|

چطور کوکو مرغ بپزیم؟

طرز تهیه کوکوی مرغ؛ یه طعم تازه اونم از نوع گیرا و خفنش که بد خوشمزه است

درست کردن یک غذای تازه قطعا به اندازه امتحان کردن اون لذت بخش خواهد بود؛ پس با کوکو مرغ هم یه طعم تازه بچش و هم یک آشپزی لذت بخش داشته باش.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مگه کسی هست که عاشق کوکو و کتلت نباشه؟! برای ما ایرانی ها انواع کوکو یکی از خوشمزه ترین سبک های آشپزی است که می تونه هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یکی از اصلی ترین آیتم های سینی مزه سرو بشه، از همه مهمتر هم اینکه وقتی در کنار نان تازه باشه میتونه به خودی خود به یه وعده غذای حسابی و سیر کننده تبدیل بشه که بد جوری دلبری می کنه. حالا که کوکو انقدر غذای کاربردی است تا حالا به این فکر کردید که یه طعم تازه و جدید از کوکو می تونه چقدر جذاب و دلپذیر باشه؟! و از اون مهم تر خانم ها و آقایونی که عاشق آشپزی کردن هستید دلتون نمی خواد تا یک غذای متفاوت درست کنید؟

طرز تهیه کوکوی مرغ

در ادامه ما طرز تهیه یک کوکوی خاص و خوشمزه به نام کوکو مرغ رو برای شما آماده کردیم که خیلی خیلی خوشمزه است و مطمئنا با امتحان کردنش عاشقش میشید. درست کردنش هم اصلا کار سختی نیست و قرار نیست کلی به زحمتت بندازدتون و یه چیزی در حد و اندازه یه کوکو سیب زمینی از شما وقت می گیره. حالا بریم با هم ببینیم برای این غذای خوشمزه به چه موادی احتیاج داریم و چطور می تونیم اون رو آماده کنیم.

طرز تهیه کوکوی مرغ

مواد لازم برای کوکو مرغ:

سینه مرغ پخته شده: 150 گرم

فلفل دلمه ای خرد شده: 1 عدد

پیاز چه خرد شده: 3 الی 4 عدد

جعفری: 1 دسته کوچک

پنیر موزارلا: 125 الی 150 گرم ( اگر دوست دارید می تونید پنیر بیشتری بریزید طبیعتا هرچی پنیر بیشتر باشه خوشمزه تر میشه، و البته چاق کننده تر )

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سفید: 2 لیوان

پودر سوخاری: 2 لیوان

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای آماده کردن کوکوی مرغ باید قبل از هر کاری مرغ ها رو بپزیم و بعد بریم سراغ خرد کردن باقی مواد، دقت کنید که پیازچه، فلفل دلمه و جعفری باید ریز خرد بشند. بعد از پخته شدن مرغ ها اون ها رو هم خیلی ریز و باریکخرد یا ریش ریش می کنیم و بعد اون رو به همراه پیازچه، فلفل دلمه، جعفری و پنیر توی یک ظرف میریزیم و شروع می کنیم به ورز دادن بعد از مدتی نمک و فلفل رو هم به مقدار دلخواه به باقی مواد اضافه می کنیم و مجددا ورزشون میدیم، دقت داشته باشید که ورز دادن خوب مواد خیلی مهمه چون در غیر این صورت کوکوهای شما وا می رند.

در مرحله بعد مواد رو که خوب ورز اومدند توی یک ظرف تخت به قطر 3 الی 4 میل پهن می کنیم و بعد برای حدود 20 دقیقه ظرفمون رو داخل یخچال قرار میدیم تا مواد کاملا بهم بچسبند، برای اینکه روی موادتون خشک نشه و یه وقت بوی یخچال نگیره پیشنهاد می کنیم که روش  رو سلفون بکشید. پس از اون اگر دوست دارید می تونید موادتون رو قالب بزنید و یا با دست مثل کوکو سیب زمینی حجم دلخواهتون رو جدا کنید، که طبیعتا قالب زدن باعث قشنگ تر شدن کوکو شما میشه.

وقتی که قالب زدن ها تموم شد تو این مرحله هر کوکو رو به ترتیب داخل آرد، تخم مرغ و نهایتا آرد سوخاری غلت میدیم. از طرف دیگه داخل تابه روغن میریزیم  و اون رو روی شعله قرار میدیم تا روغن کاملا داغ بشه بعد می تونیم کوکو ها رو داخل روغن بگذاریم تا سرخ بشند.

طرز تهیه کوکوی مرغ

کوکوهای مرغ شما آماده هستند امیدواریم شما کاربران شایانیوز از طعم این غذای خوشمزه لذت ببرید. نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی