|

فیلم هندی درجه یک

هفت فیلم فوق العاده هندی که تو تعطیلات عید حسابی می چسبن؛ واسه شمایی که تو خونه ای

7best Indian movies to watch on Norouz vacation

تعطیلات نوروز یک فرصت فوق العاده است تا خودتان را به تماشای چند فیلم خوب مهمان کنید. فیلم های ماندگار هندی می توانند گزینه بسیار خوبی باشند

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از جذاب ترین تفریحاتی که همه ی آدم ها برای تعطیلات و اوقات فراغت خودشان در نظر می گیرند تماشا کردن فیلم های سینمایی خوب و درجه یک است که هم حالشان را خوب کند هم سرحالشان بیاورد. طبقه بندی های مختلفی وجود دارد که شما برای انتخاب فیلم مناسب می توانید به آن ها رجوع کنید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که این بار برای تعطیلات خود چند تا از بهترین فیلم های هندی را در اولویت قرار دهید. بالیوود به خاطر فیلم های پر زرق و برق و جذابش شهرت بسیاری دارد، اما این همه چیز نیست، باید چند تا از بهترین فیلم های آن را نگاه کنید تا بتوانید به خوبی با صنعت فیلم سازی هند آشنا شوید و بعد آن را قضاوت کنید.

در ادامه ما به شما هفت فیلم سینمایی هندی را معرفی خواهیم کرد که نه تنها توانسته اند توجه کاربران و تماشاچیان را به خود جلب کنند و محبوبیت زیادی به دست بیارند بلکه توانسته اند در رتبه بندی Rotten Tomatoes هم امتیاز های بالایی را به خودشان اختصاص بدهند و نقد های مثبتی دریافت کنند. با این اوصاف برای تعطیلات عید بد نیست که کمی در سبک فیلم دیدنتان تغییر ایجاد کنید و به سراغ چند فیلم بالیوودی درجه یک بروید.

1.ستاره های روی زمین – 2007

ستاره های روی زمین یکی از بهترین فیلم های بالیوودی است که در سایت Rotten امتیاز 92 رو بدست آورده. این سینمایی که در ژانر درام و ماجراجویی ساخته شده است موفقیت زیادی را در هند و در خارج از هند به دست آورد. همچنین علاوه بر اینکه نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره اسکار شد توانست در لیست 250 فیلم برتر IMBD نیز اسم خود را به ثبت برساند. اولین کارگردانی عامر خان ستاره ی موفق و درخشان بالیوود حسابی خوش درخشید.

داستان این فیلم در رابطه با کودکی است به نام اینو که در درس هایش خیلی ضعیف است و به همین دلیل پدرش او را به مدرسه ی شبانه روزی می فرستد اما در مدرسه معلم هنر او متوجه می شود که اینو دچار اختلال واژگونی است و سعی می کند تا به او کمک کند.

به شما پیشنهاد می کنیم که تماشای این فیلم را از دست ندهید مطمئنا از آن لذت خواهید برد.

like-stars-on-earth

2.جودها اکبر – 2008

جودها اکبر یک فیلم درام حماسی است که ریشه ی تاریخی دارد، شاید تمامی وقایع آن بر پایه ی واقعیت ساخته نشده باشد اما چندان هم فیلم دور از واقعیتی نیست، در هر حال آنچه این فیلم را به یک انتخاب خوب برای تماشا تبدیل می کند هنرمندی بازیگرانی نظیر آیشاواریا رای و هتریک روشن است به علاوه ی تمامی جلوه ها و طراحی های صحنه ای که با دقت بسیار و به زیبایی هر چه تمام تر ساخته و پرداخته شده اند.

این سینمایی روایتگر داستان عاشقانه ی جلال الدین محمد اکبر شاه امپراتور گورکانی هندوستان با جودها شاهزاده ی راجپوتی می باشد. چه این داستان واقعی باشد چه نباشد نمی شود انکار کرد که بالیوود در خلق سینمایی های عاشقانه بسیار مهارت دارد.

Jodhaa Akbar

3.سه احمق – 2009

اگر این فیلم را تا کنون ندیده اید باید بدانید که یکی از بهترین فیلم های کمدی و خنده دار جهان را از دست داده اید. سه احمق محبوب ترین فیلم سینمایی کمدی هندی در خارج از هند به حساب می آید که نه تنها در لیست 250 فیلم برتر IMBD قرار دارد بلکه در سایت Rotten نیز امتیاز 100 را به دست آورده است. همچنین در خود سینمای هند هم جزو ده فیلم برتر و پرفروش قرار دارد. سه احمق روایتگر سه رفیق دانشگاهی قدیمی است که پس از مدت ها  تصمیم می گیرند دور هم جمع شوند تا ببینند کدام یک از آنها طی این سال ها موفق تر عمل کرده است. در همین حال داستان به عقب بر می گردد و دوران دانشجویی آن ها را به ما نشان می دهد.

به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای تعطیلات نوروزی خود تماشای این کمدی درجه یک را در اولویت های خود قرار دهید.

3 idiots

4.اسم من خان است – 2010

یک درام و عاشقانه ی دیگر از شاهرخ خان و کاجول، جذاب ترین و پرطرفدار ترین زوج هنری بالیوود. مهم نیست که چقدر از بی نظیری این فیلم برای شما بگوییم تا زمانی که خودتان آن را تماشا نکنید باور نخواهید کرد که چطور یک فیلم سینمایی می تواند تا به این حد تاثیر گذار باشد! چطور می تواند هم مفهومی سیاسی داشته باشد هم عاشقانه، هم اشک را به چشم هایتان بیاورد هم لبخند را مهمان لب هایتان کند! کاران جوهر قطعا یکی از بهترین و ماندگارترین سینمایی های بالیوود را با این سینمایی خلق کرده است.

اسم من خان است روایتگر مردی مسلمان به نام رضوان خان است که در امریکا با دختری هندی به نام مندیرا آشنا می شود و ازدواج می کند اما پس از حادثه ی 11 سپتامبر او به اشتباه به عنوان یک تروریست شناخته می شود و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد برای همین هم سعی می کند بی گناهی خود را اثبات کند، اما این کار به همین راحتی ها نخواهد بود.

My name is Khan

5.هیچ کس جسیکا را نکشت – 2011

هیچ کس جسیکا را نکشته است یکی از بهترین سینمایی های جنایی بالیوود می باشد که براساس یک داستان واقعی در سال 2006 پایه گذاری شده است و روایتگری مرگ مردی است که پس از تیراندازی توسط پسر یک سیاستمدار جان خود را از دست می دهد و خواهر او در تلاش برای برقراری عدالت است.

این سینمایی نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد و به عنوان یک موفقیت تجاری و یکی از پر درآمدترین فیلم های هندی سال ظاهر شد به علاوه در جشنواره های مختلف جوایز بسیاری را نیز به دست آورد.

no one killed jessica

6.عاشقی 2 – 2013

همان طور که گفتیم سینمای هند در خلق عاشقانه های ماندگار و به یادماندنی مهارت باورنکردنی ای دارد. عاشقی 2 یکی دیگر از عاشقانه های بالیوود می باشد که موسیقی خوب، کارگردانی خوب و پایان بندی عالی در کنار بازی خوب بازیگران، آن را به یک سینمایی دوست داشتنی تبدیل کرده است.

داستان روایتگر رابطه ی عاشقانه و متلاطم یک خواننده ی معروف اما شکست خورده و یک خواننده ی جوان که در ابتدای مسیر موفقیت است می باشد. عاشقی قطعا یکی از عاشقانه ترین سینمایی های بالیوود می باشد. پس اگر از تماشای سینمایی های رمانتیک لذت می برید تماشای این فیلم را از دست ندهید.

aashiqui-2

7.دنگال – 2016

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند دنگال، بر گرفته از زندگی گشتی گیر معروف هندی ماهاویر سینگ  می باشد. این سینمایی یکی از بهترین و بی نظیر ترین فیلم های ساخته شده می باشد که مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد. فروش بی سابقه ی این فیلم توجه هر کسی را به خود جلب می کند.

ماهور سینگ کشتی گیر سابق تیم ملی هندوستان است که جبر روزگار او را از تشک کشتی دور کرده است آرزو دارد تا فرزندان خود را برای کشتی تربیت کند اما چون پسری ندارد تصمیم می گیرد به دو دختر خود کشتی یاد بدهد و امیدوار است که آن ها بتوانند به مدال طلای المپیک دست پیدا کنند؛ که همین طور هم خواهد شد اما نه به سادگی.

تعطیلات پیش رو بهترین زمان ممکن است تا خودتان را به تماشای این سینمایی خارق العاده مهمان کنید و حسابی لذت ببرید.

Dangal

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگری را باید در این تعطیلات تماشا کنیم؟ پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی