|

گزارش نیمه اول معاملات امروز ۳۰ مرداد

استرس کنکوری بورس؛ راه شاخص هم وزن و شاخص کل دوباره از هم جدا شد

بازار امروز تا اینجای کار رمق ندارد؛ هر چند بسته بودن خودرو و فولاد،‌ عامل موثری است اما به طور کلی بازار رمق لازم را ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

با کاهش قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان،‌ دوباره برجامی ها جان گرفتند اما معاملات کم رمقی را تجربه می کنند؛ ارزش معاملات خرد در نیمه اول بازار به حدود یک هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید و همانند دیروز فعلاً شاهد تشدید خروج پول حقیقی هستیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، در نیمه اول معاملات امروز بورس، همانگونه که انتظار می رفت با کاهش قیمت دلار، دوباره شاهد اقبال به نمادهای ریالی هستیم و راه شاخص هم وزن و شاخص کل از هم دوباره جدا شد. شاخص کل در نیمه اول معاملات با کاهش حدود ۹۰۰ واحدی همراه شده‌است؛ فارس با ۳۸۸، وامید با ۳۳۳ و کگل با ۳۱۷ واحد بیش‌ترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. در نقطه مقابل، خساپا با ۲۴۳ و کالا با ۱۳۸ بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشته است. شاخص هموزن اما با افزایش حدود ۲۴۰ واحدی همراه شده است. با این وجود به نظر می رسد که در ادامه بازار و در صورتی که روند معاملات به همین شکل پیش برود شاهد افت شاخص هم وزن هم باشیم.

با این وجود بازار امروز تا اینجای کار رمق ندارد؛ هر چند بسته بودن خودرو و فولاد،‌ عامل موثری است اما به طور کلی بازار رمق لازم را ندارد. این همان برزخ برجامی است که بارهای بر آن تاکید شده است. مثل این می ماند که منتظر خبر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور هستید؛ حتی اگر رتبه خوبی هم آورده باشید تا زمانی که نتایج نهایی اعلام نشود، استرس دست از سر شما بر نمی دارد. شاید همین استرس نمی گذارد که با وجود احتمال بالای برجام، معامله گران به طور قطع وارد بازار شوند. به ویژه آنکه تجربه های مذاکرات در دوره های گذشته نشان می دهد که تا چیزی نهایی نشده، امکان تغییر دقیقه ۹۰ آن وجود دارد.

در نیمه اول بازار ارزش معاملات حدود یک هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است و به نظر می رسید دوباره ارزش معاملات خرد به کم تر از ۳هزار میلیارد تومان برسد.

خروج پول حقیقی که در بازار دیروز دوباره شدت گرفته بود،‌ امروز هم ادامه دارد و تا اینجای کار شاهد خروج بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار هستیم؛ فمراد با ۸، شپنا با ۷ و سپید با ۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را در نیمه اول بازار ثبت کردند. در نقطه مقابل، بورس با ۴، خگستر با ۳ و انرژی ۳ با ۲ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی