|

پیش بینی های «شایانیوز» درست از آب درآمد

مرغ بالاخره 40000 تومان شد

shayanews morgh

امروز صبح بر اساس قیمتی که بررسی های میدانی خبرنگار «شایانیوز» داشته قیمت مرغ به 400 توان رسیده است که به نظر می رسد این شرایط کمیاب شدن…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- چند روز قبل «شایانیوز» در گزارشی خبر از گرانی و کمیاب شدن مرغ داده بود امروز صبح بر اساس قیمتی که بررسی های میدانی خبرنگار «شایانیوز» داشته قیمت مرغ به 400 تومان رسیده است که به نظر می رسد این شرایط کمیاب شدن این کالا را نیر به همراه داشته باشد.

به گزارش «شایانیوز»، اواخر سال گذشته بازار مرغ دچار نوسانات شدید شد و دولت برای کنترل بازار این کالا، قرارگاه ساماندهی مرغ را تشکیل داد، با این حال از فروردین ماه ۱۴۰۰ مجدداً هشدارها درباره وضعیت تولید مرغ در کشور آغاز شد و در حال حاضر نیز شاهد دو نرخی شدن این کالا و افزایش قیمت آن به به ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و حتی بیشتر از این نرخ هستیم.

در هفته‌های اخیر قیمت مرغ بار دیگر روند صعودی به خود گرفت و ادامه مشکلات مرغداران موجب شد تا برخی قیمت مرغ را برای آینده تا ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کنند، اما آیا باید منتظر قیمت نجومی برای این کالا بود؟ در میان فرآورده‌های پروتئینی، مرغ یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود. به دلیل اینکه کمترین قیمت را در سبد خانوار دارد. هر چند در یک سال اخیر قیمت مرغ به صورت چند نرخی درآمده و از ۲۴۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰ هزار تومان نیز در نوسان است؛ اما نسبت به قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی انواع محصولات دامی، به‌صرفه‌تر است و از این رو، سهم بالاتری در سبد خانوار دارد.

امروزصبح بر اساس مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران و گزارش های رسیده از برخی مناطق قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ ۳۷ تا ۴۰ هزارتومان است و عرضه مرغ تنظیم بازاری محدود به میادین میوه و تره بار و برخی از خرده فروشی ها شده است.

این در حالیست که کمتر از دو هفته پیش در مناطق مختلف تهران مرغ با قیمت های هر کیلو  ۳۳  تا ۳۷ هزارتومان به بازار عرضه می شد و به نظر می رسد در این مدت مرغ مجددا دچار جهش قیمت شده است.

گفتنی است فروردین ماه سالجاری قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد، ولی این قیمت بیشتر از یک ماه دوام نداشت و مرغ از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد در یک مرحله به ۳۰ هزار تومان و در مرحله دوم یعنی ابتدای تیرماه به ۳۷ هزار تومان و در مرداد ماه نیز به ۴۰ هزارتومان رسید.

در این خصوص، یعقوب یاوری، رئیس هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی  به مهر درباره افزایش قیمت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر، قیمت مرغ در برخی شهرها تا ۴۵,۰۰۰ تومان هم بالا رفته است؛ این مسأله کاملاً قابل پیش‌بینی بود و بارها به مسئولان مربوطه هشدار داده شد ولی رویه ناصواب و غلطی که در پیش گرفته شده، ظاهراً پایانی ندارد.

وی تصریح کرد: این نابسامانی‌ها ناشی از سوءمدیریت مدیران دولتی است که اقتصاد کشور را به این روز انداخته‌اند، در نتیجه چنین عملکردی هم مردم زیر فشار اقتصادی له شده‌اند و هم تولیدکنندگان بی انگیزه و از ادامه کار و تولید ناامید شده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی