|

جزئیات تازه از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در رابطه با مراحل متناسب‌سازی حقوق بازشستگان تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است و در صورتی که فردی این مبلغ را دریافت نکرده است با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۹۹/۵/۱ انجام شده است، تصریح کرد: تا کنون دو مرحله متناسب سازی به مشاغل سخت و زیان آور تعلق گرفته است و برای سایرین, یک مرحله واریز شده است که در مرحله اول هر عددی که تحت عنوان متناسب سازی به حقوق بازنشستگان اضافه شده است، اعمال ماده ۹۶ و افزایش ماده ۱۱۱ به این عدد تعلق می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد: مرحله دوم این واریز‌ها به مشاغل سخت و زیان‌آور مربوط می‌شود که هر عددی که به این گروه تعلق می‌گرفت به همراه معوقه آن در حقوق اسفند پرداخت شده است و این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب پرداخت شده است و با برآوردی که با سایر صندوق‌ها داشتیم، این عدد بیشتر می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه متناسب سازی به بدهی دولت گره خورده است، یادآور شد: دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و بر اساس برنامه ششم توسعه موظف است سالی ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و تا پایان برنامه ششم یعنی پایان سال ۱۴۰۰، این بدهی را به صفر برساند.

وی تصریح کرد: در بودجه امسال اتفاق خوبی افتاد و آن این بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان برای رد دیون سازمان تأمین اجتماعی تعلق گرفت.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تأکید بر برگزاری دو نشست طی روز‌های آینده در سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از این نشست‌ها مربوط به ماده ۹۶ است که طبق آن سازمان تأمین اجتماعی موظف است بر اساس نرخ تورم برای افزایش حقوق بازنشستگان به دولت پیشنهادی بدهد و موضوع نشست دیگر بررسی متناسب سازی مرحله دوم است.

بیات مطرح کرد: ۶۵ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی یعنی نزدیک به ۲ میلیون نفر جزء حداقل بگیران هستند و ما باید متناسب سازی را جزء احکام دائمی کنیم و دغدغه بودجه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد نداشته باشیم و به صورت مستمر همه ساله این موضوع لحاظ شود.

وی ادامه داد: انتظار نداریم وقتی دولت برای بازنشستگان خود افزایش حقوق در نظر می‌گیرد، بازنشستگان تأمین اجتماعی را نادیده بگیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: امسال وام بازنشستگان تأمین اجتماعی را ۱۰ برابر اضافه کردیم و در بحث بیمارستان‌های دولتی خدمات بدون فرانشیز برای بازنشستگان در نظر گرفتیم.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • نقی علیی ارسالی در

    سلام اگرواقعا قصدمدیران سازمان تامین اجتماعی همسان سازی واقعی هست واین اختلاف فاحش که بین بازنشستگان کشوری ولشکری با بلزنشستگان تامین اجتماعی بوحودامده درصددسریع رفع ظلم درموردحقوق ماها برایند ونه بصورت علی الحساب وقطره چکانی مرحله دوم همسان سازی را اجرا نمایند خدا روشکرمشکل مالی سازمان ندارد وتازه نودهزارمیلیارد تومن دولت بدهی خودرا پرداخت نموده .پس مشکل کحاست یکدفعه تگلیف ماها روروشن نمیاید پس در غیراینصورت پشت پرده ماجرا از قرار دیگریست

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی