|

شگفتی های حیات وحش؛ مار کبرا سَرکش سراغ طعمه گنده تر از دهنش رفت و توش موند! (ویدیو)

در این ویدیو یه مار کبرا رو می بینید که میره سراغ شکار مارمولک و تو شکارش میمونه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از موضوعاتی که در دنیا علاقه مندان زیادی آن را دنبال می کنند میشه به حیات وحش اشاره کرد. در حیات وحش شگفتی های زیادی وجود دارد. از انواع روش های شکار، پنهان شدن، چگونگی بقا و .... . در این جهان حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن فقط زنده بمانند.

مار شاه کبرا طولانی‌ ترین مار سمی جهان است و به راحتی می‌ تواند لقب پادشاه را به خودش اختصاص بدهد. این جانور خزنده قدرتمند بیشتر مار‌های دیگر را شکار می‌کند و می‌ تواند چندین دهه در طبیعت عمر کند. علت این عمر طولانی این است که کمتر حیوانی در طبیعت می توان یافت که بتواند مار شاه کبرا را شکار کند!

مار کبرا معمولی ممکن است یک مار، یک حیوان کوچک تر، جونده یا حتی پرنده را بخورد. اما شاه کبرا می‌تواند آرواره‌ های خود را برای بلعیدن یک حیوان بزرگ یا حتی یک انسان باز کند.

اگرچه مار شاه کبرا به رفتار پرخاشگرانه شهرت دارد اما در حقیقت طبیعت گوشه گیری دارد و ترجیحش این است که از مردم و سایر حیوانات دور باشد. این جانور یک خزنده منزوی است و تنها در دوره تولید مثل با هم نوعانش وقت می گذارند.

مارمولک های استپی یا کیپ یا مانیتور خزندگان بزرگی هستند که دارای ساختار بدنی قوی هستند. سر مارمولک مانیتور بزرگ است. قسمت بیشتر این سر شامل دهان با فک های بسیار قوی و رشد یافته است . دندان ها تا استخوان فک رشد می کنند. زیستگاه اصلی مارمولک مانیتور در استپ ها و دشت های ساوانا است که در جنوب صحرا، در کمربند زیر استوایی آفریقا است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی