|

پیش بازی استقلال-سپاهان؛ همه نگاه ها به این دیدار است!

از هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال تهران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»؛ بدون شک مهمترین بازی هفته 25 لیگ در اصفهان برگزار می شود. در هشتادمین تقابل آبی‌های تهران و طلایی‌پوشان اصفهان نگاه پرسپولیسی‌ها هم به این دیدار است و قرمزها امیدوارند تا اولین شکست شاگردان مجیدی در نقش جهان رقم بخورد.

در 79 تقابل گذشته استقلال 30 برد، سپاهان 29 برد کسب کرده اند و 20 بازی هم به تساوی رسیده است.

سپاهان

سپاهان پس از حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که با نتایج ضعیفی همراه بود پا به میدان لیگ برتر می‌گذارد. سپاهان هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی در لیگ را دارد اما احتمالا هواداران سپاهان هم حال و روز تیمشان را درک کرده اند و می‌دانند که این اتفاق خیلی خیلی بعید به نظر می‌رسد.

سپاهان در آسیا ناامید کننده ظاهر شد. طلایی پوشان از 6 بازی 3باخت، 2 برد و یک تساوی کسب کردند. نکته منفی برای این تیم در آسیا خوردن 12 گل بود. عملکرد خط دفاعی و دروازه این تیم به واقع در سطح اول فوتبال آسیا نبود. خط حمله سپاهان هم در آسیا چندان چنگی به دل نمی زد و 8 گل در 6 بازی آمار نسبتا ضعیفی برای این تیم محسوب می‌شود.

نکته مثبت حضور سپاهان در آسیا، در کوران مسابقات بودن است. قطعا برای استقلال که از آخرین بازی رسمی اش نزدیک 22 روز گذشته، سپاهان از حیث آمادگی وضعیت بهتری خواهد داشت. هرچند تعدادی از کارشناسان هم اعتقاد دارند خستگی مسابقات در مقابل استراحت و بدن سازی استقلال، شاید تیم مجیدی را از لحاظ آمادگی بدنی در وضعیت بهتری قرار دهد.

انگیزه جبران برای سپاهان در بازی برابر استقلال حرف اول را می زند. از جبران شکست بازی رفت گرفته تا تقابل استقلالی های سابق (شهباززاده، ریگی،نور افکن و رشید مظاهری) با شاگردان فرهاد و اثبات توانایی ها.

باید دید سپاهان می تواند اولین باخت استقلال را رقم بزند و یا امید پرسپولیسی ها برای قهرمانی در لیگ کمرنگ تر می شود؟

استقلال

آبی ها حذف ناباورانه ای را در جام حذفی تجربه کردند و رویای کسب دوگانه خیلی سریع از بین رفت. نساجی تنها تیمی است که استقلال را به معنای واقعی کلمه اذیت کرد. احتمالا نویدکیا مهمترین نکته های تاکتیکی برای متوقف کردن خط حمله استقلال را از تماشای بازی این تیم برابر نساجی دریافت کرده.

یامگا در چند بازی اخیر نتوانسته درخشش سابق را داشته باشد و مشکل گلزنی به دغدغه اصلی فرهاد در بازی های اخیر تبدیل شده است. خبرهایی به گوش رسیده که احتمالا استقلال با دو مهاجم نوک برابر سپاهان بازی خواهد کرد تا این مشکل با حضور تعداد بیشتری مهاجم هدف در خط دفاعی سپاهان رفع شود.

قطعا بازی برابر سپاهان در اصفهان و آن هم در حضور تماشاگران چالشی ترین دیدار فصل استقلال محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد کسب یک امتیاز هم از دیار زاینده رود برای آبی ها نتیجه خوبی به حساب بیاید.

تنها غایب استقلال برابر سپاهان رافائل سیلوا محروم است. محمد دانشگر جدی ترین گزینه برای جانشینی سیلوا هست و احتمالا هم فرها با دفاع 3 نفره تیمش را راهی میدان می کند.

بدون شک یکی از حساس ترین بازی های کل فصل دیدار فردای استقلال-سپاهان است. ساعت 18:30 چشم تمامی لیگ به این بازی است. استقلال اگر برنده شود تاحد زیادی خیالش از قهرمانی راحت می شود و اگر هم مساوی کند به رکود نباختنش در لیگ ادامه می هد. باخت در این بازی می تواند فرهاد و تیمش را وارد چالشی سخت در ادامه رقابت ها کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی