|

دنیای آشپزی

هوموس صبیح غذای ساده و لذیذ عربی

برای پختن این غذای خوشمزه مقداری نخود را داخل یک ظرف بریزید و اگر به اندازه کافی وقت دارید، بگذارید که نخود ها به طور کامل خیس خورده و سپس…

لینک کوتاه کپی شد

به طور معمول، آنچه که ما آنرا به عنوان یک غذای آسان می شناسیم، تا حد زیادی بستگی به خاطرات یا شرایط در زمان های خاص دارد. به طور مثال، خیلی از غذاها یادآوردوران کودکی یا بشقاب هایی است که با ذوق و اشتیاق کودکانه مان به سراغشان می رفتیم و با لذت آنها را نوش جان می کردیم. اما هر چه که بزرگتر می شویم، بسته به زمان، مکان و ذائقه مان، غذا های مختلفی را برای درست کردن، انتخاب می کنیم. 

در اینجا به معرفی یک غذای لذیذ و در عین حال آسان می پردازیم:

هوموس صبیح 

برای پختن این غذای خوشمزه مقداری نخود را داخل یک ظرف بریزید و اگر به اندازه کافی وقت دارید، بگذارید که نخود ها به طور کامل خیس خورده و سپس پخته شوند، در غیر این صورت آنها را به طور کامل له کنید و بگذارید بپزند. این ساندویچ یک غذای عربی است و با بادمجان، تخم مرغ، سبزیجات خورد شده و شنبلیله درست می شود. 

مواد لازم:

نصف قاشق چای خوری شنبلیله

دو قاشق غذا خوری گشنیز

نصف قاشق چای خوری زردچوبه 

نصف قاشق چای خوری شکر

نصف قاشق چای خوری آبلیمو 

مقداری نمک و فلفل سیاه 

دو تا سه قاشق غذاخوری جعفری ریز خورد شده 

یک عدد فلفل سبز ریز شده 

چند عدد بادمجان (آنها را از وسط نصف کنید)

مقداری روغن زیتون 

یک یا دو عدد خیار بزرگ 

2 عدد گوجه 

یک عدد پیاز کوچک 

60 گرم نخود پخته شده 

120 گرم ارده 

2 حبه سیر

برای درست کردن سس هوموس، شنبلیله و دانه های گشنیز را در یک ماهیتابه کوچک به مدت سه دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا به طور کامل برشته و خوش عطر شوند. سپس زردچوبه و دیگر ادویه های لازم را به آن اضافه کنید و موادتان را به طور کامل هم بزنید. پس از آن، شکر، آبلیمو و 75 میلی لیتر آب را داخل آن بریزید و مجددا هم بزنید تا مواد به طور کامل ترکیب شده و سپس جعفری و فلفل قرمز را هم به آن اضافه کنید. در همین حال  بادمجان های بریده شده از وسط را بردارید وآنها را روی یک سینی متوسط قرار دهید و نصف قاشق چایی خوری نمک و فلفل روی آن بپاشید، سس هوموس را روی آن بریزید و سپس آن را با یک کاغذ مخصوص بپوشانید و به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا نرم و طلایی شود و سپس همه مواد هوموس را داخل یک ظرف بریزید.

پس از آن، یک قابلمه متوسط را تا نیمه پر از آب کنید و بجوشانید و سپس تخم مرغ ها را داخل آن بندازید وبگذارید به مدت 5 دقیقه بجوشد و بعد آنها را از قابلمه بردارید و بگذارید تا به طور کامل سرده شده و سپس پوستشان را بگیرید. 

در همین حال، در یک کاسه متوسط خیار، گوجه، پیاز، جعفری، آب لیمو، یک قاشق غذاخوری روغن، نصف قاشق چای خوری نمک و مقداری فلفل بریزید.

سپس بشقاب هایتان را با هوموس های بادمجان، تخم مرغ و سالاد مخصوصی که درست کرده اید، تزئین کرده و سپس آنرا نوش جان کنید. 

3723

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی