|

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی فرمانده قدس سپاه پاسداران

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه کپی شد

مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی جلسه غیر علنی تشکیل داد. این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است و هنوز جزئیات بیشتری از آن در دسترس نیست. این خبر به روز رسانی می شود.

بعد از این جلسه، از ساعت ۸:۳۸ دقیقه نشست علنی امروز مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور ۲۴۵ نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

منظور از جلسه غیرعلنی چیست؟

جلسه غیرعلنی جلسه‌ای است که مشروح مذاکرات آن به آگاهی عموم نمی‌رسد. اصل بر علنی بودن جلسات مجلس است به نحوی که گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.

در شرایط اضطراری در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس‌جمهور یا یکی از وزرا یا ۱۰ نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود.

مصوبات جلسه غیرعلنی در صورتی معتبر است که با حضور شورای نگهبان به تصویب سه‌چهارم مجموع نمایندگان برسد. (اصل ۶۹ قانون اساسی و ماده ۱۰۳ آیین‌نامه داخلی مجلس)

 

بیشتر بخوانید: فتوای بی‌سابقه رهبری؛ بدن حاج قاسم چند تکه شده بود؟

تفکر شهید سلیمانی مرز اعتقادی و جغرافیایی نمی‌شناسد

رایة‌ النصر اثر مشترک ایران، سوریه و عراق در وصف شهید سلیمانی

 

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی 

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز  درباره جزییات این جلسه گفت: "در این جلسه سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از آخرین تحولات منطقه به نمایندگان ارائه داد." او افزود:"فرمانده نیروی قدس سپاه گزارشی از آرایش نیروهای مقاومت در منطقه را نیز به نمایندگان ارائه کرد."

علیرضا بیگی اظهار داشت: «سردار قاآنی گفت که با توجه به اقدامات در دستورکار نیروهای مقاومت، زوال نیروهای آمریکا در منطقه قریب الوقوع است.» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این جلسه در واقع بزرگداشتی برای شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بود.

همچنین ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مباحثی که سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی مطرح کرد، گفت که سردار قاآنی در وهله اول بر لزوم خروج آمریکا از عراق و منطقه تأکید کرد.

او بیان کرد: "فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه خاطراتی را از حاج قاسم سلیمانی مطرح و نقش حاج قاسم سلیمانی در حمایت از محور مقاومت در منطقه، لبنان، سوریه، فلسطین و عراق را تشریح کرد و از قدرتمند تر شدن مقاومت در دوران فرماندهی حاج قاسم در سپاه قدس سخن گفت."

 

سردار قاآنی بر لزوم انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «سردار قاآنی در این جلسه تأکید کرد که یکی از نتایج و ثمرات فرماندهی سردار سلیمانی در سپاه قدس، قدرتمندتر شدن مقاومت در این مدت بود و همچنین وی بر لزوم انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد.»

رضایی گفت که سردار قاآنی در این جلسه بیان کرد نتیجه وابستگی، زیر بار ذلت رفتن است و این موضوع را در مورد سعودی‌ها مشاهده می‌کنیم اما ما امروز هرچه داریم از مقاومت داریم و نتیجه مقاومت، عزت است.

او گفت: "فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه غیرعلنی مجلس از نقش و تأثیر سردار سلیمانی در حل بحران‌های منطقه‌ای چون سوریه سخن گفت و تأکید کرد که ما هرچه به دست آوردیم از همین مقاومت است و همچنین استخوان‌های دشمن در حال خرد شدن است."

منبع: ایسنا، آنا، فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی