|

لومو سالتادو غذایی ویژه کشور پرو

طرز تهیه لومو سالتادو ؛ یه غذای پرویی که قراره تو مهمونی ها حسابی کن فیکون کنه

Lomo saltado - a Peruvian dish

اگر دوست دارید که تو مهمونی بعدیتون یه غذایی درست کنید که هیچ کس تا حالا نخورده باشه بهتون پیشنهاد می کنیم که لومو سالتادو رو امتحان کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ما در سراسر کشورمون غذاهای خوشمزه و سنتی جذابی داریم که اگر قرار باشه یکی راه بیوفته شکم گردی در سرتاسر ایران حتا باورش هم نمیشه که انقدر غذای جذاب و عجیب غریب هست که حتا تا به حال اسمش رو هم نشنیده، اما با همه این تفاسیر افراد زیادی هستند که عاشق امتحان کردن غذاهای بین المللی اند چون که این جور غذاها کلا بیس اصلیشون با غذاهایی که معمولا ما تو خونه هامون درست می کنیم فرق دارند. از طرف دیگه خیلی از این افراد خوش سلیقه و غذا دوست، ترجیح میدند که خودشون این غذاهای خوشمزه رو درست کنند و چند تایی دستور پخت خاص و ویژه از غذاهایی جدید و بین المللی بلد باشند.

آشنایی داشتن به غذاهای بین المللی یه مزیت بزرگ داره اونم اینه که وقتی دوست دارید تو پذیرایی کردن از مهمون هاتون سر سفره شام یا نهار حسابی سنگ تموم بگذارید مثل یه چوب جادو به کمکتون میان و باعث وسوه انگیز شدن سفره شما میشند.

حالا در ادامه ما تصمیم داریم تا طرز تهیه یه غذای خاص و ویژه از کشور پرو رو با شما به اشتراک بگذاریم که هم فوق العاده خوشمزه است و هم درست کردنش کار سه سوته.

لومو سالتادو-پرو

مواد لازم برای لومو سالتادو:

استیک

روغن زیتون

نمک و فلفل

سس سویا

سرکه سفید

سس صدف

پونه کوهی

پیاز زرد

فلفل دلکه ای قرمز

سیر

گوجه فرنگی

کمی آب

جعفری

دوستان برای مواد اولیه ذکر شده میزان، معین نکردیم چون کاملا به سلیقه و ذائقه شما بر می گرده.

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول میریم سراغ گوشت و اون رو به تکه های کوچیک خرد می کنیم، کوچیکی اون ها بهتره به اندازه ای باشه که بعد از خرد کردن گوجه ها تقریبا در یک ابعاد با گوشت ها باشند. پس از اون گوشت ها رو داخل یک ظرف میریزیم و در حالی که دارند روی حرارت سرخ میشند نمک، فلفل، سس سویا، سرکه سفید، سس صدف و پونه کوهی رو بهش اضافه می کنیم و شروع می کنیم هم زدن وقتی مواد ادویه ها و سس ها خوب به خورد گوشت ها رفتند پیاز و گوجه ها رو که از قبل درشت درشت و تقریبا هم اندازه گوشت ها خرد کردیم بهشون اضافه می کنیم. در مرحله بعد مقدار کمی آب داخل ظرف میریزیم و بعد هم سیر ها رو که ریز خرد کردیم به باقی مواد اضافه می کنیم و نهایتا هم دقایق آخر کمی جعفری به روی اون میریزیم تا طعم و بوی جذابی پیدا کنه.

لومو سالتادو

به عنوان یه نکته کلیدی دوستان اگر دلتون می خواد که غذ ای شما کمی طعم دودی بگیره می تونید بهش پاپریکا دودی اضافه کنید تا دیگه هیچ حرفی تو ویژه بودنش باقی نمونه.

نهایتا لومو سالتادو شما آماده است، بهتره که این خوراک خوشمزه رو به همراه کمی سیب زمینی سرخ کرده و البته برنج سرو کنید.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این  غذای لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: repo.kitchen

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی