|

پیش بازی منچسترسیتی – لیورپول؛ یک بازی، 3 امتیاز و یک جام!

منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد به دیدار هم خواهند رفت. این دیدار به نوعی فینال این فصل لیگ برتر هم محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

امشب در هفته سی‌ودوم لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۰ نبردی برگزار خواهد شد که تأثیر مستقیم روی تعیین قهرمان این فصل خواهد داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ نبرد منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد که قضاوت آن به آنتونی تیلور سپرده شده، به نوعی فینال فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

منچسترسیتی؛ خلاصی از شر قرمزها!

ژانویه وقتی که منچسترسیتی ۱۲ بازی متوالی را برد و در اوج بود، پپ گواردیولا تصورش را هم نمی‌کرد چند هفته بعد لیورپول به یک امتیازی آن‌ها برسد. این فرضیه که صدرنشین کریسمس قهرمان لیگ برتر خواهد شد هم مشخص نیست به آن‌ها کمک کند. در هر صورت حالا پای سیتی بلغزد، لیورپول جای‌شان را خواهد گرفت. شاید یک تساوی هم به تیم گواردیولا که هنوز هم شرایط خوبی دارد، کمک کند. خبر خوب این که تاکتیک‌های رقیب امشب‌شان مثل تاتنهام نیست و می‌توانند از خلاء دفاعی آن‌ها استفاده کنند. شاید تساوی هم برای تیم گواردیولا بد نباشد، چرا که بازی‌های آتی آن‌ها نسبت به رقیب آسان‌تر است و به تدریج می‌توانند از شر قرمزها خلاص شوند!

لیورپول؛ برگ برنده را رو کن

۱۰ برد متوالی با ۸ کلین‌شیت لیورپول را به اینجا رساند که حالا نبرد بزرگ ورزشگاه اتحاد را تبدیل به یک فینال هیجان‌انگیز کرده‌اند. یورگن کلوپ می‌داند که تیمش در بازی‌های اخیر وضعیت خوبی مقابل سیتی نداشته و ۴ بازی است که نبرده، ولی آخرین مرتبه‌ای که برنده شدند در نهایت جام را بالای سر بردند. البته نکته جالب دیگر این که لیورپول آخرین مرتبه دقیقاً در چنین روزی در اتحاد برنده شد؛ دهم آوریل ۲۰۱۸. حالا لیورپولِ آماده برای این که شانس قهرمانی داشته باشد نیاز به ۳ امتیاز دارد، چرا که هفته‌های سختی در پیش دارند. لیورپول بعد از سیتی باید به مصاف منچستریونایتد برود و نبرد با اورتون در دربی مرسی‌ساید و تاتنهام را هم پیش‌رو دارد. در نتیجه تساوی هم شانس آن‌ها را برای قهرمانی کم‌تر خواهد کرد. کلوپ امشب باید برگ برنده‌اش را رو کند.

 

آخرین بازی

اکتبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر، لیورپول و منچسترسیتی در آنفیلد به تساوی ۲-۲ رسیدند. برای لیورپول، مانه و صلاح گل زدند و گل‌های سیتی را هم فودن و دبروینه به ثمر رساندند.

آمار بازی

۴۹) منچسترسیتی و لیورپول ۴۹ مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که قرمزها ۲۰ برد و آبی‌ها ۱۱ برد داشته‌اند. ۱۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۴) سیتیزن‌ها ۴ بازی آخر لیگ برتری مقابل لیورپول را نباخته‌اند. ۲ برد و ۲ تساوی در این ۴ دیدار برای‌شان ثبت شده. آخرین برد لیورپول به نوامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد.

۱) منچسترسیتی از ۱۲ بازی آخرش در ورزشگاه اتحاد مقابل لیورپول فقط یکی را باخته، ۷ بازی را برده و در ۴ بازی به تساوی رسیده است.

۷) در ۱۰ دیدار آخری که بین تیم‌های اول و دوم لیگ برتر ۱۰ هفته مانده به پایان لیگ برگزار شده، ۷ مرتبه تیم دوم موفق به شکست تیم صدرنشین شده است.

۴) آخرین برد لیورپول در ورزشگاه اتحاد دقیقاً ۴ سال پیش در چنین روزی رقم خورد. لیورپول آن بازی را دهم آوریل ۲۰۱۸ با نتیجه ۲-۱ برد.

۱۸) منچسترسیتی بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد. سیتیزن‌ها فقط ۱۸ گل در ۳۰ بازی خورده‌اند، یعنی میانگین ۰٫۶ گل برای هر بازی.

۷۷) لیورپول بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر را در اختیار داشته. قرمزهای مرسی‌ساید ۷۷ گل در ۳۰ بازی زده‌اند، یعنی به طور میانگین ۲٫۵۶ گل به ازای هر بازی.

۴۶) محمد صلاح، سادیو مانه و دیوگو ژوتا مثلث خط حمله لیورپول روی‌هم رفته ۴۶ گل برای این تیم زده‌اند. صلاح با ۲۰ گل صدرنشین جدول گلزنان است.

۱۰) منچسترسیتی هیچ بازیکنی که بیش از ۱۰ گل زده باشد ندارد و کوین دبروینه، ریاض محرز و رحیم استرلینگ هرکدام ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند.

۲۲) پپ گواردیولا و یورگن کلوپ ۲۲ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که هرکدام ۸ مرتبه برنده شده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است. در نبردهای لیورپول و سیتی، کلوپ با ۵ برد از گواردیولا با ۴ برد آمار بهتری دارد.

مصدومان و محرومان

روبن دیاس و کول پالمر مصدومان منچسترسیتی هستند. بنژامن مندی هم به‌دلیل اتهامات تجاوز هنوز به لیست سیتیزن‌ها بازنگشته. فابینیو تنها مصدوم لیورپول پیش از این دیدار حساس بوده که احتمال رسیدنش به نبرد اتحاد وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، کانسلو، رودری، دبروینه، گوندوغان، استرلینگ، گریلیش و فودن

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، کیتا، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاس و مانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی