|

طرز تهیه خورش ریواس / غذای فوق العاده لذیذ بهاری که ترش خورا رو حسابی راضی میکنه

یکی از خورش های فصلی و خوشمزه که مزه ترش فوق العاده ای داره، خورش ریواسه که در این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش های سنتی ایرونی که بیشتر پخته میشن و طرفدارای زیادی هم دارن، مثل خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش کرفس و... واقعا مزه خوبی دارن و با ذائقه ما جور درمیان. یه سری خورش های سنتی هم هستن که مورد پسند همه نیستن و مزه خاصشون باعث شده تا طرفدارای خاص خودشون رو داشته باشن. غذاهای فصلی مثل خورش گوجه سبز، خورش آلو اسفناج، خورش گل کلم و... یکی دیگه از خورش های فصلی و خوشمزه که مزه ترش فوق العاده ای داره، خورش ریواسه که در این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. این خورش بهاری خیلی راحت درست میشه و بسیار خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید...

khoresh-rivas1

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس

ریواس ۵۰۰ گرم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

نعنا و جعفری تازه ۳۰۰ گرم

پیاز بزرگ یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش ریواس بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresh-rivas5

طرز تهیه خورش ریواس

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. پیازها رو همراه مقداری روغن، داخل قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط می ذاریم تا پیاز سرخ بشه.

مرحله دوم

وقتی پیاز طلایی شد، گوشت خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. یک دقیقه بعد رب گوجه فرنگی رو می ریزیم و یک دقیقه تفت می دیم تا بوی خامی رب گرفته بشه.

khoresh-rivas7

مرحله سوم

حالا وقت اضافه کرده 3 لیوان آب هست تا گوشت بپزه. آب رو می ریزیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. وقتی جوش اومد حرارت رو ملایم می کنیم و دو ساعت زمان میدیم تا گوشت پخته بشه.

مرحله چهارم

در فاصله پختن گوشت، نعنا و جعفری تازه رو خرد می کنیم و داخل ماهیتابه و کمی روغن سبزی ها رو تفت می دیم. رنگ سبزی که تغییر کرد اون رو از روی حرارت برمی داریم.

khoresh-rivas2

مرحله پنجم

اواخر پخت گوشت، سبزی سرخ شده رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا ریواس ها رو پوست گرفته و به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. مقداری روغن داخل یک ماهیتابه ریخته و ریواس ها رو کمی تفت می دیم.

مرحله ششم

10 دقیقه پایانی پخت خورش، وقتی گوشت کاملا پخته شد و غذا جا افتاد، ریواس ها رو اضافه می کنیم. خورش ریواس همراه کته یا پلوی زعفرانی ترکیب عالی ای هست. نوش جانتون.

khoresh-rivas6

در این مقاله طرز تهیه یه غذای بهاری و خوشمزه به نام خورش ریواس رو بهتون آموزش دادیم. امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستین، اینجا دستورهای متنوعی هست که می تونید بخونید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی