|

همه تخت‌های کرونا پر شده اند

آماده‌سازی بیمارستان صحرایی در البرز

با توجه به پر شدن تخت های کرونایی، بیمارستان های صحرایی در حال آماده سازی است.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در شرایط فعلی خروج از منزل به معنای استقبال از مرگ است. بنابراین توصیه اکید به مردم به ویژه افراد مسن دارای بیماری های زمینه‌ای این است که جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند". مهرداد بابایی روز دوشنبه ۲۳ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: "متاسفانه شیب شیوع کرونا در استان بسیار تند است و طی دو هفته از لحاظ تعداد بیماران بستری، از سه پیک قبلی عبور کرده‌ایم".

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: "متاسفانه هر هزار تختی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود پر شده و از دیروز بخشی از تخت‌های عادی بیمارستان‌ها هم این بیماران تخصیص داده شده است". این مسئول اضافه کرد: "از دیروز اقدامات لازم برای آماده‌سازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در استان در حال انجام است تا اگر شرایط بدتر از این شد بتوانیم از ظرفیت آنها برای بستری بیماران استفاده کنیم".

بابایی با گلایه اینکه برخی از شهروندان وخیم بودن شرایط فعلی را باور ندارند، توضیح داد: "متاسفانه برخی با عادی انگاری شرایط جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند و حتی از استفاده از ماسک هم ممانعت می‌کنند و مثل دوران قبل از کرونا در سطح شهر حضور دارند". این مسئول همچنین اضافه کرد: "حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در دورهمی ‌های خانوادگی، رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک، تنها راهکارهایی است که تا تزریق سراسری واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، می‌توان بکار برد".

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی