|

مسی و چند قدم دیگر تا جاودانه شدن در جام جهانی!

در دومین بازی از دور یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی، آرژانتین در بازی با استرالیا و با درخشش مسی، به جمع 8 تیم برتر جهان رسید تا حریف هلند شود.

لینک کوتاه کپی شد

مسی در این دیدار نمایشی خیره‌کننده از خود بر جای گذاشت و شاید اگر هم‌تیمی‌هایش کمی با دقت‌تر عمل می‌کردند، او رکوردهای خارق‌العاده دیگری نیز از جمله ارسال بیشترین پاس گل در یک دیدار جام‌جهانی و تاثیر مستقیم روی بیش‌ترین گل در این مسابقات را می‌شکست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ فوق ستاره آرژانتینی تنها 35 دقیقه برای شکستن طلسم گلزنی‌هایش در ادوار حذفی مسابقات احتیاج داشت و نشان داد برای کسب جام طلایی در آخرین تجربه جام‌جهانی‌اش از همیشه مصمم‌تر است.

رکورد باتیستوتا مقابل هلند خواهد شکست؟

لئو که در 169 دیدار تیم ملی آرژانتین حاضر بوده و برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ آلبی سلسته 94 گل ملی به ثبت رسانده، رکورددار حضور با پیراهن این تیم در دیدارهای ملی است و 6 سال پیش موفق شد با به ثمر رساندن پنجاه‌وپنجمین گل ملی،رکورد باتیستوتا در همه مسابقات را بشکند اما هنوز بهترین گلزن آرژانتین در جام‌جهانی نیست. مسی که هزارمین بازی رسمی دوران حرفه‌ای خود را در مستطیل سبز انجام داد، موفق شد برای هفتصد و هشتاد و نهمین بار گلزنی کند که این گل، لئو را در تاریخ فوتبال آرژانتین بیش از پیش جاودانه کرد. مسی با به ثمر رساندن 9 گل در تاریخ جام‌جهانی در پیراهن آرژانتین از رکورد دیگو آرماندو مارادونا عبور کرده و حالا برای تبدیل شدن به برترین گلزن تاریخ آلبی سلسته در تاریخ جام‌جهانی به تنها 2 گل دیگر احتیاج دارد. لئو در صورت به ثمر رساندن یک گل به رکورد گابریل باتیستوتا می‌رسد و در صورت به ثمر رساندن گل دیگر، به تنهایی عنوان را از آن خود خواهد کرد.

قدم زدن با کفش‌های مارادونا

مسی در دیدار برابر استرالیا، به رکوردهای دیگری از دیگو مارادونا هم رسید و باتوجه به ادامه حضور در مسابقات، قادر خواهد بود مقابل هلند این رکوردها را نیز بهبود بخشد. او در جام‌جهانی، مقابل استرالیا موفق شد تعداد ایجاد شانس‌های گلزنی را به 67 برساند (برابر با رکورد مارادونا)، 48 موقعیت در جریان بازی ایجاد کند (برابر با رکورد مارادونا) و در محوطه جریمه تیمه حریف، مجموعاً 103 لمس توپ را به ثبت برساند (برابر با رکورد مارادونا). پیش از این و با حضور در دیدار مقابل لهستان، مسی برای بیست‌ودومین بار در جام‌جهانی به میدان رفت و با شکستن رکورد مارادونا (21)، تبدیل به با سابقه‌ترین بازیکن تاریخ آمریکا جنوبی در این تورنمنت شد.

صعود به نیمه‌نهایی، ضامن جاودانگی

دیدار برابر استرالیا، بیست‌وسومین تجربه جام‌جهانی لئو مسی بود و جایگاه سومین بازیکن باتجربه تاریخ جام‌جهانی را با پائولو مالدینی شریک شد. در صورتی که مسی با مصدومیت مواجه نشود و در دیدار برابر هلند به میدان برود، پس از شکستن رکورد پائولو مالدینی به رکورد میروسلاو کلوزه (24) خواهد رسید و اگر آرژانتین به نیمه‌نهایی برسد، لئو عنوان باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی را با حضور در 25 مسابقه، با لوتار ماتئو شریک خواهد شد. در این صورت و باتوجه به اضافه شدن یک دیدار دیگر در کارنامه مسی (چه رسیدن به فینال با پیروزی در نیمه‌نهایی و چه حضور در رده‌بندی با شکست در نیمه‌نهایی)، او به تنهایی رکورددار حضور در بیش‌ترین دیدار تاریخ مسابقات جام‌جهانی خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی