|

رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون خانه

با این رنگ های روح افزا آرامش و لطافت رو به خونَت هدیه بده؛ یه انتخاب شیک و الگانت

اگر به دنبال ایجاد حس آرامش و لطافت توی خونه میگردی باید بدونی که این حس ایجاد کردنی است پس با انتخاب رنگ مناسب مهم ترین قدم رو بردار.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای داشتن یک خانه زیبا و دوست داشتنی مهم است که سعی کنیم تا محیطی را ایجاد کنیم که استرس آور نباشد و ایجاد حس آرامش و امنیت کند. راه های ساده زیادی وجود دارند که می توانند خانه شما را به محیطی آرام و دوست داشتنی تبدیل کنند که مناسب برای استراحت کردن می باشد و ساده ترین و البته تاثیر گذار ترین مورد نیز انتخاب رنگ مناسب می باشد. نه تنها رنگ لوازم و اسباب و اثاثیه بلکه رنگ دیوار ها، کفپوش ها و یا حتا لوازم دکوری خانه نیز می توانند تاثیر شگرفی در ایجاد حس آرامش خانه داشته باشند.

غالبا بیشتر افراد رنگ های خنثی را رنگ هایی آرامش بخش و رها کننده می دانند اما جالب است بدانید که همه رنگ های لطیف و آرامش دهنده خنثی نیستند و اگر شما یک طراحی و دکوراسیون رنگی اما در عین حال سرشار از حس آرامش و لطافت می خواهید می توانید از آن ها استفاده کنید مثل سبز.

رنگ های آرامش بخش

آرامش بخش ترین رنگ ها

لطافت رنگ های آرامش بخش باعث می شود که بتوان خیلی راحت آن ها را با دیگر رنگ ها ترکیب کرد و یک پالت زیبا و چشمگیر خلق کرد. استفاده از سبک مونوکروماتیک نیز می تواند بسیار آرامش بخش و روح افزا باشد اما اضافه کردن یک یا دورنگ اکسانت می تواند جذابیت بصری بیشتری را در فضا ایجاد نماید. در ادامه تسکین دهنده ترین رنگ هایی را که می توانید به پالت رنگی خانه خود اضافه کنید با شما به اشتراک میگذاریم.

آبی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آبی محبوب ترین رنگ در سر تا سر دنیا به شمار می رود و البته که جای تعجبی هم ندارد چرا که القا کننده و آرامش اقیانوس بی انتها و آسمان پاک و زیباست. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که همه تناژ های آبی تسکین دهنده به شمار نمی آیند. برای این که آرامش بخش ترین تناژهای رنگ آبی را پیدا کنید فقط کافی است به عکس ها یا نقاشی های مختلفی که از خط ساحلی و دریا وجود دارد نگاه کنید. آن دست از آبی هایی که مقدار زیادی از سبز یا زرد را به عنوان ته رنگ خود دارند معمولا انرژی زیادی منتقل می کنند و به همین خاطر هم در دسته رنگ های روح افزا قرار نمیگیرند.

آبی

سبز

وجود حجم بالای رنگ سبز در طبیعت باعث می شود که این رنگ به یکی از تسکین دهنده ترین گزینه های چرخه رنگ تبدیل شود. سایه های طبیعی رنگ سبز که ته رنگ آبی یا زرد را دارند حس آرامش بیشتری را القا می کنند. بعضی از تناژ های سبز مانند زیتونی روشن بسیار محرک هستند با این حال همچنان می توان از آن ها به میزان کم در اطراف خانه استفاده کرد. و اما تسکین بخش ترین تناژ سبز، سبز مریم گلی است گه لطافت و آرامش زیادی دارد به علاوه این که خنثی ترین سایه رنگ سبز نیز می باشد.

سبز

اسطوخودوسی

اسطوخودوس یک گیاه بسیار زیبا و مقوی است که رنگی بین بنفش ملایم یا صورتی مایل به بنفش دارد یا می توان آن را به عنوان سایه روشنی از رنگ ارغوانی معرفی کرد. به هر حال کافی است تا به عکس های گیاه اسطوخودوس نگاه کنید تا به خوبی این رنگ را درک کنید. برای آن هایی که کمی رنگ بیشتر می خواهند اسطوخودوسی قطعا رنگ جالب توجهی است. این رنگ آرامش آبی و پیچیدگی و درخشش قرمز را دارد که آبی ته رنگ غالب آن می باشد باعث می شود آم حس تحریک پذیری قرمز از بین برود و به عنوان رنگی تسکین دهنده شناخته شود.

اسطوخودوسی

بلاش یا رژ گونه ای

آنچه که باعث می شود یک رنگ به عنوان رنگی تسکین دهنده شناخته شود لزوما خود آن نیست گاهی حسی که القا می کند نیز می تواند باعث ایجاد حس آرامش شود. بلاش یا رژ گونه ای القا کننده حس لطافت و آرامش و یاد آورنده خاطرات رمانتیک و لحظه های شاد است به همین خاطر هم یک رنگ روح افزا به حساب می آید. دیوار هایی به رنگ بلاش خانه شما را روشن کرده و فضایی آرام و گرم ایجاد می نمایند.

بلاش

مهم ترین گام در انتخاب رنگ آرامش بخش

به گزارش شایانیوز، مهم ترین گامی که در انتخاب رنگ روح افزای دکوراسیون خانه خود در نظر داشته باشید این است که رنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. همان طور که گفتیم آبی محبوب ترین رنگ در جهان است اما اگر شما از آن خوشتان نمی آید پس نمی تواند برای شما تسکین دهنده و آرامش بخش باشد بنابراین اگر چه که ساده به نظر میرسد اما مهم ترین گزینه این است که به رنگی که انتخاب می کنید علاقه داشته باشید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی