|

بنزما یا لوا؛ توپ طلا حق کیست؟!

ریم بنزما در بهترین دوران فوتبالش است و کماکان یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال به شمار می‌رود

لینک کوتاه کپی شد

بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویارئال شکست خورد و رئال مادرید بار دیگر با ضربه سر کریم بنزما راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. حالا که روبرت لواندوفسکی باید فقط روی بوندسلیگای آلمان تمرکز کند، قصد داریم شانس ستاره فرانسوی رئال مادرید برای بردن توپ طلا را بررسی کنیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛  به گفته یورواسپورت، کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید نقش اول صعود تیمش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. پس از هت تریک در بازی اول در استمفورد بریج، او با گل دقیقه 96 موفق شد بار دیگر تیر خلاص را به قلب حریف کهکشانی ها بزند. مسلط در بازی اول، تعیین کننده در بازی دوم؛ این بهترین توصیف برای کریم بنزما در دو بازی رفت و برگشت مقابل چلسی بود. او در ماه‌های اخیر یک گلزن ثابت و همچنین زننده‌ی مهم‌ترین گل‌های لوس بلانکوس بوده است. فقط بهترین‌ها می‌توانند چنین اتفاقی را رقم بزنند؛ کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در اوج، به همراه محمد صلاح و روبرت لواندوفسکی در سال‌های اخیر چنین فرمی داشته‌اند. 

لواندوفسکی پس از حذف بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، مشخصا فرصت ارتقای گل‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داشت. او تاکنون 47 گل در 41 بازی باشگاهی به ثمر رسانده است و در مسیری است که رکورد 55 گل خود در فصول گذشته را مورد هدف قرار داده است. لواندوفسکی الان از بنزمای 38 گله، آمار گلزنی بهتری دارد. با این حال، می‌توان گفت کریم بنزما شانس بالاتری دارد. کریم بنزما بهترین فرم فوتبالی‌اش را سپری می‌کند. میزان گلزنی او نیز کارآمدترین عملکرد او در تاریخ دوران فوتبالش است چرا که این ستاره فرانسوی توانسته در این فصل، بیش از 25 گل در لالیگا بزند.

کریم بنزما و روبرت لواندوفسکی
رویارویی کریم بنزما و روبرت لواندوفسکی در جدال تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در می 2018، لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید در این فصل، شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد و از طرف دیگر، در این مسابقات لواندوفسکی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اگر بنزما می‌خواهد ثابت کند مدعی شماره یک توپ طلای 2022 است، باید در بازی‌های باقی‌مانده‌ی لیگ قهرمانان اروپا و در مهم ترین مقطع فصل، اهمیت و توانایی های خود را نشان دهد. در گذشته قهرمانی جام جهانی یا یورو، فرصتی مناسب برای کسب افتخارهای فردی بود. با این حال برگزاری جام جهانی در فصل پاییز به این معنی است که توپ طلا پیش از برگزاری جام جهانی به برنده‌اش اهدا خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی