|

فوتبال ایران در انتظار هشتم شهریور؛ با این 3 نامزد نهایی امیداور باشیم؟

امروز اسامی نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد. در این مطلب می خواهیم به چند نکته مهم در رابطه با این اسامی اشاره کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز- تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تنها دو روز دیگر باقی مانده است. انتخاباتی که فعلا حاشیه هایش از نتیجه و عواقب احتمالی آن خیلی خیلی عجیب تر بوده است.

با نگاهی به فهرست اولیه کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می شد حدس زد که چه روزهایی در در انتظار فوتبال ایران می تواند باشد. فهرستی که افرادی عضو آن بودند که تا کنون عواقب کارهایشان در دوره های قبل و در سمت های مختلف یقه فوتبال ایران را رها نکرده است.

محمد آخوندی، علیرضا اسدی، مهدی تاج، میرشاد ماجدی، عزیز الله محمدی و واعظ آشتیانی. از میان این اسامی سه نفر به دلیل نقص در مدارک ارسالی تایید صلاحیت نشدند. آخوندی، اسدی و آشتیانی.

مدیرعامل سابق استقلال و علیرضا اسدی شکایت خود را به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بردند. دلیل رد شدن این دو نفر نگرفتن 5 امضا اعضای مجمع بود که در نهایت کمیته استیناف رای به عدم صلاحیت این دو نامزد داد.

در چند روز گذشته و پس از تایید صلاحیت سه نامزد نهایی(مهدی تاج، میرشاد ماجدی، عزیز الله محمدی)، خبرهای مختلفی در خصوص این که یک نامزد به دلیل داشتن پرونده قضایی رد صلاحیت شده است. روزنامه جام جم و خبرگزاری مهر مدعی شده بودند که نامه‌ای حقوقی در اختیار دبیر کل فدراسیون قرار گرفته که طی آن اسامی میرشاد ماجدی و عزیز الله محمدی به عنوان افراد بدون مشکل قضایی اعلام شده اما در این نامه اشاره‌ای به اسم مهدی تاج نشده است که رئیس حراست فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کرد.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که این صحبت ها توسط حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال منتشر شده بود!.

در هر صورت امروز اسامی 3 نامزد نهایی فدراسیون فوتبال به AFC  ارسال شد. آقایان: مهدی تاج، میرشاد ماجدی، عزیز الله محمدی. در ادامه مطلب می خواهیم تا حدودی رزومه این نامزد ها را بررسی کنیم و ببینیم که اگر هر نامزد رای بیاورد در وهله اول سرنوشت تیم ملی کشورمان در جام جهانی قطر چه می شود. اولین تغییری که شاید روی نیمکت تیم ملی باشد!

مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون فوتبال)

می توانیم بنویسیم مارک ویلموتس و دیگر ادامه ندهیم، اما در چند روز گذشته و داستان حضور اسمش در ماجرای فولاد مبارکه و دریافت حقوق 950 میلیونی بسیار حاشیه ساز شد که تاج با انتشار یک بیانیه به صراحت این اتهام را رد کرد.

شاید از ابتدا هیچ‌کس فکر نمی کرد مهدی تاج حتی نامزد انتخابات شود و اکنون که نامزد نهایی شده است بسیاری از اهالی فوتبال متعجب شده اند. مهم ترین نکته ای که در مورد این نامزد می توانیم اشاره کنیم این است که اگر او برگردد اسکوچیچ دیگر سرمربی تیم ملی در جام جهانی نیست و کی روش را باید سکان دار تیم ملی در قطر بدانیم.

میرشاد ماجدی (سرپرست فدراسیون)

سرپرست فدراسیون فوتبال که روز گذشته علی کریمی جواب تندی به صحبت هایش که گفته بود رئیس شود از علی کریمی استفاده می کند، داده بود اطرافش کم حاشیه نداشته است. از ماجرای  حذف نامش از فهرست نهایی نامزد ها توسط کمیته بدوی به دلیل وجود تعارض منافع که در اساس نامه آمده است تا شایعه مذاکره با علی دایی برای نشستن بر روی نیمکت تیم ملی.

نامزد شدن سرپرست یک فدراسیون در انتخابات همان فدراسیون هم از عجایب فوتبال ما است که حتی فیفا را هم انگشت به دهان کرده. میرشاد ماجدی شاید تنها چهره کاملا فوتبالی در میان نامزدهای نهایی باشد که احتمالا چشمش هم به فوتبالی ها است تا در هشتم شهریور ماه توسط مجمع به ریاست فدراسیون فوتبال برسد. میرشاد ماجدی بارها از اسکوچیچ حمایت کرده و به نظر نمی رسد با انتخاب او تغییری در تیم ملی رخ دهد. هر چند جایگاه سرپرستی با ریاست فدراسیون فوتبال بسیار فرق دارد!

عزیزالله محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ)

سکوت مطلق. بهترین توصیف برای این روزهای محمدی است. اخیرا شنیده شده بود که قرار است به نفع یک نامزد کنار بکشد که مجبور به مصاحبه شد و گفت تا آخرین لحظه در صحنه انتخابات می ماند. حضور على فتح الله زاده در کادر این نامزد یکی از نقاط قوت او می تواند باشد. مدیرعامل سابق استقلال در مورد این نامزد گفته بود: فتح‌ الله‌ زاده: سابقه دیگر کاندیداهای فدراسیون نصف عزیز محمدی هم نیست.

از میان این سه نامزد نهایی قرار است یکی در روز هشتم شهریور ریاست فدراسیون فوتبال را به صورت رسمی و با جلب حداکثر رای از مجمع فدراسیون فوتبال به دست بیاورد. روزی که سرنوشت سال های آینده فوتبال ایران تا حدودی مشخص می شود. سرنوشتی که امیدواریم دیگر نتایج آن حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، ویلموتس گیت، نبود VAR و..... نباشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی