترس شکارچیان اطرافش در امان باشد. این حیوان از قدرت بدنی بالایی برخوردار است که باعث شده بتواند طعمه های سنگین تر از خود را شکار و به بالای درخت بکشاند.

این ویدئو که در حیات وحش ماسایی مارا ضبط شده، نقشه حیله گرانه یک پلنگ نر جوان را به تصویر می‌کشد که وارد دعوای ساختگی با مادرش می‌شود. در نهایت هم پلنگ جوان موفق می‌شود خرگوش شکار شده توسط مادرش را به سرقت ببرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی