|

جنجال در پرسپولیس؛ ستاره قرمز ها سرباز است؟!

داستان اعزام به سربازی بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس به مراحل مهم و پیچیده ای رسیده است

لینک کوتاه کپی شد

این روز‌ها باشگاه استقلال درگیر موضوعی جنجالی شده که ارتباط مستقیمی با سرباز شدن ۲ مدافع میانی اش یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دارد. تاریخ اعزام آن‌ها به سربازی فرارسیده و این دو باید خودشان را به تیم‌های نظامی معرفی کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ در این بین اگرچه از تلاش استقلال برای به تعویق انداختن خدمت این دو بازیکن صحبت شده، ولی ادعا شده که یکی از این دو بازیکن باید به تیم فجرسپاسی و دیگری باید به تیم ملوان برود. این فضا باعث ایجاد تنش بین هواداران استقلال و پرسپولیس هم شده است. استقلالی‌ها می‌گویند مثل بازیکنان قبلی پرسپولیس باید زمان اعزام به سربازی این دو بازیکن به تعویق بیفتد، ولی پرسپولیسی‌ها می‌گویند بازیکنانشان تخلفی نکرده و همگی قانون را رعایت کرده اند. در این بین، اما صحبت‌های پرویز مظلومی به عنوان یکی از چهره‌های قدیمی استقلال هم بحث برانگیز شده است؛ او گفته پرسپولیس همین الان هم بازیکنی دارد که به سربازی نرفته و تخلف کرده است.

به نظر می‌رسد روی صحبت مظلومی با وحید امیری، ستاره پرسپولیس است. همزمان با چنین شایعاتی، امروز روزنامه «فرهیختگان» در مطلبی مشابه به داستان وحید امیری پرداخته و با آوردن نقل قولی از یکی از مسئولان به این موضوع اشاره کرده که وحید امیری معافیت ندارد و در ۳۳ سالگی هنوز خدمت سربازی اش را نرفته است. در بخشی از این گزارش اینطور آمده است: «درباره وحید امیری که به مرز ۳۳ سالگی رسیده، ماجرا کاملا متفاوت است. او چندی پیش در یک برنامه اینترنتی صحبت‌های سالیان گذشته خود را به نوعی نقض کرده بود تا این شائبه به وجود بیاید که بالاخره این هافبک سرخ‌ها کارت پایان‌خدمت دارد یا خیر.

امیری درحالی که عضو تیم نفت تهران بود به برنامه ۹۰ رفت و در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص وضعیت خدمتش گفت هنوز به سربازی نرفته و باید در آینده این کار را انجام دهد، اما اخیرا در برنامه ۱۱ مدعی شد که زمان انتقال به تیم گل‌گهر (قبل از حضور در نفت تهران) معافیتش را گرفته است!

سردار باران‌چشمه که اخیرا گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نیز بود، سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد کارت پایان‌خدمت بازیکنان زیادی جعلی بوده و در بین اسامی مطرح شده نام وحید امیری هم دیده می‌شد. او با اشاره به اینکه پس از اطلاع از این موضوع برخی از این بازیکنان را به ملوان و فجر سپاسی و برخی دیگر را به تراکتور فرستاده‌اند به حل و فصل موضوع اشاره کرد، اما با رصد سوابق بازی وحید امیری از ابتدای حضورش در فوتبال، مشاهده می‌شود او در هیچ تیم نظامی بازی نکرده است و ظاهرا به خاطر تحصیل توانسته فعلا مشکل را حل کند، اما آیا بازیکنان می‌توانند به بهانه تحصیل تا چندین سال خدمت نروند؟

بر همین اساس و درخصوص این ابهامات سراغ یک منبع آگاه در ستادکل نیرو‌های مسلح رفتیم. او گفت: «وحید امیری برخلاف ادعایی که مطرح شده کارت معافیت ندارد. این بازیکن به خاطر مسائل تحصیلی تا به امروز معافیت خود را به این بهانه به تعویق انداخته و به نظر می‌رسد این موضوع ابهاماتی دارد که طبق اطلاعاتی که دارم بازرسی ناجا درحال پیگیری است. برای تاخیر در اعزام دانشجویان نیز زمان خاصی در هر مقطع تحصیلی مشخص است و دیگر نمی‌توان مثل قدیم مثلا برای یک فوق‌لیسانس ۱۰ سال قضیه را طول داد و بعضا این مشکلات در پرونده امیری به چشم می‌خورد.»»

حالا که پرسپولیسی‌ها داستان به خدمت رفتن دو مدافع استقلال را آزمونی برای عدالت سنجی نظام وظیفه دانسته اند، استقلالی‌ها هم در تلاش برای روشنگری درباره وضعیت سربازی وحید امیری هستند.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی