|

همه آنچه که پرسپولیس برای فصل نقل و انتقاللات می خواهد

پایان رافت درباره شرایط پرسپولیس گفت: نظر شخصی من این است که پرسپولیس فعلاً آن حال خیلی خوب صد درصدی خودش را پیدا نکرده است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس در گفتگو با ایران ورزشی در خصوص برد با ارزش پرسپولیس مقابل شمس‌آذر می‌گوید که این برد به شکل خوبی روحیه بازیکنان را بالا برد اما با این وجود کسب شش امتیاز را در ادامه در دو بازی پایانی نیم فصل برای پرسپولیس در جهت‌ رسیدن به صدر، برای سرخپوشان حیاتی می‌داند خصوصاً کسب سه امتیاز در بازی معوقه مقابل نساجی در ورزشگاه آزادی که معتقد است پرسپولیس را شدیداً در مسیر رسیدن به صدر و روزهای بهتر کمک خواهد کرد.

در خصوص بازی‌ای که پرسپولیس موفق شد از سد شمس‌آذر بگذرد چه صحبتی دارید؟

نظر شخصی من این است که پرسپولیس فعلاً آن حال خیلی خوب صد درصدی خودش را پیدا نکرده است و شرایط این تیم هنوز با شرایطی که فصل قبل یا دو سال قبل داشت فرق کرده و به آن نرسیده است که این امر دلایل مختلفی دارد، با این وجود بعد از کسب چند نتیجه نه چندان خوب نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز بازی مقابل شمس‌آذر داشت؛ تیمی که با پرس از بالا و دوندگی زیاد و پوشش بالا واقعاً نمایش خوبی را مقابل پرسپولس ارائه داد، هر چند با وجود بازی خوب و نمایش قابل احترامی که ارائه دادند در مقابل تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس کم آوردند و در نهایت بازنده شدند.

به نظرتان بعد از 9 بازی پیروز نشدن، برد مقابل شمس‌آذر به معنای خارج شدن کامل پرسپولیس از بحران نتیجه‌گیری است؟

برد مقابل تیم قزوینی خیلی با ارزش بود اما یک بازی پیروز شدن نمی‌تواند فشار را کاملاً از یک تیم بردارد چه بسا که در حال حاضر پرسپولیس دو بازی بسیار حساس تا پایان نیم فصل پیش رو دارد که باید در آنها پیروز شود، که اگر این امر محقق شود با توجه به تقویت در نیم فصل و رسیدن مصدومان حتماً پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود و از عنوان قهرمانی‌اش دفاع خواهد کرد.

با توجه به بضاعت پرسپولیس فکر می‌کنید این تیم به چه بازیکنانی برای تقویت نیاز دارد؟

به نظرم پرسپولیس به غیر از بیرانوند، گلر قابل اتکای دیگری ندارد، از این رو حتماً به یک گلر دیگر نیاز دارد. جدا از این بازیکن فضای دفاعی پرسپولیس هم کمی آسیب‌پذیر شده، به همین دلیل حتماً به یک دفاع نیاز داریم و بعد از جدایی سه مهاجم قبلی حتماً به یک مهاجم ششدانگ نیاز دارد. پرسپولیس این فصل خوب تقویت نشد، از این رو تیم کارآیی لازم را ندارد. در بعضی از نقاط هم بازیکنان ما بی‌روحیه شده‌اند. مثلاً بازیکنی مانند کنعانی‌زادگان بعد از مصاحبه‌ای که کرد با حاشیه‌های زیادی مواجه بود، به همین دلیل باید روی این مدافع به لحاظ روانی کار شود تا به شکل کامل با آمادگی روحی روانی لازم برگردد.

در پست دفاع چپ هم پرسپولیس در غیاب نعمتی با کمبود بازیکن برای بازی بعدی‌اش مواجه است!

ما در این پست محمدمهدی احمدی را هم داریم که بازیکن خوبی حداقل در کارهای تهاجمی است. ضمن اینکه به نظرم بازیکنان پرسپولیس باید مثل زمان برانکو در چند پست بازی کنند و کارآیی خودشان را نشان دهند. این نکته در زمان کالدرون هم ادامه پیدا کرد، به همین دلیل باید این رویه در زمان یحیی هم ادامه پیدا کند و بازیکنان کارآیی خودشان را نشان دهند.

در خصوص بازی حساس پرسپولیس مقابل نساجی چه نظری دارید؟

بازیکنان پرسپولیس قطعاً روز پنجشنبه با یک انرژی مثبت قادر هستند تیم نساجی را شکست دهند، از این رو بازیکنان پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل نساجی حتماً با روحیه‌ای خوب مقابل مس رفسنجان هم ظاهر خواهند شد و به برد می‌رسند، از این رو قطعاً در صورت کسب شش امتیاز و حاکم شدن تفکراتی مانند دو فصل قبل در پرسپولیس می‌توانند این تیم را به تکرار قهرمانی دیگری امیدوار سازند.

در رابطه با مسائل حاشیه‌ای که بین دو تیم قرمز و آبی وجود دارد چه نکته‌ای را مدنظر دارید؟

به نظرم پرسپولیس نباید دیگر وارد بحث وی‌ای‌آر و سایر موارد حاشیه‌ای شود و بازیکنان و کادرفنی ما باید تمام تمرکزشان را به تیم مقابل معطوف سازند. تیم رقیب هم می‌داند تنها رقیب جدی‌اش در تهران برای قهرمانی تیم پرسپولیس است، از این رو با وارد ساختن فشار بیرونی و درونی سعی می‌کنند تیم پرسپولیس را وارد مسائل حاشیه‌ای کنند، به همین دلیل یحیی و شاگردانش به هیچ‌وجه نباید وارد بحث‌های حاشیه‌ای خواسته یا ناخواسته شوند.

در رابطه با نبیل و میزان کارآیی این مهاجم چه نظر فنی‌ای دارید؟

شهاب زاهدی هم جا افتادنش در پرسپولیس کمی طول کشید و چون در آن مقطع مهاجمی نداشتیم آنقدر بازی کرد که در تیم جا افتاد. نبیل هم مهاجمی است که آمده تا به پرسپولیس کمک کند و در دو بازی هم شرایط خوبی داشته اما به هر حال این بازیکن باز هم باید بهتر از این چیزی که دیده شد نمایشی خوب ارائه دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی