|

داستان افول یک ستاره در گزارش «شایانیوز»

«حمید صفت»اعدام می شود؟

hamid sefat shayanews

اول به جای حمید صفت «حمید ابتکار» بوده و بعدها ترجیح داده که قسمت دوم نام خانوادگی اش را به عنوان لقبش انتخاب کند و شده «حمید صفت»!

لینک کوتاه کپی شد

گروه هنر- خبر مثل بمب ترکید! خواننده رپ ایرانی به اتهام قتل شوهرمادرش یعنی هوشنگ اسد زاده دستگیر شد. رپرایرانی کسی نبود جز «حمید صفت». خواننده ای محبوب اما بی حاشیه اما خبر قتل همسرمادرش او رابر سر زبان ها انداخت. هم قیافه اش با بقیه فرق داشت هم ترانه هایش. ترانه «الوخدا»ی حمید صفت از خودش معروف تر بود.

به گزارش «شایانیوز»،اول به جای حمید صفت «حمید ابتکار» بوده و بعدها ترجیح داده که قسمت دوم نام خانوادگی اش را به عنوان لقبش انتخاب کند و شده «حمید صفت»! مدتی بعد هم گروه زد و بند را تاسیس کرده و به فعالیت هنری اش یعنی آهنگسازی و خوانندگی در قالب گروهش ادامه داده است تا اینکه آن شب شوم مسیر جدیدی را برای حمید صفت باز می کند.

943220_702

مادرم بی کس نبود

خودش درباره آن شب می گوید: هوشنگ روی مبل نشسته بود که من از وی پرسیدم "چرا با مادرم این‌گونه رفتار کردی و او را کتک زدی؟" که وی گفت "کتک زدم که زدم"، در این حین من گلدان شیشه‌ای را از نزدیک تلویزیون برداشتم و به‌سمت راست هوشنگ پرتاب کردم، گلدان را به‌سمت مخالف هوشنگ پرتاب کردم و قصد داشتم وی بترسد و از او زهرچشم بگیرم سپس میز جلوی کاناپه را برگرداندم که هوشنگ به‌سمت من هجوم آورد.

وی ادامه داد: زمانی که هوشنگ به‌سمت من هجوم آورد مادرم بین من و او قرار گرفت، در این لحظه یک ضربه به صورت هوشنگ زدم و درحالی که او در معرض دیدم نبود چشم و بینی‌اش را گرفتم، در آن زمان همسایه‌ها سر رسیدند و مادرم در منزل را باز کرد، سپس هوشنگ به‌سمت آشپزخانه رفت تا چاقو بردارد، من جلوی در ورودی آشپزخانه از پشت دستان وی را گرفتم که سمت چاقو نرود که وی لیوان آب روی میز را با دست چپش برداشت که من لیوان را از دستش گرفته به‌روی زمین پرت کردم در نهایت همسایه‌ها ما را از هم جدا کردند و من مادرم را از آنجا بردم، بعد نیز از همسایه‌ها شنیدم که آنها یکی دو ساعت نزد هوشنگ بوده و با وی حرف زده‌اند و پس از ساعتی او را به بیمارستان برده‌اند.

وی سپس افزود: این سالهایی که هوشنگ همسر مادرم شده بود، مدام از وی حمایت کرده و همیشه با هم بیرون می‌رفتیم، او در ایران شغلی نداشت و هر چند وقت یک‌بار من به مادرم در خرج منزل کمک می‌کردم و به مادرم پول می‌دادم تا به هوشنگ دهد، حتی در این شرایط سخت مالی و بدهی‌هایی که داشتم پول شارژ ساختمان،‌ آب و برق منزل هوشنگ را نیز من می‌دادم، هوشنگ در آلمان نیز بدترین رفتارها را با مادرم داشت و این بار فقط برای این نزد هوشنگ رفتم که ببیند مادرم بی‌کس نیست.»

87F65111-DCB7-423D-8E2D-19717D0F5153

حکم قصاصی که تایید شد

او خالکوبی روی صورتش ندارد اما با ریش بلند و موهایش که گاهی بلند و گاهی نیز از ته می تراشدشان یعنی می خواهد جور دیگری باشد. حمیدرضا امیری صفت متولد 1372 است او 13 روز دیگر قرار است 28 ساله شود در حالی که به اتهام قتل عمد محاکمه و حکم قصاصش صادر شد.

وی در خرداد ۱۳۹۷ با وثیقهٔ ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. کمیسیون ۷ نفرهٔ پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰ درصد علت مرگ مقتول را بیماری وی اعلام کرده‌است.

حمیدصفت، مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران حبس و سپس آزادی وی است.

حمید صفت بار دیگر در ارتباط با این پرونده  در اسفند ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. دادگاه او در فروردین 1400 در شعبه دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده و به قصاص محکوم شد. صفت هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.  ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر رسید که وی به قصاص محکوم شده است.  

376181_884

سهیل اسد زاده، پسر پدرخوانده حمیدصفت  بعد از تایید حکم اعدام حمید صفت اخرین حرفش را این گونه زد:«حمید از اول بار‌ها دروغ گفته است. اینکه می‌گوید برای دفاع از مادرش درگیر شدم دروغ است. البته خیلی مسائل تا الان مشخص شده و خیلی مسائل دیگر در پرونده مشخص می‌شود. پدرم به خاطر اموالش کشته شد!هیچ چیز صد در صد مشخص نیست. اما الان به فکر بخشش نیستم.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی