|

آیا موکت قدیمی شده است؟

اگه فکر میکنی موکت واسه قدیمی هاست سخت در اشتباهی بیا بگم چرا؛ خونَت اینجوری راحت تره

این روزها غالبا افراد کمتر به سراغ موکت به عنوان کفپوش اصلی خونشون میرن دلیل اصلیش هم اینه که ذهنیتشون نسبت به موکت اشتباهه میگی نه بیا ببین

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا چند دهه گذشته بیشتر خونه ها از کفپوش هایی به اسم موکت استفاده می کردند، بعد از موکت ها سنگ ها، سرامیک ها، پارکت ها ولمینت ها روی بورس اومدند و برای مدت های طولانی موکت به دست فراموشی سپرده شد و به عنوان یک آیتم نوستالژی در چیدمان و طراحی خونه ازش یاد میشد اما این روز ها اوضاع خیلی تغییر کرده به خاطر این که موکت ها خیلی پیشرفته شدند و طرح و رنگ های بسیار جذاب و خارق العاده ای از اون ها در بازار موجوده که گاها از هر نوع سنگ و سرامیکی چشمگیر تره اما با این حال عل رغم تمام بهبود و پیشرفتی که صنعت موکت سازی تجربه کرده نمی تونیم موکت ها رو به عنوان یک آیتم بسیار پر طرفدار معرفی کنیم و افراد کمی هستند که به سراغ انتخاب موکت میرند.

با وجود همه تفاسیری که در بالا خواندید ما می خوایم در ادامه چند موردی رو ذکر کنیم که به شما نشون میده چرا استفاده از موکت خوبه و بهتره که در بین گزینه های انتخابیتون برای طراحی و دکوراسیون خونه موکت رو هم در نظر بگیرید.

طراحی و دکوراسیون با موکت

مزایای استفاده از موکت

شاید در وهله اول به نظرتون بیاد که موکت ها خیلی قدیمی هستند و به همین خاطر هم نباید خیلی روی اون ها حساب باز کرد مگر این که مجبور باشیم اما همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم امروزه به قدری موکت های زیبا و جذاب در بازار وجود دارند که موکت کردن یک دست خونه یکی از جذاب ترنی گزینه های روی میز شما میتونه باشه و اما مزیت های استفاده از موکت:

  • برای افرادی که کودک یا سالمند در خانه دارند موکت گزینه ایده آلی است چون در صورت زمین خوردن به خاطر نرم بودنش اون ها رو کمتر اذیت میکنه، به علاوه این که کودک هایی که چهار دست و پا راه میرند هم روی موکت کمتر اذیت میشند.
  • موکت ها نه تنها عایق صدا هستند بلکه عایق سرما و گرما هم می باشند و این یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین مزیت های اون ها به حساب میاد به خصوص اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و یا این که کلا طبع سردی دارید.
  • نصب موکت ها کار چندان دشواری نیست خیلی ها هستند که موکت ها رو مثل فرش صرفا پهن می کنند اما برای این که موکت به هیچ وجه تکون نخوره و هیچ جوره باعث آزرده خاطر شدن شما نشه بهتره که به وسیله چسبه ای مخصوص اون ها رو بچسبونید.
  • به گزارش شایانیوز، یکی دیگه از مزیت های موکت که اتفاقا در این اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی بسیار قابل توجه است اینه که قیمت مناسب تری دارند.

طراحی و دکوراسیون با موکت

انتخاب موکت مناسب

نکته مهمی که در رابطه با موکت ها باید در نظر داشته باشید اینه که موکت ها از لحاظ تراکم و بلندی و کوتاهی پرز درست مثل فرش ها با هم متفاوت هستند و این کم و زیاد بودن تراکم می تونه طبیعتا در کیفیت اون ها تاثیر داشته باشه، بنابراین پیشنهاد میشه که برای محیط های پر رفت و آمد مانند سالن نشیمن یا ورودی خونه حتما از موکت های پرز کوتاه با تراکم بالا استفاده کنید، در واقع باید بدونید که موکت هایی که پرز های بلندی دارند و خیلی نرم هستند بیشتر جنبه تزئینی دارند و دوام و استحکام کمتری نسبت به مدل های دیگه دارند.

طراحی و دکوراسیون با موکت

موکت در طراحی خانه

در زمان های قدیم بی برو برگرد توی همه خونه ها روی موکت ها فرش پهن می کردند چون موکت ها زبر و زمخت بودند و احساس راحتی نداشتند اما حالا اوضاع فرق میکنه، البته در حال حاظر هم اگر شما دسوت داری می تویند روی موکت فرش پهن کنید اما غالبا برای بالا تر رفتن جذابیت بصری محیط پیشنهاد میشه که این کار رو نکنید.

و اما یک گزینه بسیار مردن و جذاب دیگه ای که نمیشه به این راحتی ها ازش چشم پوشی کرد ترکیب موکت و پارکت است که تو این دوره زمونه میون طراح های داخلی خیلی طرفدار پیدا کرده.

طراحی و دکوراسیون با موکت

شما کاربران شایانیوز کدام یک از انواع کفپوش رو برای دکور و طراحی خونه خودتون انتخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی