|

طلا ارزان‌تر می‌شود؟

قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 31 فروردین 1400

قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز سه شنبه 31 فروردین 1400 چند است؟

لینک کوتاه کپی شد

امروز سه شنبه 31 فروردین 1400 سکه تمام بهار آزادی امروز 10میلیون تومان فروخته شد و هر قطعه سکه امامی  9 میلیون 850 هزار تومان قیمت خورد.

نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و650 هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و 100 هزار تومان ارزش گذاری شدند و هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و 6 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت ها تا ساعت 4 عصر به روز رسانی می شوند.

انواع طلا و سکه قیمت فروش قیمت خرید
سکه بهار آزادی 9,850,000 9,450,000
سکه امامی 10,000,000 9,600,000
نیم سکه 5,650,000 5,250,000
ربع سکه 3,650,000 3,200,000
سکه گرمی 2,100,000 1,850,000
گرم طلای 18 عیار 1,006,510  
مثقال طلا 4,360,000  
اونس طلا 1,774.89

فروش تلفنی طلا و سکه / طلا به زیر یک میلیون بر می‌گردد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته ۱۱ دلار افزایش یافت و با قیمت یک هزار و ۷۸۷ دلار معامله شد. این در حالی است که با کاهش قیمت دلار طلا در بازار ایران ارزان شد.

آیا کاهش قیمت دلار و طلا به دلیل نزدیک شدن به توافق‌های برجامی است؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: نزدیک شدن به مذاکرات، تداوم تعطیلی واحدهای صنفی و نبود تقاضا در بازار سه عاملی است که باعث کاهش قیمت طلا شده است.

نادر بذرافشان معتقد است با کاهش قیمت دلار، فروش طلا و سکه‌های خانگی زیاد شده است و افراد تلفنی طلا و سکه می‌فروشند. بنابراین احتمالا قیمت طلا و سکه فردا هم روند کاهشی دارد.

دغدغه طلافروشان چیست؟

دبیر اتحادیه طلا مهمترین دغدغه طلافروشان را نحوه محاسبه مالیات توسط اداره امور مالیاتی عنوان کرد و گفت: با تداوم محدودیت‌ها بسیاری از فروشندگان طلا متضرر شدند و امیدواریم سازمان امور مالیاتی نسبت به نحوه محاسبه مالیات‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۷۰ هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۲۰ هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا ارزان‌تر می‌شود؟

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی که دلار در پیش گرفته گفت: احتمال اینکه قیمت طلا و سکه ارزان‌تر شود بالاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند قیمت طلا در روزهای تعطیلی بازار توضیح داد: امروز اونس جهانی طلا اندکی کاهش یافته و دلار هم وارد مدار نزولی شده است که این عوامل در کنار نبود تقاضا باعث شد قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

او اضافه کرد: از دو روز پیش دلار به خبرهای مثبت سیاسی درمورد برجام واکنش نشان داده و از آنجا که روند بازار طلا ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد شاهد آغاز روند کاهشی طلا و سکه هستیم.

به گفته این فعال بازار طلا، بعد از بازگشایی بازار و تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود وضعیت تقاضا تغییری نخواهد کرد و کاهش معاملات، روند نزولی قیمت طلا و سکه را تشدید خواهد کرد.

 کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده اظهار کرد: به نظر می‌رسد دلار به حرکت در مسیر فعلی ادامه دهد و برهمین اساس احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بالاست؛ در این میان هر تغییری در نرخ ارز مسیر طلا و سکه را عوض خواهد کرد.

 قیمت طلا و سکه ۳۰فروردین ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: امروز سکه امامی نسبت به دیروز ۲۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۵۰هزار تومان ارزان شد و قیمت آن‌ها به ترتیب به ۱۰میلیون و ۲۵۰هزار و ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای اضافه کرد: امروز قیمت نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۴۱۴هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۸هزار تومان کاهش یافته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی