|

تصمیم جنجالی فن‌خال در جام جهانی!

مکو پاسفی‌یر، گلر اول هلند در جام جهانی قطر، با 39سال سن فرصت فیکس بازی کردن در این تورنمنت را پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

تصور کنید دروازه‌بانی 39ساله هستید که بخش اعظم، یا تقریبا تمامی دوران فوتبالی‌تان، را در تیم‌های متوسط بازی کرده‌اید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در این شرایط بازی کردن فیکس در جام جهانی قطر و محافظت از دروازه تیم ملی کشورتان که از جمله مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید، واقعا شگفت‌انگیز خواهد بود.

این داستان رمکو پاسفی‌یر است. دروازه‌بان اول هلند در جام جهانی قطر که برای اولین بار بازی در یک جام جهانی را تجربه خواهد کرد. فوتبالیستی که سن برایش فقط یک عدد است و با جنگندگی موفق شده خودش را به لوئیس فن‌خال تحمیل کند.

پاسفی‌یر سالها در باشگاه توئنته و سپس هراکلس دروازه‌بانی می‌کرد و بعد از پیوستن به آیندهوون که یکی از باشگاه‌های بزرگ هلند بود بیشتر به عنوان دروازه‌بان دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما نقطه عطف در زندگی فوتبالی پاسفی‌یر در اوایل سال 2021 میلادی اتفاق افتاد. زمانی که او ویتس را ترک کرده و به آژاکس پیوست.

داستان انتقال او به آژاکس هم جالب و شگفت‌انگیز است. بزرگ‌ترین باشگاه هلندی زمانی به فکر استخدام پاسفی‌یر افتاد که دروازه‌بان اولش اونانا، که سنگربان اول بی چون و چرای آژاکسی‌ها بود، در یک پرونده دوپینگ گرفتار شد و با حکم قطعی یک سال محرومیت دیگر قادر به ایستادن درون دروازه تیمش نبود. اینجا بود که مدیران آژاکس پاسفی‌یر 38ساله را به خدمت گرفتند.

او بعد از پیوستن به آژاکس خیلی زود توانست حمایت هواداران را به دست بیاورد و زمانی که در ترکیب اصلی قرار گرفت با ارائه چند نمایش عالی، از جمله در چمپیونزلیگ، خودش را به عنوان سنگربان اول آژاکس مطرح کرد.

شگفت‌انگیزترین اتفاق در زندگی فوتبالی پاسفی‌یر اما فیکس شدن در آژاکس نبود چرا که چند ماه بعد لوئیس فن‌خال او را به تیم ملی هلند دعوت کرد تا برای اولین بار در عمرش ملی‌‌پوش شود. اولین بازی‌های ملی او در لیگ ملتهای اروپا مقابل لهستان و بلژیک انجام شد. فن‌خال از همان زمان معتقد بود که این دورازه‌بان 39ساله باید در جام جهانی گلر تیمش باشد ولی لیگ ملتها فرصتی عالی بود تا او ریسکی که کرده بود را از نزدیک ارزیابی کند.

به این خاطر بود که فن‌خال به جای یاسپر سیلسن و مارک فلکن در لیگ ملتها او را به میدان فرستاد و پاسفی‌یر در مقابل تیمهای قدرتمند بلژیک و لهستان دروازه‌اش را بسته نگه داشت و با واکنش‌هایی استثنایی ثابت کرد گزینه‌های مطمئن برای جام جهانی است.

با اینکه هنوز رسما اعلام نشده که فن‌خال در جام جهانی کدام یک از سه دروازه‌بان منتخبش را به عنوان گلر اول به میدان خواهد فرستاد ولی رسانه‌های هلندی و نزدیکان به تیم ملی این کشور مطمئنند رمکو پاسفی‌یر با پیراهن شماره 22 در قطر محافظت از دروازه لاله‌های نارنجی را به عهده خواهد داشت. اولین بازی هلند روز دوشنبه مقابل سنگال برگزار می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی