|

طرز تهیه سریع و راحت خورش چغاله بادام / بهار اومده و وقتشه مزه های تازه رو امتحان کنی

الان که فصل بهاره میشه با چغاله بادام یه خورش خوشمزه و عالی درست کرد. در این مقاله طرز تهیه خورش چغاله بادام رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تنوع غذایی در فرهنگ ایرانی بسیار زیاده و تقریبا از همه مواد اولیه اعم از سبزیجات و میوه ها در طبخ غذاها استفاده میشه. درست کردن غذاهای فصلی که با خوراکی ها، سبزیجات و میوه های مخصوص هر فصل پخته میشه موضوع خیلی جذابیه و بر اساس طب سنتی هم برای بدن مفیده. غذاهایی مثل خورش ناردونی، خورش کنگر، سوپ کدو حلوایی، خورش گوجه سبز و... غذاهای فصلی محبوب هستن که با میوه و ها و سبزیجات نوبر آماده میشن. الان هم که فصل بهاره و میشه با چغاله بادام یه خورش خوشمزه و عالی درست کرد. در این مقاله طرز تهیه خورش چغاله بادام رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-bahari5

 

مواد لازم برای تهیه خورش چغاله بادام

چغاله بادام نیم کیلو

گوشت خورشتی 300 گرم

پیاز متوسط دو عدد

نعنا و جعفری تازه 300 گرم

آبغوره یا آبلیمو به میزان دلخواه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای خورش چغاله بادام واسشون بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresh-bahari3

طرز تهیه خورش چغاله بادام

مرحله اول

برای شروع باید چغاله بادام ها رو کاملا شسته و حدود دو ساعت اونها رو خیس کنیم تا نرم تر بشن.

مرحله دوم

پیازها رو پوست گرفته و خلالی خرد می کنیم. داخل قابلمه مقداری روغن مایع می ریزیم و وقتی داغ شد پیازها رو داخلش تفت می دیم تا پیازها سبک و طلایی بشن.

khoresh-bahari6

مرحله سوم

گوشت خورشتی رو مکعبی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت رو همراه پیاز تفت میدیم تا زمانی که رنگ اون تغییر کنه.

مرحله چهارم

کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم. سپس چغاله ها رو اضافه کرده و مقداری دیگه تفت میدیم. سپس مقداری آب اضافه می کنیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. سپس شعله رو ملایم می کنیم تا گوشت و چغاله بپزن.

khoresh-bahari7

مرحله پنجم

نعنا و جعفری شسته و خرد شده رو داخل یک ماهیتابه در مقداری روغن تفت می دیم تا رنگ اونها تغییر کنه و یک ساعت پس از جوشیدن گوشت و چغاله ها و نیم پز شدن اونا، به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

وقتی گوشت و چغاله ها پخته شدن و خورش کاملا جا افتاد، آبغوره یا آبلیمو رو بنا به ذائقه خودمون به خورش اضافه کرده و نمک خورش چغاله بادام رو هم اندازه می کنیم و حدود 15 دقیقه دیگه زمان میدیم تا خورش روی حرارت ملایم بمونه.

مرحله هفتم

خورش چغاله بادام بهاری ما حاضره و می تونیم این خورش خوشمزه رو همراه کته و یا پلوی زعفرونی سرو کنیم. نوش جان.

khoresh-bahari2

در این مقاله طرز تهیه یه غذای بهاری و خوشمزه به نام خورش چغاله بادام رو بهتون آموزش دادیم. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا می تونید کلی دستورهای عالی رو ببینید و ازشون استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی