|

نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰

قیمت انواع پراید و تیبا امروز سه شنبه 24 فروردین 1400

با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود شش میلیون تومان گران شده و به‌قیمت ۱29 میلیون تومان فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 112 میلیون تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

قیمت انواع پراید امروز سه شنبه 24 فروردین 1400

خودرو قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  129,000,000
سایپا 131  112,000,000
سایپا 151  122,000,000
تیبا 1  127،000,000
تیبا 2 136,000,000

قانون مالیات خودروها و خانه‌های لوکس از خرداد اجرا می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افراد مشمول مالیات خودروها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی و این موضوع به آنان ابلاغ می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیدعلی پارسا، در حاشیه جلسه هیئت مقررات زدایی افزود: بر اساس قانون بودجه امسال خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

وی افزود: همچنین برای خودروهای لوکس اگر ارزش مجموع خودروهای یک فرد و فرزندان کمتر از ۱۸ سال او بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات هستند. این مالیات به صورت پله‌ای محاسبه می‌شود و از یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد مالیات و رقم‌های بالاتر درصد بالاتری را شامل می‌شود. با این حال اگر ارزش خودروی هر یک از زوجین در خانواده کمتر از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول مراحل اجرایی ثبت اظهارنامه‌ها و همچنین راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تا خرداد و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه امسال مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای حمایت از تولید پیگیری می‌شود، اظهار داشت: افزایش بخشودگی‌جرایم و تقسیط بدهی‌ها از جمله این موارد است. در جلسه امروز هیئت مقررات‌زدایی بر موضوع کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف تاکید و مقرر شد با هوشمندسازی فرآیند مالیاتی درصد بالایی از اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی تایید شود.

نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال خودروهای پلاک شخصی تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل همچنین خودروهای وارداتی ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: براساس آخرین مصوبه دولت نرخ معاینه فنی خودروهای سبک مراجعه اول ۴۷ هزار تومان و مراجعه مجدد۱۰ هزار تومان ،خودروهای سنگین مراجعه اول ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مراجعه مجدد ۱۲ هزار تومان و موتوسیکلت مراجعه اول ۱۲ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان تعیین شده است.این مصوبه و نرخ بهای خدمات معاینه فنی مربوط به ماه آذر سال ۱۳۹۹ است و در سال جدید تغییر قیمتی نداشته ایم.

به گفته وی با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر مراکز معاینه فنی پایتخت از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فعال هستند و ارائه خدمات به صورت منظم انجام می‌گیرد تعطیلی مراکز در دستور کار نیست چرا که این موضوع می‌تواند پس از آن ازدحام جمعیت و افزایش شدید مراجعات را به همراه داشته و موجب اختلال در نظم توزیع مراجعات شود.

مقدم افزود: خدمات معاینه فنی مرتبط با خودروها است و نمی‌توانیم ارائه خدمات را قطع کنیم. البته تعطیلی مراکز معاینه فنی بر اساس تصمیم و سیاست وزارت کشور انجام می‌گیرد و ما هم تابع آن هستیم ولی از آنجایی که سال گذشته تعطیلی مراکز معاینه فنی در شرایط کرونا موفق نبود و سبب افزایش شدید مراجعات پس از تعطیلی شد بعید می‌دانیم امسال این قضیه اجرایی شود.

به گفته وی، روزانه ۵ تا ۶ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داریم ولی علیرغم این مسأله ازدحام جمعیتی وجود ندارد از طرفی خودروهای مدل ۹۵ تولید داخل امسال مشمول معاینه فنی شده‌اند که میزان‌شان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو است و باید بار مراجعات این خودروها نیز تقسیم شود که تلاش کرده‌ایم با رعایت پروتکل‌ها پیشگیری و مانع از انتقال کرونا شویم. مدل کار در مراکز معاینه فنی به صورتی نیست که افراد ازدحام داشته باشند بلکه هر فردی خوشبختانه داخل خودروی خودش قرار گرفته و وسعت هر سالن معاینه فنی نیز حدود ۵۰۰ متر است و فقط در بخشی از معاینه فنی رانندگان باید از خودرو پیاده شوند که در این شرایط نیز فاصله‌گذاری انجام گرفته است.

این مقام مسئول گفت: خودروهای تهران در صورتی که بدون معاینه فنی در سطح معابر و خیابان‌ها تردد داشته باشند روزانه ۵۰ هزار تومان رانندگان آن جریمه می‌شوند. البته این قضیه در صورت تردد است و اگر خودرو در پارکینگ متوقف باشد و اصلا ترددی نباشد قطعا جریمه هم صورت نمی‌گیرد.میزان جریمه هم چندین سال است تغییر نکرده و همچنان همان ۵۰ هزار تومان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی