|

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مراحل پایانی

پس از کشمکش‌های بسیار لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هیئت دولت رسید و به احتمال زیاد در کمتر از یک ماه دیگر به مجلس می‌ر…

لینک کوتاه کپی شد

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به مراحل پایانی نزدیک شده است و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از طرف سازمان برنامه و بودجه به دولت ارائه شد و در مرحله بعد از تصویب نهایی لایحه در هیئت دولت، این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت. باید دید که مجلس در این روزهای آخر دولت دوازدهم آیا برای تصویب این لایحه با دولت همکاری خواهد کرد یا خیر.

موضوع رفع تبعیض در حقوق بازنشستگان از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت. این مورد برای صندوق‌های لشگری و کشوری در ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شد و تا امروز رقمی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور تخصیص پیدا کرده است.

همسان‌سازی حقوق بدین معنی است که فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد نزدیک شود. در ماده۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمان رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، ‌حقوق بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران را ترمیم کند. بر این اساس در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تأکید شده و دولت مکلف است هرساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی، این امر را در دستور کار قرار دهد.

در سال ۱۳۹۹با تصویب مجلس و تأیید هیأت وزیران، مقرر شد تا ۳۷ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. این مصوبه اکنون مراحل پایانی را طی کرده و تا روزهای آتی به مالکیت سازمان درمی‌آید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی