|

سوپ پیاز یکی از مشهورترین سوپ های دنیا

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی؛ قاتل سرماخوردگی!

سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز یکی از پیش غذاهای محبوب فرانسوی است که با پیاز، استاک، سیر، نان باگت، پنیر رنده شده، سرکه و یه سری ادویه و چاشنی دیگه تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- ما ایرانی ها معمولا برای ناهار غذاهای برنجی مثل زرشک پلو، باقالی پلو، قورمه سبزی، خورشت قیمه، لوبیا پلو، عدس پلو، ته چین، مرصع پلو، چلو گوشت، خورشت کرفس، مسمای مرغ و بادمجان، قیمه نثار، خورشت هویج، خورشت خلال بادام، غم بر پلو، آلبالو پلو، پلو شوشتری، خورشت آلو اسفناج، خورشت بادمجان، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، خورشت بامیه می خوریم برای شام هم غذاهای نونی مثل میرزا قاسمی، کشک بادمجان، کتلت، کوکو یا انواع آش و سوپ مثل آش رشته، سوپ شیر و... را می خوریم.

به گزارش «شایانیوز»، اگر بخواهیم لیستی از انواع سوپ ها تهیه کنیم می توانیم به سوپ کدو حلوایی، سوپ شیر، سوپ بروکلی، سوپ سیب زمینی، سوپ جو قرمز، سوپ ورمیشل، سوپ دال عدس، سوپ پیاز، سوپ شلغم، سوپ کرفس، سوپ گوجه و سوپ سبزیجات اشاره کنیم.

در این مطلب طرز تهیه سوپ پیاز را در نظر گرفته ایم این سوپ یکی از پیش غذاهای محبوب فرانسوی است که با پیاز خلالی شده، استاک، سیر، نان باگت، پنیر رنده شده، سرکه و یه سری ادویه و چاشنی دیگه تهیه می شود. سوپ پیاز از اون سوپ هایی است که هرکس اسمشُ میشنوه فکر میکنه اصلا خوشمزه نیست اما اگر با روش صحیح درست بشه خیلی لذیذ و خوشمزس. اگر دوست دارید طرز تهیه این سوپ خوشمزه را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سوپ پیاز

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ پیاز برای 4 نفر

پیاز زرد یا سفید 1 کیلو

استاک گوشت 4 پیمانه

آرد 3 قاشق غذاخوری

کره 3 قاشق غذاخوری

روغن 2 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری

شکر 1/2 قاشق غذاخوری

نان باگت 12 تکه

نمک 1 قاشق چایخوری

آویشن 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

سیر 2 حبه

برگ بو 2 عدد

ترخون یا مرزه 5 عدد

فلفل سفید 10 عدد

پنیر موزارلا به میزان لازم

پنیر چدار به میزان لازم

سوپ پیاز

طرز تهیه سوپ پیاز 

1- ابتدا باید پیازها را بشورید و پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک خرد کنید. پیازها را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و با روغن و کره روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا سبک و سپس کاراملی شود. (پیاز کاراملی پیازی است که نباید سرخ شود بلکه باید آرام آرام بپزد تا نرم و طلایی شود) راز داشتن پیاز کاراملی باکیفیت صبر است در تهیه این مدل پیاز نباید عجله داشته باشید یا پیازها را مدام هم بزنید. اجازه دهید پیازها برای مدت ۱۰ دقیقه به آرامی بپزند وقتی پیاز آب انداخت  کمی نمک + شکر به آن اضافه کنید.

حرارت را کم کنید تا پیازها برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به آرامی کاراملی شوند. یک یا دوبار در این مدت آنها را هم بزنید تا همه پیازها طلایی شوند. در این مدت اگر احساس نیاز کردید، کمی روغن به آن اضافه کنید. وقتی رنگ پیازها شروع به تغییر کرد دفعات هم زدن را افزایش دهید.

پیاز کاراملی

2- بعد از اینکه پیاز کاراملی شد سیر + آرد را اضافه کنید 2 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس سرکه + استاک گوشت را کم کم اضافه کنید بعد فلفل سیاه + آویشن را هم اضافه کنید ترخون یا مرزه + برگ بو + فلفل سفید نکوبیده را داخل یک تنظیف قرار دهید توی سوپ بزارید این مواد عطر خیلی خوبی به سوپ می دهد در ظرف را ببندید اجازه دهید 1 ساعت سوپ ریز جوش بزند.

احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه غذا دارد؟ 

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شود. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

استاک گوشت

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک گوشت را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک گوشت؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک گوشت و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

3- دو طرف نان باگت را با اسپری یا فرچه روغن بزنید بزارید توی فر تا تست بشه وقتی سوپ حسابی جا افتاد و غلیظ شد توی کاسه های گود که بتونید توی فر بزارید بریزید روی آن نان تست بزارید بعد سطح آن را با پنیر چدار و موزارلا بپوشانید 7 تا 8 دقیقه توی فری که از قبل گرم شده قرار دهید گریل فر را روشن کنید تا پنیرها آب و طلایی شوند.

how_to_make_french_onion_87434_16x9

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی