|

کدام شرکت مشتری باشگاه پرسپولیس است؟

در حالی شستا به‌عنوان مشتری خرید پرسپولیس مطرح می‌شود که پیش از این برای تأمین مالی باشگاهی با سقف بودجه کمتر دچار مشکل بوده!

لینک کوتاه کپی شد

در روزهای اخیر موضوع نامه‌نگاری شرکت شستا برای طرح درخواست خرید باشگاه پرسپولیس منتشر شد. در این میان دو نکته در مورد شستا وجود دارد که می‌تواند روی مسئله خرید تأثیرگذار باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ تأمین اجتماعی و زیر مجموعه آن، شستا هم‌اکنون 50 درصد سهام ذوب‌آهن را در اختیار دارند. طبق ماده 18 اساسنامه فدراسیون فوتبال و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا  «هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی همزمان نمی‌توانند کنترل و هدایت بیش از یک باشگاه را برعهده داشته باشند در غیر این‌صورت، تمامیت یک مسابقه یا مسابقات را زیر سؤال خواهند برد».

موضوع دوم مرور وضعیت مالی باشگاه ذوب‌آهن است. سقف بودجه سبزپوشان اصفهانی 180 میلیارد تومان و سرخپوشان تهرانی 325 میلیارد تومان در سازمان لیگ ذکر شده است. این در حالی که است که بعضی شواهد نشان می‌دهد اوضاع تأمین مالی ذوب‌آهن توسط شستا خوب پیش نمی‌رود.

در همین رابطه محمد ربیعی سرمربی ذوب‌آهن پیش از بازی برابر آلومینیوم اراک از مشکلات مالی و عدم توان خرید دستگاه GPS خبر داده و گفته بود: «طبق تعهدی که باشگاه به عوامل تیم، بازیکنان و بقیه اعضا داشته است، پیش‌پرداخت به‌صورت کامل به یک عده و اعضای کادر فنی پرداخت نشده بود. طبق قاعده اعضای تیم بعد از هفته هشتم باید بین 35 تا 40 درصد دریافتی داشته باشند، اما اتفاقی که افتاد برای یک تا دو ماه آینده، چک دادند. تازه اگر چک دی ماه پاس شود، در 10 دی ماه به 40 درصد می‌رسد. وقتی این خبر دریافتی 40 درصدی منتشر شده همه طلبکاران با ما تماس گرفتند. من به آنها گفتم که ما پول نگرفتیم، چک دو ماه آینده را گرفتیم. در باشگاه ذوب‌آهن مشکلات عدیده‌ای داریم، ولی از این اخلاق‌ها ندارم که بخواهم در رسانه آنها را فریاد بزنم. پنج ماه از باشگاه درخواست دستگاه ساده GPS کردیم که خیلی از تیم‌های لیگ از آن استفاده می‌کنند که ما بتوانیم محور آنالیز جسمانی تیم را مورد بررسی قرار بدهیم تا اینکه در جلسه‌ای که با مدیر کارخانه آقای کوهی داشتیم، ایشان دستور دادند تا این دستگاه تهیه شود».

حال پرسش اینجاست وقتی شستا توان حمایت مالی باشگاهی با سقف بودجه کمتر، دارای ورزشگاه میزبانی و ... را ندارد چگونه می‌تواند مسئله حمایت مالی از پرسپولیس را پیش ببرد؟ فرض که مالکیت پرسپولیس به این باشگاه واگذار شد چه تضمینی وجود دارد که بتواند حمایتش از ذوب‌آهن را پیش ببرد؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی