|

مار پیتون خونخوار بچه خوک طفلی رو له و لورده کرد و بعدم قورتش میده؛ چته وحشی!

در ویدیو امروز حیات وحش مار پیتون غول پیکر بچه خوک تنها رو خیلی وحشیانه شکار میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش هست. دنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را داره. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زنده ماندن. جهان خطرناکی که در اون خون و شکار حرف اول را می زنه. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره. اینبار میریم سراغ مار و پلنگ.

مار پیتون بزرگترین زیرگونه‌ی مار پیتون هندی و یکی از شش گونه مارهای بزرگ جهان است که در جنگل‌ های بارانی جنوب شرقی آسیا زندگی می‌ کند.

مار پیتون اندازه اش به 5 متر هم می رسد. یک مطالعه به بررسی قابلیت منحصر به فرد آرواره‌های مار پیتون پرداخته که به این جانور اجازه میده طعمه‌هایی تا 6 برابر بزرگتر از خودش رو ببلعه! مار پیتون دهان بزرگی دارد، اما برای باز شدن بیش از حد آن یک ویژگی منحصر به فرد دارد. پوست میان آرواره‌ های پایینی مار پیتون قابلیت کشسانی زیادی دارد که به حیوان حتی اجازه بلعیدن طعمه‌هایی بزرگتر از توان دهان را می‌ دهد.

مار پیتون گوشتخوار است. بخش عمده‌ی غذای آن ها پرندگان، پستانداران و جوندگان هست. مار پیتون با استفاده از دندان‌های تیز و رو به عقب خود طعمه را با سرعت زیادی در اختیار می‌گیرد و بعد به دور آن پیچیده و ماهیچه‌ های خود را منقبض می کند و طعمه را با فشار بیش از حد خفه می‌ کند.

با توجه به اینکه مارها شکار خود را بدون جویدن می‌بلعند، اندازه باز شدن دهان نقشی کلیدی در تعیین شکار آنها دارد. برخلاف انسان‌ها و دیگر پستانداران، آرواره‌ های پایینی مار ها به یکدیگر متصل نیست و فقط به واسطه یک رباط کشسان با هم ارتباط دارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی