|

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی؛ پیش غذایی ساده و لذیذ

سوپ شیر یکی از انواع ساده سوپ است که با جو، مرغ، هویج، پیاز، جعفری، شیر و ... درست می‌شود. این پیش غذاهای ساده برای افطار هم مفید است.

لینک کوتاه کپی شد
2

سوپ شیر یا سوپ سفید، یکی از مشهورترین پیش غذاهای بین‌المللی است که بیشتر در مهمانی‌ها و مجالس رسمی سرو می‌شود. قدمت سوپ شیر به صدها سال پیش در کشورهای ایتالیا و فرانسه برمی‌گردد. این پیش غذاهای ساده و مقوی، برای افطار هم بسیار مفید است.

سوپ شیر یکی از انواع ساده سوپ است که با جو، مرغ یا عصاره مرغ، هویج، پیاز، جعفری، نمک و فلفل سیاه، شیر، خامه و قارچ درست می‌شود. این پیش غذای ساده به سرعت آماده می‌شود و به خاطر وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند به‌ عنوان یک وعده غذایی کامل نیز سرو شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این سوپ خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ شیر برای 4 نفر

جو پرک 1 پیمانه

مرغ ریش ریش شده 1 پیمانه

پیاز متوسط 2 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

شیر 2/5 پیمانه

آب مرغ 3 پیمانه

قارچ ورقه ای خرد شده 1 پیمانه

آرد 1 قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری

هویج رنده شده 2 عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

جعفری تازه به میزان لازم

آبلیموی تازه به میزان لازم

14994656-7887-b (1)

طرز تهیه سوپ شیر

سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید روی آن آب بریزید اجازه دهید جوش بیاید وقتی مرغ کف کرد آن را بشویید سپس پیاز نگینی خرد شده + سینه مرغ + نمک + فلفل سیاه + زردچوبه را در تابه تفت دهید  برای خوشمزه تر شدن مرغ می توانید به آن ساقه کرفس خرد شده + یک عدد هویج هم اضافه کنید.  

بعد از اینکه مرغ را تفت دادید به آن آب در حال جوش + 1 عدد قرص استاک مرغ اضافه کنید روی حرارت قرار دهید تا بپزد احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

RFO-1400x919-ChickenStock-c1ee08be-0b82-4562-bbff-23e0552a151a-0-1400x919

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

 پس از اینکه مرغ پخت آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود سپس به صورت ریش ریش ریز خرد کنید. جو پرک را هم پاک کنید و بگذارید چند ساعت در آب خیس بخورد. سپس جو + یک عدد پیاز نگینی خرد شده + آب مرغ صاف شده را روی حرارت قرار دهید در این مرحله حرارت را کم کنید تا جو پرک لعاب بیندازد، جو پرک باید حدود 1/30 ساعت روی حرارت بماند تا لعاب بیندازد. نکته مهم در این مرحله این است که جو پرک سریع به ته قابلمه می چسبد، پس هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا سوپ ته نگیرد. پیاز زرد بهترین پیاز ممکن برای آشپزی است اگر می خواهید با کابرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

82774463_473441993591836_3584606766658645531_n

بعد هویج رنده شده + قارچ + مرغ را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت با هم بپزند اگر آب سوپ کم شده بود می‌توانید آب در حال جوش به آن اضافه کنید. برای اینکه رنگ هویج به سوپ پس ندهد و سوپ نارنجی نشود هویج را بعد از رنده کردن بشویید.

 در مرحله بعد کره + شیر + آرد را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید سپس این سس را به سوپ اضافه کنید حواستان باشد به هیچ عنوان شیر سرد را به سوپ اضافه نکنید، چون اگر شیر سرد را در سوپ بریزید شیر می‌برد و سوپ بریده بریده می‌شود. از این بعد باید بالای سر سوپ باشید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را مدام هم بزنید سپس خامه را هم با چند قاشق از سوپ مخلوط کنید و به آن اضافه کنید بعد جعفری را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. وقتی حرارت را خاموش کردید چاشنی‌ها یعنی آبلیمو تازه و فلفل سیاه را اضافه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی