|

پیدا شدن تمساح در دریاچه چیتگر؛ مشاهده کنندگان دچار اشتباه شده اند

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران با اشاره به ماجرای دیده شدن تمساح در دریاچه چیتگر، گفت: قاعدتا شرایط آنجا اجازه زندگی یک تمساح را نمی‌د…

لینک کوتاه کپی شد

شنیده ها حاکی از آن است که یک شهروند، تمساحی در دریاچه چیتگر که در غرب تهران واقع بوده، مشاهده کرده است. این امر بلافاصله با واکنش هایی رو به رو شد و نگرانی هایی را برای شهروندان ایجاد کرد. فرهاد زندی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: طی روزهای اخیر یکی از شهروندان اعلام کرده است که موردی شبیه به تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده کرده است.

قطعا مشاهده کنندگان دچار اشتباه شده اند

او افزود: پس از وصول این خبر، کارشناسان محیط زیست چندین مرتبه از عمق دریاچه چیتگر بازدید کردند ولی تا این لحظه موردی مشاهده نشده است. قطعا مشاهده کنندگان دچار اشتباه شده اند زیرا تمساح یک حیوان دوزیست است و چندین ساعت در روز باید به ساحل آمده و آفتاب بگیرد. این مقام مسئول در محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع حتما باید تا به امروز مشاهده می شد اما پس از چندین مرتبه مراجعه به دریاچه این موجود مشاهده نشده است.

پیشنهاد می شود: عکس قدیمی از مراسم ازدواج مریم امیرجلالی بازیگر

شرایط آنجا اجازه زندگی یک تمساح را نمی‌دهد

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران با اشاره به ماجرای دیده شدن تمساح سه و نیم متری در دریاچه چیتگر، گفت: اینکه گفته می‌شود آنجا تمساح وجود دارد، کسی هنوز به‌ صورت قطعی نمی‌تواند موضوع را تایید کند و ما هم دقیقا نمی‌دانیم دلیل این نوع پیچیدن خبر و اطلاعات از کجا بوده است. فاطمه برنا افزود: قاعدتا شرایط آنجا اجازه زندگی یک تمساح را نمی‌دهد و این گزارشی بود که به ما هم رسیده و تا الان دو بار کارشناسان ما به آنجا رفته و بازدید انجام دادند ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند و حتی از اداره کل استان هم آنجا رفته و باز هم بررسی‌ها به نتیجه نرسیده است.

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی