|

سبک مونوکروماتیک چیست؟

اصول سبک مونوکروماتیک واسه اونایی که خیلی خاص پسندند؛ خونَت اینجوری واویلااا میشه!

what is monochromatic scheme

اگه دنبال یه سبک خاص میگردی که هم خونت شیک و چشمگیر باشه و هم خاص و ویژه بزن تو خط مونوکروماتیک اگه هم نمیدونی چیه بیا تا برات بگم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در طراحی و چیدمان خانه سبک های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد تا خانه ای زیبا و ژورنالی دکور کرد. سبک هایی نظیر کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن و بوهو ازجمله محبوب ترین و معروف ترین مثال های ممکن هستند اما اگر به دنبال یک طراحی خاص و متفاوت هستید احتمالا این قبیل از گزینه ها چندان باب میلتان نخواهد بود، اما در عوض می توانید از سبک مونوکروماتیک استفاده کنید تا دقیقا آنچه را که دوست دارید خلق کنید.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

سبک مونوکروماتیک چیست؟

در وهله اول احتمالا نخستین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که دقیقا به چه نوع طراحی ای مونوکروماتیک می گویند. خب باید به شما بگوییم همان طور که از اسمش پیداست مونوکروماتیک یعنی استفاده از یک رنگ واحد در کنار تناژ ها و طیف های مختلف آن برای طراحی فضا. این سبک طراحی ظاهری دراماتیک اما در عین حال ملایم و الگانت برای فضای مورد نظر شما ایجاد خواهد کرد که از لحاظ جذابیت بصری نیز معمولا مورد پسند واقع می شود. زمانی که از ترکیب رنگی های یکسان استفاده می کنید ایجاد هارمونی و هماهنگی کار راحت تری خواهد بود و همین هم یکی از نقاط قوت این سبک به شمار می رود.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

چطور از سبک مونوکروماتیک استفاده کنیم؟

قبل از هر چیز به خاطر داشته باید که در این سبک از طراحی لزوما شما نباید بی قید و شرط از یک واحد رنگی ثابت استفاده کنید، فراموش نکنید که طوسی، سفید و مشکی جزو رنگ های خنثی ای هستند که می توان از آن ها در هر حالتی استفاده کرد. پس اگر نیاز دارید تا در فضا عمق ایجاد کنید یا این که اصلا به چشم هایتان استراحت دهید به سراغ این سه رنگ جادویی بروید. به علاوه این که این رنگ ها باعث می شوند که رنگ شاخص شما بیشتر به چشم بیاد و حس و حال بیشتری هم در خانه شما جریان داشته باشد. استفاده از تناژ های مختلف یک رنگ در کنار استفاده از جنس های مختلف باعث میشود که طراحی شما هویت پیدا کند.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

یک نکته کوچک اما جالب توجه در ارتباط با این سبک این است که اگر چه مونوکروماتیک به معنای این است که شما باید از تنالیته های مختلف یک رنگ استفاده کنید اما با این حال می توانید با اضافه کردن یک یا دو رنگ اکسانت، البته به میزان محدود کمی حس دراماتیک و هیجان در فضای خانه ایجاد کنید به علاوه این که قطعا بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهند بود پس هم باید در انتخاب رنگ اکسانت خود توجه داشته باشید و هم در آیتمی که قصد دارید به رنگ اکسانت انتخاب کنید.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

مزایای سبک مونوکروماتیک چیست؟

سعی کنید آخرین باری را که تصمیم به طراحی یا چیدمان اتاق خانه خود داشتید به یاد بیاورید، بیشتر از همه چه چیزی ذهن شما را به خود درگیر کرده بود؟ احتمالا پاسخ شما ایجاد هارمونی و تناسب در رنگ های مختلفی است که برای لوازم خود در نظر گرفته بودید. بله این واقعیت دارید و زمانی که شما از سبک مونوکروماتیک استفاده می کنید چون خیلی نگران ایجاد کنتراست رنگی یا هارمونی بین وسایل مختلف نیستید ذهنتان برای چیدمان و یا حتا انتخاب لوازم خاص باز تر می شود و خلاقیت بیشتری از خودتان نشان خواهید داد همین امر هم باعث می شود که شما بتوانید هویت و ویژگی های منحصر به فرد خانه خودتان را به وجود بیاورید.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

به طور کلی این سبک از چیدمان مورد پسند بسیاری از طراحان داخلی خانه به حساب می رود اما نکته دیگری که باید در رابطه با آن در نظر داشته باشید این است که برای اتاق های مختلف بهتر است حتما هارمونی رنگی را لحاظ کنید چرا که در غیر این صورت از یک اتاق به اتاقی دیگر رفتن می تواند حسی مانند سرگیجه یا ایجاد کند یعنی از لحاظ بصری آزاد دنده است.

سبک مونوکروماتیک در چیدمان خانه چیست؟

نظر شما کاربران شایانیوز در ارتباط با این سبک از طراحی و چیدمان خانه چیست؟ آیا از آن استقبال می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی