|

جزئیات عرضه اولیه پی‌‌‌پاد

برای خرید نخستین عرضه اولیه سال چقدر نقدینگی لازم است؟

حداکثر نقدینگی موردنیاز برای شرکت در این عرضه اولیه (با توجه به سقف ۵۵۰ تومانی قیمت)، ۲۷۵‌ هزار تومان برآورد می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

بازار سرمایه، فردا (چهارشنبه هفته جاری) میزبان اولین عرضه اولیه در سال جدید خواهد بود. به گزارش «ایبِنا»، روز چهارشنبه (۱۶ فروردین) تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲‌درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به قیمت مبنای ۵۰۰ تومان در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از دنیای اقتصاد، این عرضه در بخش «رایانه و فعالیت‌‌‌های وابسته به آن» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران و با نماد پی‌‌‌پاد به شیوه ثبت‌ سفارش صورت خواهد گرفت. سقف قیمت عرضه مذکور ۵۵۰ تومان و کف قیمت نیز ۴۵۰تومان به ازای هر سهم و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم خواهد بود. بر این اساس، حداکثر نقدینگی موردنیاز برای شرکت در این عرضه اولیه (با توجه به سقف ۵۵۰ تومانی قیمت)، ۲۷۵‌ هزار تومان برآورد می‌شود.

۳ میلیون و ۵۱۶‌ هزار سهامدار سجامی در ۱۴۰۱

 در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت‌نام کردند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۱۱۰‌درصد رشد داشته است.  به گزارش «ایبِنا» به نقل از روابط‌عمومی سمات، براساس اطلاعات منتشرشده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص آمار سال ۱۴۰۱، تعداد ۳میلیون و ۵۱۶‌هزار و ۹۷۳ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» توسط سمات صورت گرفته است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که یک‌میلیون و ۶۴۴‌هزار و ۶۵۵ثبت‌نام صورت گرفته بود شاهد افزایش ۱۱۰درصدی هستیم. همچنین براساس آمارها، تعداد احراز هویت‌‌‌ها در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۲میلیون و ۶۵۰‌هزار سهامدار، به ۲میلیون و ۶۵۲‌هزار و ۳۱۹مورد رسیده است.

جزئیات آمار ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱

 در همین حال جزئیات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که سال گذشته تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به تفکیک هر ماه، در فروردین ۱۵۸‌هزار و ۲۷۰نفر، اردیبهشت ۳۵۱‌هزار و ۶۱۶نفر، خرداد ۷۶۰‌هزار و ۶۳۲نفر، تیر ۲۳۰‌هزار و ۹۴۰نفر، مرداد ۱۷۷‌هزار و ۴۵۰نفر، شهریور ۱۳۶‌هزار و ۳۴۴نفر، مهر ۷۰‌هزار و ۲۴۷نفر، آبان ۱۱۶‌هزار و ۶۷۹نفر، آذر ۲۲۸‌هزار و ۸۷۹نفر، دی‌ماه ۵۸۵‌هزار و ۱۲۹نفر، بهمن ۳۰۰‌هزار و یک‌نفر و اسفند ۴۸۰‌هزار و ۷۱۶نفر بوده است.

همچنین براساس این گزارش تعداد نفرات ثبت‌نام‌شده در سامانه «سجام» در سال ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج‌استان «تهران با ۶۱۶‌هزار و ۱۳۷مورد، خوزستان با ۲۱۳‌هزار و ۳۲۹مورد، اصفهان با ۱۸۷‌هزار و ۳۱۲مورد، خراسان‌رضوی با ۱۸۶‌هزار و ۲۴۱مورد و آذربایجان‌شرقی با ۱۸۲‌هزار و ۱۸۶مورد» در صدر بیشترین ثبت‌نام‌شده‌‌‌ها در کل ایران قرار دارند. از سوی دیگر براساس آمار‌‌‌های منتشرشده در دوره زمانی فوق، پنج‌استان «سمنان با ۲۲‌هزار و ۵۷۸، یزد با ۲۳‌هزار و ۳۳۲، بوشهر با ۲۷‌هزار و ۴۹۲، چهارمحال و بختیاری با ۲۹‌هزار و ۶۲۲ و ایلام با ۳۳‌هزار و ۱۳۱مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت‌نام‌شده‌‌‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌‌‌ها قرار دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی