|

مشکل خط حمله استقلال چیست؛ ساپینتو یا بازیکنان؟

آبی‌ های پایتخت برای دومین دیدار متوالی ناکام در رسیدن به گل بودند تا کارنامه‌ای عجیب برای استقلال در لیگ ثبت شود.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از نکات جالب‌توجه استقلال که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی همه نگاه‌ها را به مدافع عنوان قهرمانی جلب کرد، حضور پرشمار عناصر تهاجمی در فهرست آبی‌پوشان پایتخت بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ اتفاقی که بسیاری از کارشناسان نسبت به آن گلایه داشتند و معتقد بودند که استقلالِ لیگ بیست‌ودوم، «بالانس» نبوده و می‌تواند حضور پرتعداد وینگرها و مهاجمان در ترکیب آبی‌ها دردسرساز شود.

۱۰ عنصر تهاجمی و تنها ۲ گل!

پیمان بابایی، ارسلان مطهری، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی مهاجمان در دسترس ریکاردو سا پینتو هستند. البته که کاوه رضایی هم قرار بود در لیگ بیست‌ودوم برای استقلال به میدان برود که مشکلات پیش‌آمده برای ثبت قرارداد او باعث شد تا رضایی به تراکتور برود.
استقلالی‌ها در پست وینگر هم بازیکنان پرتعدادی دارند، از جمله محمد محبی، مهدی قایدی، کوین یامگا، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری!ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال سعی داشته تا در ۵ هفته آغازین لیگ بیست‌ودوم به همه بازیکنانی که می‌توانند سبک بازی استقلال را تهاجمی‌تر کنند، میدان بدهد و به جز محمدحسین زواری جوان که گفته می‌شود به دلیل مصدومیت قادر به همراهی آبی‌پوشان پایتخت نیست، ۹ بازیکن دیگر تاکنون فرصت بازی در لیگ بیست‌ودوم را به‌دست آورده‌اند.مهدی قایدی در مصاف با ملوان توانست برای تیمش گل بزند و بدرخشد و کوین یامگا هم گل ۳ امتیازی آبی‌ها برابر مس کرمان را به‌ثمر رساند تا به جز این ۲ گل، دیگر گلی در کارنامه مهره‌های تهاجمی استقلال به چشم نخورد و از این حیث، آماری ضعیف از سوی شاگردان ساپینتو به‌ثبت برسد.

450 دقیقه بدون گل

ساپینتو سعی داشته تا به صورت متناوب از مهاجمان تیمش در ترکیب استقلال استفاده کند. او در هفته‌های ابتدایی به سجاد شهباززاده به عنوان مهاجم فیکس اعتماد کرد و بازیکنانی نظیر پیمان بابایی و آرمان رمضانی به عنوان یار جانشین به ترکیب استقلال اضافه می‌شدند اما حالا تصمیم سرمربی پرتغالی استقلالی تغییر کرده و بابایی در ترکیب اصلی استقلال به میدان می‌رود و شهباززاده در نقش یار جانشین به ترکیب آبی‌ها اضافه می‌شود.ریکاردو سا پینتو حتی برای مصاف شب گذشته با پیکان تصمیم گرفت تا مهاجم مغضوب تیمش را هم ببخشد و در ۷ دقیقه پایانی مسابقه، به ارسلان مطهری هم میدان داد تا بلکه این مهاجم خبرساز که تا آستانه جدایی از استقلال پیش رفت و در نهایت ماندنی شد، بتواند گره از کار استقلالی‌ها باز کند اما حضور مطهری هم در ترکیب استقلالی‌ها کارگشا نبود تا خط حمله استقلال، رکورد منفی ۴۵۰ دقیقه بدون گل زده را در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت برساند!پیمان بابایی البته تاکنون توانسته ۲ بار برای استقلال در نقش گلزن بدرخشد که هر ۲ گل او در لیگ بیست‌ودوم مردود شده است. بابایی در مصاف با ملوان در انزلی توانست دروازه حریف را باز کند که خطای او روی مدافع حریف اعلام شد و در مصاف شب گذشته مقابل پیکان هم او توپ را به تور دروازه خودروسازان رساند اما داور مسابقه اعلام کرد که مهاجم استقلال روی دروازه‌بان حریف مرتکب خطا شده است.استقلالی‌ها پیش از آغاز اردوی تیم ملی، یک دیدار دیگر در لیگ بیست‌ودوم خواهند داشت که تقابل با نساجی مازندران است که باتوجه به ۲ تساوی پیاپی، هواداران آبی‌پوش چشم‌انتظار پیرو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی