|

ساپینتو کدام یک از ستاره‌های استقلال را می فروشد؟

با وجود مشخص نبودن فهرست مازاد استقلال در نقل‌وانتقالات زمستانی، گمانه‌زنی زیادی درباره آن وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

آبی‌پوشان پایتخت با هدایت ریکاردو سا پینتو نتایج درخشانی در لیگ بیست‌ودوم گرفته‌اند و فاصله 2 امتیازی تا صدر جدول تا پایان هفته یازدهم و البته فتح سوپرجام فوتبال ایران از دستاوردهای سرمربی پرتغالی در دوره کوتاه حضورش در فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، سا پینتو در ماه‌های اخیر نشان داده که به برخی از بازیکنان تیمش چندان اعتقاد ویژه‌ای ندارد و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره لیست مازاد احتمالی اعلام شده از سوی سرمربی پرتغالی استقلال به اوج خود برسد.

(3+4) استقلالی در آستانه جدایی؟

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی استقلال که در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته با نظر فرهاد مجیدی جذب شد، یکی از بازیکنانی است که نتوانسته خود را به ریکاردو سا پینتو اثبات کند و سرمربی پرتغالی آبی‌ها تنها 5 دقیقه در طول 11 هفته اخیر لیگ برتر و البته مسابقه سوپرجام به آمانوف اعتماد کرده که نشان می‌دهد سا پینتو سبک بازی هافبک ازبکستانی را نمی‌پسندد و همین مسئله سبب شده تا نام آمانوف در حوالی فهرست خروج استقلال شنیده شود.

سجاد شهباززاده مهاجم باتجربه آبی‌ها هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و با وجود اعتماد ویژه ریکاردو سا پینتو به این مهاجم، اما شهباززاده ناکام در تهدید دروازه رقبا بوده و جایگاه خود را در ترکیب اصلی استقلال رفته‌رفته از دست داد و در حال حاضر هم سا پینتو از او به عنوان یک مهره تعویضی استفاده می‌کند و گفته می‌شود آبی‌ها در بازار زمستانه به دنبال جذب کاوه رضایی هستند و احتمال جدایی شهباززاده وجود دارد.

سیاوش یزدانی مدافع بلندقامت استقلال که فصل گذشته جزو ارکان اصلی قهرمانی تیمش بود، در لیگ بیست‌ودوم شرایط عجیبی را پشت سر می‌گذارد و با وجود رفع موانع خدمت سربازی و دریافت کارت پایان خدمت، هنوز نتوانسته به ترکیب استقلال برسد و حتی یک دقیقه بازی هم در کارنامه او در لیگ بیست‌ودوم به‌چشم نمی‌خورد. یزدانی در ماه گذشته با اظهارنظر جنجالی درباره سا پینتو حاشیه‌ساز شده بود اما با پادرمیانی مدیران استقلال، سرمربی پرتغالی مدافع تیمش را بخشید و او را به تمرینات راه داد اما هنوز خبری از حضور یزدانی در فهرست آبی‌پوشان پایتخت نیست تا گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جدایی او به میان بیاید.

علیرضا رضایی، امیرعلی صادقی، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری بازیکنان جوان سرشناس استقلال هستند که به جز صادقی که حضور کوتاه در ترکیب استقلال را در لیگ بیست‌ودوم تجربه کرده و در بازی‌های پیش‌فصل نمایش‌های درخشانی از خود داشت، سایر بازیکنان نتوانسته‌اند اعتماد ریکاردو سا پینتو را جلب کنند و هنوز به ترکیب آبی‌ها راه پیدا نکرده‌اند. بازیکنان جوانی که احتمال دارد برای کسب فرصت بازی بیشتر، در نیم‌فصل به دنبال جدایی باشند و احتمال خروج نام آن‌ها از فهرست استقلال مطرح است.

آبی‌ها به دنبال فروش ستاره‌ها

آبی‌پوشان پایتخت مشکلات عدیده مالی دارند و شاید یکی از راهکارهای مهم در مسیر درآمدزایی بتواند فروش بازیکنان‌شان باشد. عزیزبک آمانوف، سجاد شهباززاده و سیاوش یزدانی در کنار بازیکنان جوانی که در فهرست استقلال حضور دارند، همگی با تیم خود همچنان قرارداد دارند و جدایی زودتر از موعد آن‌ها می‌تواند توأمان با فروش آن‌ها و دریافت حق رضایت‌نامه باشد.

استقلالی‌ها در فصول گذشته از فروش بازیکنانی مثل اللهیار صیادمنش و مهدی قایدی درآمدزایی داشته‌اند و حالا هواداران آبی‌پوش امیدوارند بازیکنانی که تحت قرارداد باشگاه هستند و البته مشتریان دست به نقدی هم دارند، بدون پرداخت پول رضایت‌نامه از جمع بازیکنان استقلال جدا نشوند و در صورت حضور آن‌ها در فهرست مازاد سا پینتو، با توافق مالی نام‌شان از فهرست آبی‌پوشان پایتخت خارج شود.

هواداران چشم‌انتظار تحقق وعده آقای مدیرعامل

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل جدید استقلال که در نقل‌وانتقالات همواره چهره خبرسازی بوده و به اصطلاح خودش به دنبال بمب‌ترکانی است، در همان روزهای نخست بازگشت دوباره‌اش به کسوت مدیرعاملی استقلال وعده داد که به دنبال جذب بازیکن درجه یک خارجی است و به اعتقاد او، استقلال در پست هافبک بازی‌ساز و مهاجم تمام‌کننده در فهرست خود خلأ بازیکن دارد و باید در نقل‌وانتقالات زمستانی تقویت شود.

فتح‌الله‌زاده البته نظر شخصی خود را داد و مدعی شد که تصمیم‌گیری نهایی با ریکاردو سا پینتو است اما نکته مهم وعده مدیرعامل آبی‌ها برای جذب بازیکنان درجه یک خارجی بود، وعده‌ای که با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه استقلال و البته افزایش قیمت دلار تحقق آن چندان کار آسانی نیست و مدیرعامل استقلال بی‌شک روزهای دشواری را در مقابل خود می‌بیند.

چالش بزرگ «سا پینتو»؛ راهی جز فروش نیست

استقلالی‌ها در حالی پا به لیگ بیست‌ودوم گذاشتند که فهرست 20 نفره‌شان تکمیل بود و هم تکمیل بودن فهرست باعث شد تا قرارداد کاوه رضایی با آبی‌ها نهایی نشود و در نهایت رضایی به تراکتور تبریز رفت. مدیران وقت باشگاه تلاش زیادی کردند تا نام بازیکنی مثل امیرارسلان مطهری را از فهرست خارج کنند و نام کاوه رضایی را به فهرست اضافه نمایند اما این اتفاق رخ نداد.

ریکاردو سا پینتو در حالی نیم‌نگاهی به تقویت تیمش در نقل‌وانتقالات زمستانی دارد که سرمربی استقلال برای جذب بازیکن جدید راهی جز تغییر در فهرست آبی‌ها و خروج نام چند بازیکن رده سنی بزرگسال در مقابل خود نمی‌بیند. البته خوش‌خبری برای سرمربی پرتغالی استقلال درباره جذب بازیکن خارجی است، چون استقلالی‌ها بعد از جدایی رودی ژستد سهمیه خارجی خود را استفاده نکردند و در حال حاضر 2 بازیکن غیر آسیایی (رافائل سیلوا و کوین یامگا) و یک بازیکن آسیایی (عزیزبک آمانوف) در فهرست استقلال حضور دارند و سا پینتو می‌تواند در نقل‌وانتقالات زمستانی از سومین سهمیه بازیکن غیرآسیایی خود هم بهره ببرد. سهمیه‌ای که شنیده می‌شود که احتمال به جذب هافبک بازی‌ساز خارجی اختصاص پیدا کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی