|

آیا زمان مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی رسیده است؟

شاید در شروع کار، همه چیز خوب به نظر برسد ولی رفته رفته با افزایش نیازهای وبسایت، شما هم در دسته کسانی قرار خواهید گرفت به خرید سرور…

لینک کوتاه کپی شد

اینکه در اوایل شروع کار خود هستید و تنها چند روز است که وبسایت خود را راه اندازی کرده اید، دلیل نمی شود که تا آخر عمر هم کارتان با یک هاست اشتراکی که ارزان است ولی در عوض از لحاظ استقلال، ایمنی و سطح دسترسی روت حرفی برای گفتن ندارد، راه بیافتد. شاید در شروع کار، همه چیز خوب به نظر برسد ولی رفته رفته با افزایش نیازهای وبسایت، شما هم در دسته کسانی قرار خواهید گرفت به خرید سرور مجازی فکر می کنند.

ایده ایجاد سرور مجازی هم از تقسیم منابع یک سرور فیزیکی قدرتمند گرفته شده است ولی با خرید این سرور، دیگر نیازی نیست که نگران اشتراکی بودن منابع باشید چون هر نسخه سرور مجازی، یک سرور مستقل و جدا است که منابع خود را به صورت اختصاصی در اختیار دارد. امنیت و عملکرد بالا و دسترسی کامل به منابع از مهم ترین دلایلی هستند که توجه اکثر صاحبان کسب و کار آنلاین را جلب می کند.

اگر دوست دارید کمی بیشتر با ویژگی های هاست اشتراکی و سرور مجازی آشنا شوید و دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی را بدانید، با ما همراه باشید:

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، در این نوع میزبانی، تمام منابع سرور مثل پردازنده، رم و حافظه بین چند وبسایت به اشتراک گذاشته می شود. همچنین، هیچ محدودیتی هم در میزان استفاده از منابع وجود ندارد پس اگر یکی از سایت ها به خاطر رشد ترافیک، نیاز به منابع بیشتری داشت، آن منابع را در اختیار می گیرد و این باعث اختلال در عملکرد سایر وبسایت ها می شود.

"مثل کیکی که مادر خانواده درست کرده است و چون پدر تمام کیک را خورده است، بچه ها کیکی برای خوردن ندارند".

اصلی ترین دلیلی که کاربران موقع شروع کار خود از هاست اشتراکی استفاده می کنند، هزینه پایین آن است چون هزینه نگهداری سرور بین تمام کاربران تقسیم می شود.

اگر صاحب یک وبسایت کوچک هستید که ترافیک بالایی هم ندارد، هاست اشتراکی گزینه خوبی است چون وبسایت شما نیاز به منابع کمی دارد و دلیل ندارد با صرف هزینه های زیاد و اضافی از یک سرور مجازی یا اختصاصی گران تر استفاده کنید که امکان ندارد همه منابع آن را لازم داشته باشید.

البته جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که فایل های هر کدام از وبسایت ها در پارتیشن های جداگانه ذخیره می شوند و هر کدام درخت دایرکتوری مختص خود را دارند. هر کدام از این وبسایت ها فقط به منابع سرور دسترسی اشتراکی دارند و فایل های هر وبسایت از دسترس وبسایت های دیگر خارج است.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

همچنین سرور مجازی یک محیط ایزوله از سرور فیزیکی است که با استفاده از ابزارهای مجازی سازی ایجاد می شود. با خرید سرور مجازی، دیگر نیازی نیست که نگران منابع مشترک باشید چون هر وبسایت سهم خود را دارد که هیچ سایت دیگری نمی تواند از آن استفاده کند.

" مثل مادری که کیک را بین اعضای خانواده تقسیم کرده است، تا هر کس سهم خود را میل کند."

با سرور مجازی، تجربه ای مشابه با سرور اختصاصی خواهید داشت. تنها با این تفاوت که قیمت سرور مجازی در مقایسه با سرور اختصاصی مقرون به صرفه تر است. دلیل آن هم اشتراکی بودن منابع یک سرور فیزیکی بین چند سرور مجازی است. البته این اشتراکی بودن با اشتراکی مربوط به هاست اشتراکی فرق دارد. منابع سرور اختصاصی بین سرور های مجازی تقسیم می شوند منتها هر سرور مجازی منابع مخصوص خود را در اختیار می گیرد و هیچ حساب دیگری به این منابع دسترسی ندارد.

شاید فکر کنید که در این صورت هم با مشکل کمبود منابع روبرو خواهید بود! در حالی که این شما هستید که باید نیازهای خود شناسایی کنید و پلن مناسبی را سفارش دهید. البته چون آینده قابل پیشبینی نیست، اگر ترافیک سایت شما افزایش یافت یا به هر دلیلی به منابع بیشتری نیاز پیدا کردید، می توانید پلن خود را ارتقا دهید.

پس تا الان متوجه شدید که انعطاف و امنیتی که با خرید سرور مجازی خواهید داشت، اصلا با هاست اشتراکی قابل مقایسه نیست.

برتری های سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی

شاید موقع شروع کار، تنها معیار مهم برای شما " هزینه " باشد ولی مطمئناً با رشد کسب و کار و افزایش ترافیک "امنیت" و "مدیریت همه درخواست ها" اهمیت بیشتری پیدا می کنند و اینجاست که نکات این بخش توجه شما را جلب می کنند:

1. سرور مجازی قابلیت اطمینان بالاتری دارد.

هاست اشتراکی شبیه دسته ای از دومینوها است که عملکرد بد یک کاربر می تواند باعث از کار افتادن کل سرور شود. خبر خوب این است که قابلیت اطمینانی که با هاست اشتراکی از بین رفته است با خرید سرور مجازی جبران می شود. هر کدام از وبسایت ها در محیط ایزوله مخصوص خود هستند که تحت تاثیر محیط های دیگر قرار نمی گیرند و به کار خود ادامه می دهند.

2. منابع سرور مجازی مختص شماست.

با خرید پلن سرور مجازی، تمام منابع آن در اختیار شما قرار می گیرد و وقتی قرار نیست به خاطر استفاده کاربران دیگر با کمبود منابع روبرو باشید، به راحتی می توانید از عهده مدیریت درخواست ها و ترافیک وبسایت خود بربیایید و هزینه ای هم بابت افزایش ترافیک خود پرداخت نکنید و این یعنی یک موقعیت برد – برد.

3. عملکرد کسب و کار شما بهبود پیدا می کند.

وقتی بر اساس نیازهای خود یک پلن مناسب انتخاب می کنید، زمینه لازم برای بهبود عملکرد وبسایت یا اپلیکیشن فراهم می شود. بارگیری سریع صفحات وبسایت و اجرای سریع تر درخواست ها باعث افزایش سطح تعامل، نرخ تبدیل و افزایش رتبه SERP می شود.

4. با VPS دیگر نیازی به نگرانی در مورد منابع نیست.

با اینکه موقع شروع کار، بر اساس نیازهای خود یک پلن مناسب انتخاب می کنید ولی هیچکس از آینده خبر ندارد. اگر بعد از یک مدت به خاطر افزایش ترافیک یا حجم محتوای سایت با کمبود منابع روبرو شدید، می توانید با پشتیبانی شرکت هاستینگ وارد ارتباط شوید و نسبت به ارتقا پلن خود اقدام کنید.

5. مدیریت سرور با تخصص بیشتری انجام می شود.

اگر فکر می کنید که خودتان از عهده به روز رسانی و نگهداری سخت افزار و نرم افزار سرور برنمی آیید، چه ایده ای بهتر از این که آن را به تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرور مجازی بسپارید. با این که هزینه خرید سرور مجازی مدیریت شده کمی بالاتر است ولی وقتی قرار است خدمات امنیتی و نگهداری سرور در حد عالی باشد، این هزینه اضافی ارزش دارد.

6. با خرید سرور مجازی در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

با این که هزینه پلن های شرکت های مختلف متفاوت است ولی در حالت کلی، هزینه ای که خرید سرور مجازی دارد در مقایسه با سرور اختصاصی خیلی مقرون به صرفه تر است و این را مدیون فناوری های مجازی سازی هستیم. تفاوت قیمت ها هم به خاطر ویژگی های سخت افزاری و خدماتی است که شرکت ها ارائه می دهند پس بهتر است قبل از انتخاب، نرخ ها را با هم مقایسه کنید تا یک انتخاب ایده آل و سازگار با بودجه خود انجام دهید.

پیشنهاد شایا نیوز برای خرید سرور مجازی : https://asamserver.com/vps-server

7. و اما امنیت،امنیت و امنیت

با اینکه سرویس دهنده های هاست اشتراکی اقدامات و برنامه های امنیتی مختص خود را دارند ولی وقتی منابع بین همه وبسایت ها مشترک است، خطر هک و آسیب پذیری وبسایت های موجود در سرور مشترک بالا می رود. مخصوصاً که اگر تعداد کاربران شما روز به روز در حال افزایش باشد و از قابلیت پرداخت آنلاین هم استفاده کنید، بهتر است امنیت وبسایت خود را به خطر نیاندازید و با خرید سرور مجازی، احتمال حمله هکر ها، نصب بدافزارها و از دست دادن داده ها را کاهش دهید.

کلام آخر

اینکه به سرور مجازی مهاجرت کنید یا نه، به شرایط و وضعیت کسب و کار شما بستگی دارد. اگر تازه اول کار هستید و خبری از ترافیک و درخواست نیست و قصد دارید اقدامات اولیه راه اندازی وبسایت را انجام دهید، هاست اشتراکی گزینه خوب و مقرون به صرفه ای است. ولی اگر اهداف بزرگ تری دارید و دوست دارید به خوبی از عهده هندل کردن درخواست ها و ترافیک بربیایید، دیگر وقت آن است که به یک شرکت ارائه دهنده سرور مجازی اعتماد کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی