|

نظم دادن و چیدمان کابینت ادویه ها / در چند گام ساده شیک و اصولی طبقه بندی میشن حظ کنی

در این مقاله در خصوص نظم دادن و چیدمان کابینت ادویه ها صحبت کردیم که میتونید با توجه به نکات ذکر شده این کار رو خیلی راحت انجام بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انجام کارها به روش ساده از دست هر کسی برنمیاد چون برخی از ما عادت داریم که لقمه رو صد و یکبار دور سرمون میچرخونیم تا بلکه یه فرجی بشه در حالی که وقتی کار حل میشه اصلا باورمون نمیشه که این همه ایزی پیزی بوده البته که ما همه چی دان نیستیم که بدونیم راه حل سریع و راحت انجام دادن کارهای مختلف چیه پس باید در خصوص اون ها مطالعه داشته باشیم مثلا در صورتی که میخواهیم تمیز کردن کابینت ها رو برای عید انجام بدیم بهتره بریم به سراغ دونستن این که چطور در چند مرحله خیلی شیک و مجلسی میشه این کار رو انجام داد تا بتونیم در زمانمون هم حتی صرفه جویی کنیم.

در این بین ترفندها هم میتونن برای این منظور خوب و مفید باشن مثل ترفندهای جلوگیری از پاشیدن روغن که علاوه بر این که باعث میشه دست و بالمون نسوزه میتونه کار ما رو راحت تر هم کنه چون دیگه لارم نیست که بعد از هر دفعه کار کردن با روغن دور گاز رو مدام دستمال بکشیم و تمیز کنیم. پس معطل چی هستید از دنیای اینترنت نهایت استفاده رو داشته باشید چون کارهاتون رو براتون مثل راحت الحلقوم میکنه و شما میتونید یه عالمه در وقت و انرژی خودتون صرفه جویی کنید و اون رو برای کارهای دیگه اختصاص بدید. حالا ما هم برای این که شما در این ایام از سال که خونه تکونی دارید کارتون راحت تر بشه میخواهیم در خصوص چیدمان کابینت ادویه ها براتون صحبت کنیم تا به بهترین شکل ممکن به اون ها رو نظم بدید و از نتیجه ی کار لذت ببرید پس با ما همراه باشید.

چیدمان کابینت ادویه ها

همه ی ادویه های خودتون رو بیرون بیارید

به ادویه جات خودتون یه نگاهی بندازید تا ببینید دقیقا چه مقدار از یه ادویه ی خاص دارید که برای این منظور باید همه ی ادویه ها رو بیرون بیارید و اون ها رو بررسی کنید شاید در این بین یه ادویه باشه که خیلی وقته داریدش و استفاده ای نداره و لازمه که دور بندازیدش و یا یه ادویه داشته باشید که قبلا خیلی استفاده میکردید ولی خب چون تموم شده بود و یادتون رفته بود که بخرید دیگه استفاده اش نکردید و الان مایل باشید که دوباره بخریدش. پس دقت کنید که در وهله ی اول یه موجودی بگیرید.

چیدمان کابینت ادویه ها

ادویه های پر مصرف رو ترکیب و کم مصرف رو کنار بذارید

برخی از اوقات پیش میاد که شما از یه اویه چندتا ظرف دارید که خب واقعا به این کار نیازی نیست پس برای صرفه جویی در فضا باید اودیه های یکی رو ترکیب کنید و از طرف دیگه شما میتونید در صورتی که یه سری از ادویه ها رو خیلی استفاده میکنید اون ها رو باهم ترکیب کنید و داخل یه ظرف بریزید.

در صورتی هم که یه سری اویه جات دارید که بسته بندی اون ها باز شده ولی خب قصدی برای استفاده از اون ها رو ندارید، بهتره که اون ها رو به دوستانتون و یا کسی در اطرافتون که بهش نیاز داره بدید و در این بین دقت کنید که ادویه هایی که تاریخشون گذشته رو دور بندازید.

چیدمان کابینت ادویه ها

ادویه ها رو برچسب بزنید

در صورتی که ادویه های بدون مارک از عطاری گرفتید باید اون ها رو در ظرف های مخصوص قرار داده و بعد برچسب بزنید تا اینطوری بدونید که چیا دارید و عمر هر ادویه تون رو هم متوجه بشید که در این بین میتونید از چسب های کاغذی به عنوان برچسب استفاده کنید که موقع شستن ظرف ادویه هم راحت جدا میشن.

چیدمان کابینت ادویه ها

ادویه ها رو بر اساس میزان استفاده ی اون ها طبقه بندی کنید

در وهله ی اول برای این که بدونید کدوم ادویه ها رو کجا بذراید باید پر مصرف ترین و کم مصرف ترین اون ها رو با توجه به غذاهایی که میپزید مشخص کنید و اون ها رو لیست کنید بعد موقع سازماندهی برای اون ها یه جایگاه مشخص و البته در دسترس مثل کابینت بالایی و یا در قسمت جلوی قفسه بدید.

حالا به سراغ غذاهای خاصی برید که ادویه های خاص میخوان و به ندرت اون ها رو میپزید و در نتیجه براشون از این ادویه ها استفاده میکنید و بعد ادویه های مخصوص اون ها رو در طبقه ی دوم و یا وسط قفسه قرار بدید.

در صورتی که یه سری ادویه ها بودن که اصلا ازشون استفاده نکردید و یا خیلی استفاده ی کمی داشتن و براتون اولویت بسیار کمی دارن، اون ها رو در قسمت پشتی قفسه و یا آخرین طبقه جا بدید.

چیدمان کابینت ادویه ها

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی