|

نمونه فرش های مدرن / اینا مخصوصه خونه های امروزی و شیک و پیکه نمیشه هر جایی انداختشون

در این مقاله در خصوص فرش های مدرن صحبت کردیم و چند نمونه از اون ها رو بهتون نشون دادیم تا خرید رو براتون راحت تر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه نگاه به دور تا دور خونتون بندازید چه وسیله هایی هستن که بیشتر از هر چیزی توی چشم اند؟ یکی از این وسیله ها فرش هست که کف خونه رو کاملا پوشونده و خب یه آیتم بزرگ بشمار میاد که نه تنها توی فضا پذیرایی ازش استفاده میشه بلکه شما میتونید توی آشپزخانه، اتاق خواب و... هم اون رو ببینید و حتی در اندازه های خیلی کوچک مثل فرش جلو سینک ظرفشویی ازش استفاده کنید که این هم نشون از تعدد این آیتم و هم از تفاوت در سایز و اندازه اون داره و همچنین میشه به این موضوع پی برد که  ما ایرانی ها زمین گرم و نرم با فرش رو به زمین خشک ترجیح میدیم برای همین هست که خونمون با فرش مزین شده.

پس با توجه به همه ی این موضوعات لازمه که فرشتون رو با سایر وسیله های موجود در منزل ست کنید چرا که در غیر این صورت آشفتگی توی دکورتون به وجود میاد و خب کسی این رو دوست نداره مثلا در صورتی که کابینت های آشپزخانه ی شما سفید باشه باید ست کردن فرش آشپزخانه با کابینت سفید رو بلد باشید چرا که در این حالت میتونید زیبایی رو توی چیدمان این فضا به وجود بیارید. پس موضوع ست کردن بسیار حساسه و با توجه به سبک دکورتون باید انجام بده. حالا توی این مقاله میخواهیم به سراغ فرش های مدرن بریم و چند مدل از اون ها رو نشون بدیم و یه سری اطلاعات راجبش بهتون بگیم ولی در همین ابتدای کار بگیم که باید در راستای ست بودن از این مدل از فرش ها در صورتی که دکوراسیون مدرن دارید استفاده کنید چون استفاده از اون ها توی چیدمان کلاسیک به هیچ وجه توصیه نمیشه، پس اگر دکور مدرن دارید در ادامه با ما همراه باشید.

فرش های مدرن

فرش مدرن چه مدل فرشیه؟

تو یه تقسیم بندی میشه گفت که فرش های به دو دسته ی مدرن و سنتی تقسیم میشن؛ فرش های سنتی و کلاسیک همون هایی هستن که طرح های اصیل ایرانی دارن همراه با شاخ و برگ و گل ها و همچنین نقوش اسلیمی و بته و جقه که همیشه هم بین افراد طرفدارهای خودشون رو داشتن و دارن و در مقابل اون ها فرش های مدرن وجود دارن که چند سالی میشه وارد بازار شدن و تو همین مدت کوتاه برای خودشون طرفدارهای زیادی رو جذب کردن.

فرش های مدرن اون دسته از فرش ها هستن که طرح های ساده و بیشتر هندسی دارن و نسبت به کلاسیک ها تنوع رنگی کمتری دارن و حتی خیلیاشون تک رنگ هم هستن و با همون یه رنگ هم خاص و زیبا دیده میشن. شما باید این مدل از فرش ها رو توی دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار بدید و خب این روزا هم با توجه به این که این سبک از چیدمان داره رونق پیدا میکنه این مدل از فرش ها هم تولیدشون داره افزایش پیدا میکنه و رو به رشده. شاید در این بین براتون جالب باشه که این مدل از فرش ها انواع مختلفی هم دارن که در ادامه به چندتا از مهم ترین اون ها اشاره میکنیم.

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش شگی یه مدل از فرش های مدرن

بریم سراغ یکی از مدل های فرش مدرن یعنی فرش های شگی و یا پرز بلند که یکی از محبوب ترین فرش های مدرن بشمار میره که این موضوع به علت پرزهای بلند این فرش هست که خیلی نرمه و خب شما موقع راه رفتن و ایستادن روی اون حس خوبی خواهید داشت ولی این پرزها هم خوبن و هم بدن چون گرد و غبار و آشغال لا به لای اون ها گیر میکنه و تمیز کردنشون رو سخت میکنه به همین دلیل نظافت و حتی شستشو سخت میشه و در نهایت این موارد باعث میشن عمر این فرش کوتاه بشه.

حتی لازمه که این نکته رو هم در خصوص این فرش بگیم که در صورت موندن آلودگی ها روی اون ممکن هست بیماری هم به وجود بیاد خصوصا اگر بچه ی کوچیک دارید که چهار دست و پا راه میره بنابراین بهتره که توی جاهای کم رفت و آمد مثل اتاق بزرگسالان استفاده بشه.

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش ترک یه مدل از فرش های مدرن

یه مدل دیگه از فرش هایی که مدرن بشمار میرن اون دسته از فرش های ماشینی هستن که طرح ترک دارن و یا ترک هستن که بخشی از اون ها از ترکیه وارد میشن و بخش دیگه هم داخل کشور با نقشه هایی شبیه به فرش های ترک تولید و بافته میشن. در خصوص ویژگی های این فرش ها باید بگیم که از تراکم پایینی برخوردار هستن و شاید براتون جالب باشه که بدونید نمونه های داخلیشون هم کیفیت بالاتر و هم قیمت مقرون به صرفه تری دارن چون مثل وارداتی ها هزینه ی گمرک بهشون تعلق نمیگیره که قیمتشون رو سرسام آور بالا ببره.

فرش های مدرن

فرش های مدرن

فرش های مدرن

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی