|

آیا روح الله زم اعدام می شود؟

آیا روح الله زم اعدام می شود؟ آخرین وضعیت پرونده روح الله زم مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز در دادگاه و دیوان عالی کشور چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

آیا روح الله زم اعدام می شود؟

شایانیوز-

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دبیر دریابیگی وکیل روح الله زم با اشاره به حکم موکلش روح الله زم اظهار کرد: هنوز هیچ حکمی به بنده ابلاغ نشده است. وی در پاسخ به این سوال که برخی خبر ها در فضای مجازی حاکی از تأیید حکم اعدام روح الله زم است، گفت: من این موضوع را تأیید نمی ‌کنم، زیرا هنوز حکمی از سوی دیوان عالی کشور به بنده ابلاغ نشده است.

حکم اعدام روح الله زم تایید شد

سخنگوی قوه قضائیه از تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور خبر داد. زم مدیر سایت و کانال آمد نیوز بود که مهر ماه سال گذشته دستگیر شد. صبح امروز غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا حکم اعدام روح الله زم تأیید شده است؟ گفت: "دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است." نام روح‌الله زم از زمستان دی ماه پر حادثه سال ۱۳۹۶ و با نام کانال آمد نیوز بیش از پیش بر سر زبان ‌ها افتاد. فعالیت ‌های آمد نیوز در

  • افراط ‌گرایی
  • تشدید فضای دو قطبی
  • تهییج روانی جامعه
  • ترویج خشونت
  • تبلیغ فعالیت های تروریستی
  • و غیره

چنان بود که شرکت تلگرام این کانال را با شکایت ایران و به خاطر تبلیغ فعالیت ‌های تروریستی از دسترس خارج کرد. اما خیلی زود کانال تلگرامی به نام «صدای مردم» جایگزین آن شد. بهمن ماه سال گذشته اولین دادگاه روح الله زم برگزار شد و تیر ماه امسال پس از برگزاری جلسات دادگاه حکم اعدام او توسط قاضی صلواتی اعلام شد. زم به این حکم اعتراض کرد. حالا پس از گذشت چند ماه حکم نهایی او صادر شده و اعدامش تائید شده است.

علت دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز چه بود؟

دهم تیر ماه امسال بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای روح الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز خبر داد. پس از آن دبیر دریابیگی وکیل زم درباره درخواست فرجام‌ خواهی برای پرونده موکلش صحبت کرد و همزمان پرونده زم به دیوان عالی کشور رفت. به دنبال آن بیست و پنجم شهریور ماه حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور درباره حکم روح الله زم گفت: رسیدگی به پرونده زم در دیوان عالی کشور به پایان رسیده است و اعلام خواهد شد. با توجه به گمانه زنی‌ های بسیار در مورد پرونده روح ‌الله‌ زم ، خبر های تأیید نشده ‌ای از او در فضای مجازی منتشر می ‌شود، اما بر اساس گفته ‌های وکیل زم، هنوز حکم او ابلاغ نشده است. روح الله زم خبرنگار، فعال سیاسی و موسس سایت و کانال تلگرامی خبری-تحلیلی آمدنیوز بود. او یکی از مخالفان فعال حکومت جمهوری اسلامی ایران بود که بعد از خروج از ایران در کشور فرانسه پناهنده شده بود. وی پس از دستگیری در عراق به ایران منتقل و در دادگاه بازجویی شد. وی به فساد فی الارض متهم شده و منتظر رای دادگاه و دیوان عالی کشور می باشد. پیشنهاد می شود: سندروم هاوانا چیست؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی