|

کوکی کرنبری یه شیرینی شیک و خوشمزه

طرز تهیه کوکی کرنبری؛ یه شیرینی جذاب که ازش سیر نمیشی

هیچ چیزی به اندازه یه کوکی خونگی نمی تونه عصرهای تابستونی رو جذاب و خوشمزه کنه؛ مخصوصا اگر با طعم شکلات و کرنبری باشه؛ پس حتما امتحانش کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی یه هنره، هنری که باید عاشقانه براش وقت بگذاری و اون وقت میبینی که این هنر تا چه اندازه هم زیبا و قشنگه و هم خوشمزه و خلاقانه. برای کسانی که عاشق آشپزی کردن هستند هیچ وقت امتحان کردن یه خوراکی جدید عجیب یا ریسکی نیست بلکه یه تجربه ی ناب تازه است که قراره توش یه خوراکی خوشمزه و تازه آماده کنند. یکی از خوشمزه ترین انواع خوراکی که همیشه هم کلی طرفدار داشته و تنوعش هم خیلی بالاست شیرینی ها هستند.

از بین انواع و اقسام شیرینی هایی که وجود داره، شیک ترین نوع شیرینی ها، کوکی های کوچیکی هستند که هم راحت درست میشند، هم خوردنشون راحته و هم ظاهر زیبایی دارند که باعث میشه میز پذیرایی شما خوشگل تر بشه؛ همون طور که می دونید تنوع کوکی ها خیلی بالاست و تقریبا شما هر سلیقه ای هم که داشته باشید یه نوع کوکی هست که عاشقش خواهید شد؛ به همین خاطر هم ما تصمیم گرفتیم تا طرز تهیه کوکی کرنبری رو با شما به اشتراک بگذاریم که خیلی پرطرفداره و طعمش هم عالیه؛ فقط کافیه امتحانش کنید تا به پایه ثابت وعده های عصرونتون تبدیل بشه.

طرز تهیه کوکی کورنبری

مواد لازم برای کوکی کرنبری:

کره: 100 گرم

شکر: 150 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

وانیل: به میزان دلخواه

بیکینگ پودر: 1/2 قاشق مربا خوری

جوش شیرین:

1 قاشق مربا خوری

آرد سفید: 250 الی 300 گرم

کرنبری خشک: 80 گرم

شکلات چیپسی: 50 گرم

آماده سازیی:

طرز تهیه کوکی کورنبری

به گزارش شایانیوز، در قدم اول باید اجازه بدید که کره به دمای محیط برسه و بعد اون رو به همراه تخم مرغ، شکر و وانیل داخل یک ظرف بریزید و با کمک همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا خوب پف کنند. از طرف دیگه توی یک ظرف آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین رو با هم ترکیبک کنید و بعد در حالیکه الکشون می کنید کم کم به مواد اضافه کنید تا یه خمیر نرم به دست بیاد. در آخر کرنبری های خشک رو به همراه تکیه های شکلات به باقی مواد اضافه کنید.

در مرحله بعد وقتی که خمیرتون آماده شد اون رو حدود بیست دقیقه داخل فریزر قرار بدید تا استراحت کنه. بعد از تموم شدن تایم استراحت، از خمیر کوکی به اندازه یک اسکوپ جدا کنید و اون رو روی سینی فرتون بریزید که قبل تر با کاغذ روغنی پوشاندینش. وقتی که سینی فر پر از اسکوپ های کوکی شد اون رو به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فر از قبل داغ شده با دمای 170 درجه سانتی گراد قرار بدید.

نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که به محض تغیر رنگ زیرِ کوکی ها باید اون ها رو از فر خارج کنید در غیر این صورت مزه سوختگی می گیرند.

طرز تهیه کوکی کورنبری

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این شیرینی خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

عکس ها از صفحات: ashpazie-man- , tarta_classy

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی