|

اشتباهات رایج تمیز کردن آشپزخانه / هر چی میسابی باز کثیفی ازش میباره؟ چون اشتب میزنی

احتمالا شما هم به هنگام تمیز کردن آشپزخونتون فکر میکنید به به چقدر خوب دارن این کار رو انجام میدم در حالی که پر از اشتباه هستید و خبر ندارید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن آشپزخونه کار سختیه. خیلی خیلی سخت! البته که حقم داره چرا که میدونید تو این فضا چقدر کار ها انجام میشه و در واقع یه وظیفه خدماتی داره که در طول روز ده ها خدمات بما میرسونه آخ هم نمیگه. خب بالاخره اینهمه زندگیمون رو میندازه رو روال باید هم ما قدردانش باشیم و بهش رسیدگی کنیم دیگه درسته؟ اگر به حال خودش رهاش کنیم و همینطور کثیف و آلوده بزاریمش باشه که دیگه نمیشه!

اما تا به حال به این فکر کرده اید که کارایی که انجام میدین درستن یا غلط؟ خب بهتره که بدونید اشتباهات رایجی وجود دارند که اغلب خانوم ها انجام میدن و فکر میکنن درسته! مثلا وقتی شما ظروف رو میشورید میگید ایول چه تمیز شد! در حالی که خبر ندارید میکروب ها رو به شکل عمیق از بین نبردین و این دقیقا چیزیه که میتونه سلامت بدن من و شما رو به خطر بندازه. اما دیگه لازم نیست که ناراحت باشید چرا که قراره در ادامه مطلب نکاتی رو یاد بگیریم که نشون میده چطور میشه آشپزخونه رو به نحو احسنت تمیز کرد، بدون اشتباه!

اشتباهات تمیز کردن آشپزخانه

کلا ظرف های شیشه ای رو با ماشین ظرفشویی میشوری!

ماشین ظرفشویی یکی از وسیله های به شدت پرکاربرده که میتونه خیلی جاها کار ا رو راه بندازه. مثلا ممکنه از صبح هی ظرفارو داخل ماشین بچینیم تا شب که تایم مصرف کم برق هستش روشنش کنیم و حسابی همرو بشوه! این در حالیه که اگر ظروف شیشه ای شما نقوش با دست کشیده شده داشه باشند، ممکنه تو ماشین ظرفشویی دچار خرابی و آسیب بشن. شاید در پاسخ به ما بگید بابا ما خیلی وقته این کار رو انجام میدیم و چیزی هم نشده، که خب باید بگیم یادتون نره این موضوع به مرور ایجاد میشه و شما وقتی با این موضوع روبرو خواهید شد که دیگه هیچ راه برگشت و درست کردنی نیست!

اشتباهات تمیز کردن آشپزخانه

قابله چدنی رو بعد از شستن خوب خشک نمی کنی!

اول از همه باید بگیم که کلا شستن قابلمه چدنی رو با ماشین ظرفشویی فراموش کنید و فکرش رو نکنید. شاید بگین لکه هایی که بر روی قابلمه چدنی هستش خب به این راحتی ها پاک نمیشه، که خب در پاسخ باید بگیم یادتون باشه ماشین ظرفشویی میتونه چربی ها رو پاک کنه و در عوض مواد مضر رو با بخار شدید وارد بافت جدن میکنه! 

پس بهترین کار اینه که واسه از بین بردن سوختگی ها و لکه و چربی قابلمه چدنی از جوش شیرین کمک بگیرید. بیاید و با یه اسفنج از برداشته شدن تموم مواد شوینده بر روی قابلمه مطمئن بشید چرا که موندن این مواد بر روی قابلمه میتونه به شدت سلامت شما رو به خطر بندازه.

اشتباهات تمیز کردن آشپزخانه

شوینده های چند منظوره و قوی رو به هر سطحی میزنید!

قطعا شما هم زیاد این تبلیغات رو شنیده اید که برند های مواد شوینده میان میگن این ماده همه چی رو تمیز میکنه و میتونید بر روی هر سطحی ازشون استفاده کنید، در حالی که شما باید حواستون باشه و برای تمیز کردن سطوحی که جنس استیل دارند بیشتر دقت کنید. ممکنه که خیلی از ما ها یخچال، گاز، شیرآلات و خیلی از لوازم برقی و کاربردی آشپزخونه رو از این جنس خریده باشیم و بخوایم با این مواد که مثلا چندمنظوره هتسندتمیزشون کنی که خب بای  بگیم کار درستی نیست. خب در عوض چیکار میشه کرد؟ شما میتونید به جاش بیاید و مواد شوینده ای تهیه کنید که به طور کامل برای استنسل استیل ساخته شده باشه.

اشتباهات تمیز کردن آشپزخانه

دنباله بوی نامطبوع ظرفشویی نیستید و رهاش می کنید!

خب درسته که هه ما حواسمون هست تا اشغال ها رو به سطل زباله هدایت کنیم و نزاریم چیزی داخل سینک بریزه، اما به هر حال هستند اشغال هی ریزی که ممکنه از سبد خارج شده و داخل سینک یا چاهش بریزن و از سوراخ های سینک رد بشن. همین موضوع باعث میشه تا از چاه ظرفشویی بوی بدی بیاد بالا و آشپزخونه رو فرا بگیره. 

در اینجا ایده ما برای این مشکل شما اینه که از آب جوش کمک بگیرید و یه چیزی حدود نیم گال آب داخل سینک ظرفشویی بریزید. اگر هم میخواین این مشکل رو از بیخ و بن حل کنید پس بهتره که برید سراغ سیفون! سیفون رو به طور کامل جدا کنید و کامل بشوییدش. بعد باز بزاریدش سر جاش و راه حل بعدی هم اینه که با تلمبه بزنید و ترکیب سرکه و جوش شیرین بریزد. این کار میتونه سینک رو به شکل عمقی تمیز کنه و برای رفع بوی بد سینک هم به شدت کمک کنندست.

اشتباهات تمیز کردن آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی