|

مسئولان درمقررات جاری بورس دخالت نکنند

پیش بینی بورس ؛ دوشنبه 18 مرداد 1400

shayanews

بورس فردا نیز با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود. البته دلیل این مساله سیگنال مثبتی است که در نتیجه خبر معرفی اعضای کابینه منتشر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- امروز بورس همچنان به مثابه روزهای گذشته در حال پیشتازی است. به نظر می رسد، روزهای طلایی در انتظار فعالان بورس خواهد بود.کارشناسان بر این عقیده اند هیجان و رویدادهای تلخ سال گذشته بازار بورس هرگز تکرار نمی شود. به گفته  یک کارشناس بورس بازار بورس سال گذشته در همین مقطع زمانی 310درصدرشد داشت اما امسال این رشد با یک تعادل منطقی 8 درصد بوده است اما قطعا با همین روال ادامه خواهد داشت.کارشناسان بر این عققیده اند که بورس چنانچه تعادل در مولفه های موثر بر بورس برقرار باشد، می توان تا پایان 1400 یک رشد 40 تا 50درصدی را  در تالار شیشه ای مشاهده کرد.

به گزارش «شایانیوز»، شاخص کل در بازار بورس امروز یکشنبه، ۱۷ مرداد ماه ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش «شایانیوز»، همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۵۳۶ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۲۳۴  واحد رشد به ۲۵۷ هزار و ۶۴۸ واحد رسید.شاخص بازار اول ۶ هزار و ۷۹۳ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۲۲۳ واحد رشد داشتند.

در عین حال، امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۳۰۸ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

بورس در حالت ارزندگی قرار دارد

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام این موضوع که بازار سرمایه در حال طی یک روال منطقی است، به «شایانیوز» گفت: همین قدر که مسئولان در مقررات جاری بازار بورس دخالت نکنند و اجازه دهند این بخش شرایط خود را به روال درست و منطقی طی کند، کمک بزرگی به این بازار می کنند.

عباسعلی حقانی نسب، در ادامه این گفت گو عنوان کرد: بورس از ابتدای سال یک روال منطقی و درست را برخلاف شرایط هیجانی و اتفاقات تلخ بعد از آن در سال گذشته در پیش گرفته و دولت نیز هنوز با تنخواهی که از بانک مرکزی برای تامین کسری بودجه خود دریافت کرده سر می کند و تصمیم به چاپ اوراق برای اینکه بورس دچار مشکل نشود، نگرفته است. چنانچه این روند را دولت به همین منوال طی کند، قطعا بورس تا انتهای سال به شرایط عادی و رونق خواهد رسید.

وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر اخبار مثبتی از بازار سرمایه در حال ارسال است. در عین حال رییس جمهوری جدید نیز تاکید مستقیم بر توجه و حمایت از بازار سرمایه دارد، از سوی دیگر گزارش عملکرد شش ماهه و سه ماهه شرکت ها نشان از شرایط خوب وسودآوری آنها می دهد، در نتیجه بورس فعلا شرایط خوبی را طی می کند.

حقانی نسب با تاکید بر اینکه ثبات در دامنه نوسان بورس دیده می شود، اظهار کرد: علاوه بر ثباتی که در دامنه نوسان بورس وجود دارد، به نظر می رسد، این دامنه نوسان قرار است رو به افزایش برود. به طور کلی بورس در حالت ارزندگی قابل توجهی قرار دارد.

این کارشناس ارشد بورس همچنین در پیش بینی بازار بورس 18 مرداد نیز گفت: هرچند پیش بینی روزانه بورس قدری دشوار است اما می توان گفت که این شرایط برای روز بعد نیز تکرار می شود و بورس فردا نیز با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود. البته دلیل این مساله سیگنال مثبتی است که در نتیجه خبر معرفی اعضای کابینه منتشر شده است.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی