|

سایت بیت کوین ایران - راهنمای جامع خرید و فروش بیت کوین برای ایرانیان

سایت بیت کوین ایران

براساس پیش‌بینی‌ها در آینده‌ بیت کوین و تمامی ارزهای دیجیتال به چنان جایگاهی میرسند که دیگر هیچ ردی از پول‌های کاغذی و فلزی باقی نماند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیت کوین نام‌آشناترین واژه‌ای‌ست که این روزها در محافل مختلف از آن صحبت می‌شود. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است که در سال 2008 به بازار ارائه شده و تا همین چند سال پیش هیچکس به آن اهمیت چندانی نمیداد! بیت کوین را باید یک نوع پول جدید بدانید که در قرن پراعجاز بیست و یک، در اختیار بشریت قرار گرفته است. پولی که دیگر در دستان شما لمس نخواهد بود؛ بلکه به صورت کد، میان افراد مختلف، معامله شده، بدون اینکه هیچ رد و آثاری از خود به جای بگذارد.

بیت کوین این روزها به مانند پول‌های رایج ملی، طلا، ارز و هر وسیله ارزشمندی، قابل سرمایه‌گذاری و پس‌انداز است. براساس پیش‌بینی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور، بیت کوین و تمامی ارزهای دیجیتال به چنان جایگاهی میرسند که دیگر هیچ ردی از پول‌های کاغذی و فلزی باقی نماند!

از همین‌رو توصیه ما این است؛ حتما در این دوران که هنوز از پول‌های رایج استفاده می‌شود؛ چگونگی استفاده و خرید و فروش بیت کوین، سایت بیت کوین ایران و هر ارز دیجیتالی دیگری را بیاموزید. بهترین سایت‌های بیت کوین در ایران و جهان را شناسایی کرده و نسبت به انجام مبادلات در آن، اطمینان حاصل کنید. بیایید از همین الان شروع کنیم.

برای آشنایی کلی با دنیای ارزهای دیجیتال، پیشنهاد می‌کنیم که وارد لینک زیر شوید تا از مجموعه آموزش‌های جامع فرادرس در این زمینه استفاده کنید:

چطور بیت کوین بخریم؟ در ادامه میخواهیم در این زمینه توضیحاتی را ارائه دهیم.

بیت کوین؛ پادشاه ارزهای دیجیتال

هر چند که از سال 2008 شاهد حضور بیت کوین در دنیای پیشرفته امروز هستیم اما تقریبا از سال 2018 بود که توجهات به سمت ارزهای دیجیتال جلب شد. درواقع جهش قیمتی بیت کوین به واسطه توییت‌های جنجالی ایلان ماسک تاثیری مستقیم بر قیمت آن داشت. با این حال بیت کوین در تعداد بسیار محدودی یعنی 21 میلیون تولید شده و امکان استخراج بیشتر از آن وجود ندارد. براساس مقالاتی که از سازندگان بیت کوین منتشر شده؛ این ارز کاملا مستقل بوده و به هیچ فرد، سازمان و یا گروهی برای کنترل و هدایت نیازمند نیست.

از بارزترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های بیت کوین میتوان به همین مسئله اشاره کرد. از طرفی بیت کوین در شبکه‌ای تحت عنوان بلاکچین معامله می‌شود و تمامی تراکنشاتی که در آن انجام میگیرد؛ راستی آزمایی میشود و حتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارسال تمامی بیت کوین‌ها را رصد کنند.

بیت کوین پادشاه رمز ارز

اما مسئله اینجاست برای خرید بیت کوین از سایت بیت کوین ایران باید نسبت به تحلیل تکنیکال اطلاعات کاملی بدست آورید. تحلیل تکنیکال به نوعی پیش‌بینی رفتار احتمالی نمودار میگویند. در ادامه توضیحات کامل‌تری را شرح خواهیم داد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

همانطور که گفتیم؛ تحلیل تکنیکال نوعی پیش‌بینی رفتارهای احتمالی نمودار خصوصا در بازارهای مالی براساس داده‌هایی‌ست که از گذشته به ثبت رسیده! داده‌هایی مانند تغییرات قیمت، حجم معاملاتی که در آن صورت گرفته و... . این روش در حال حاضر در تمامی بازارهای مالی که براساس عرضه و تقاضا فعالیت‌ می‌کنند؛ نتایج قابل قبولی را به همراه داشته است. در این روش هیچ اثری از اندازه‌گیری ارزش ذاتی اوراق بهادار نیست. درست برخلاف تحلیل بنیادی!

آنها از طریق تحلیل و بررسی نمودارها به پیش‌بینی رفتار آتی قیمت میپردازند. به این علم که نمودارهای قیمت را برریس کرده و به پیش‌بینی حرکتی آنها اعم از رشد یا سقوط میپردازد، علم تکنیکال میگویند. این تحلیل در حال حاضر بر سه اصل استوار است:

  • تمام آن چیزی که در نمودار قیمت قابل مشاهده است.
  • قیمت‌ها براساس یک روند مشخص در حال حرکت هستند.
  • تاریخ همواره تکرار می‌شود.

با توجه به این گفته‌ها اجازه دهید مسئله دیگری را برای شما شرح دهیم؛ آیا میدانستید تحلیل تکنیکال خود به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود؟ تاکنون چیزی در رابطه با تحلیل تکنیکال ایچیموکو شنیده‌اید؟

تحلیل تکنیکال ایچیموکو اولین بار در سال 1930 مورد استفاده قرار گرفت. این اندیکاتور در حال حاضر یکی از پرکاربردترین اندیکاتورها در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می‌آید. از این اندیکاتور جهت شناسایی روند سهم، تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قدرت، کسب اطلاعات اساسی از سهم در بازه زمانی کوتاه، مشخص کردن حد ضرر، شناسایی نقاط برگشت قیمت سهم و... استفاده می‌شود.

با کمک اندیکاتور ایچیموکو به یک شناخت کامل از تمامی سیگنال‌ها و همچنین اجزای آنها خواهید رسید. اما اجازه دهید برگردیم به روند خرید بیت کوین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

چگونگی خرید بیت کوین  

در ابتدای مسیر باید بدانید؛ با توجه به قیمت فضایی بیت کوین خصوصا برای ما ایرانیان خرید بیت کوین اصلا کار عاقلانه‌ای به حساب نمی‌آید. اصلا نیازی هم نیست یک واحد کامل بیت کوین خریداری کنید. این امکان برای شما فراهم آمده که به مانند طلا چند گرم از آن را خریداری نمائید. بیت کوین یک کد است، پس میتوان آن را به واحدهای کوچک تقسیم کرد.

اما چطور باید آنها را خریداری کرد؟ خب در حال حاضر امن‌ترین راهی که برای خرید وجود دارد، مراجعه به وب سایت‌های صرافی ارز دیجیتال است.

هر چند در حال حاضر روش‌های زیادی برای معامله وجود دارد؛ مثل گروه‌های واتس‌اپی و تلگرامی و حتی خرید از افراد حقیقی! اما با این حال هیچ کدام از این روش‌ها به اندازه سایت‌های صرافی از اعتبار لازم برخوردار نیستند. درواقع به دلیل اینکه تراکنش‌های این ارز دیجیتال به صورت نیمه ناشناس انجام میگیرد، خرید و فروش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی از ریسک بالایی برخوردار است و خطر کلاهبرداری‌ها را افزایش می‌دهد و از جهتی پیگیری‌های قضایی بعدی بسیار سخت خواهد بود.

اگر در ایران زندگی می‌کنید حتما پس از آشنایی با چگونگی مدیریت ترید در بازار سرمایه؛ حتما از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید یا سری به سایت بیت کوین ایران بزنید. و اگر در خارج از ایران ساکن هستید؛ برای اعمال این معاملات از کارت‌های اعتباری و حساب بانکی خود برای معامله در صرافی بیت کوین استفاده نمائید.

مراحل خرید بیت کوین در ایران

برای اینکه موفق به خرید بیت کوین در ایران شوید باید در ابتدا یک سایت معتبر را بیابید. پس از آن طی کردن مراحل زیر الزامی‌ست.

مرحله اول: نصب کیف پول بیت کوین

قبل از اینکه برای خرید بیت کوین اقدام کنید؛ باید بدانید برای نگهداری از آن به یک مکان و جا احتیاج دارید. کیف پول بیت کوین را میتوانید به مانند یک حساب بانکی در نظر بگیرید که از آن جهت ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین استفاده می‌شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول بیت کوین با اسم‌های متفاوت به بازار عرضه شده است. به عبارت ساده‌تر؛ کیف پول بیت کوین یک نوع کیف پول نرم‌افزاری کاملا رایگان است که میتوانید آن را بر روی گوشی‌های هوشمند و یا کامپیوترهای شخصی خود نصب کنید. البته برخی از کیف‌پول‌ها نیز تحت وب بوده و برای استفاده از آنها باید حتما به اینترنت متصل باشید. علاوه بر تمامی این موارد؛ کیف پول‌های سخت‌افزاری از امنیت بالاتری برخوردارند و به شکلی کاملا فیزیکی موجود بوده و باید آنها را از استورها خریداری کنید.

کیف پول بیت کوین

مرحله دوم: جدی گرفتن امنیت

در دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین‌ها دیگر خبری از هیچگونه واسطه نیست که در صورت بروز مشکل در حساب‌ شما به آنها مراجعه کرده و آنها را مقصر بدانید. در این دنیای جدید کریپتوکارنسی خودتان باید مسئولیت نگهداری از دارایی‌تان را برعهده بگیرید. حواس خود را جمع کنید؛ تراکنش‌های بیت کوین کاملا برگشت ناپذیر بوده و بصورت نیمه ناشناس انجام میگیرد. اگر به هر دلیلی امنیت آن را حفظ نکنید؛ بیت کوین‌ها و دارایی‌تان از بین رفته و پیگیری آن دشوار خواهد بود. حتی اگر حذف شده و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار نداشته باشید، باید بیت کوین‌هایتان را به دست فراموشی بسپارید.

پس تهیه یک نسخه پشتیبانی امری ضروری در نگهداری از بیت کوین است. به این ترتیب بازیابی مبالغ امکانپذیر خواهد بود.

مرحله سوم: یک صرافی معتبر بیابید

پس از اینکه یکی از کیف پول‌های موجود را انتخاب و نصب کردید و از امنیت آن مطمئن شدید؛ حال زمان آن رسیده که یک فروشنده معتبر بیابید. گفتیم؛ میتوانید از سایت‌هایی که به عنوان صرافی ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند بطور آنلاین بیت کوین خریداری نمائید. حواستان باشد؛ این روزها بازار کلاهبرداری‎های حوزه خرید بیت کوین بسیار داغ است. حتما قبل از هرگونه اقدام، نسبت به اعتبار صرافی اطمینان حاصل کنید.

احراز هویت با مدارک شناسایی

در اکثریت صرافی‌های ایرانی؛ پس از اینکه ثبت نام به انتها میرسد؛ باید تصویری از مدارک شناسایی خود جهت احراز هویت ارسال کنید. احراز هویت تنها به این دلیل انجام میگیرد که صرافی اطمینان حاصل کند شما همان شخصی هستید که بیت کوین را خریداری کرده‌اید. این کار با هدف جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و پولشویی‌های احتمالی از طریق خرید و فروش بیت کوین انجام میگیرد.

این مسئله درخصوص صرافی‌های خارجی برای مبالغ پایین صدق نمی‌کند. اما هر زمان که به فعالیت شما مشکوک شوند؛ درخواست احراز هویت را ارسال خواهند کرد.

مرحله چهارم: انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

 در اکثریت صرافی‌های ایرانی، معامله‌کنندگان افراد حقیقی هستند و در این میان صرافی صرفا نقش واسطه را ایفا می‌کند. درواقع منبع درآمد صرافی‌ها اندک کارمزدی‌ست که برای ارائه خدمات خود دریافت می‌کند. هر چند در صرافی‌های ارز دیجیتال نیازی نیست حتما خریداری را برای معامله پیدا کنید؛ زیرا میتوانید مستقیما با خود صرافی نیز وارد معامله شوید. حواستان باشد برای خرید و فروش بیت کوین حتما باید نرم‌افزار متاتریدر را در اختیار داشته باشید. این نرم‌افزار به شما میگوید روند حرکت قیمت ارز دیجیتالی مد نظر شما صعودی‌ست یا نزولی. به این ترتیب تصمیم‌گیری نهایی برای خرید و فروش و انتقال پول راحت‌تر خواهد بود.

چرا باید نوسان گیری ارز دیجیتال انجام گیرد؟

این روزها بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسان است. همین مسئله میتواند معامله شما را به خطر اندازد، درواقع شما باید همچون گرگ منتظر باشید تا در لحظه درست به شکار و خرید ارز دیجیتالی خود بپردازید. در اینجا دقیقا نوسان‌گیری‌ست که به داد شما خواهد رسید. البته نوسان‌گیری از ریسک بسیار بالایی برخوردار است و شما به عنوان معامله‌گر باید با مشخص کردن حد ضرر و... از دارایی خود در برابر ریزش‌های احتمالی محافظت کنید.

نوسان‌گیری به روش‌های مختلفی انجام میگیرد؛

  • مشخص کردن محدوده‌های ثابت نوسان
  • استفاده از میانگین متحرک
  • یار کمکی به نام اندیکاتورها
  • تحلیل فاندامنتال

تا حد امکان در نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، احساسات خود را کنترل کنید. غلبه بر احساسات میتواند نقشه‌هایتان را به بار بنشاند. به این ترتیب به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شده و میتوانید با بهره‌گیری از تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ اعم از تحلیل تکنیکال و... نتیجه دلخواه را بدست آورید.

نوسانگیری بیت کوین

کلام آخر در خصوص بیت کوین

اینکه میخواهید از کدام روش برای خرید بیت کوین در سایت بیت کوین ایران استفاده کنید کاملا امری سلیقه‌ای‌ست. هر کسی با توجه به شرایطی که پیش روی خود می‌بیند، راهی را برای خرید بیت کوین انتخاب خواهد کرد. اما براساس تجربیاتی که بدست آورده‌ایم؛ پس از بررسی امواجی نظیر امواج الیوت، استفاده از سایت‌های صرافی ایرانی بهترین گزینه برای معامله است.

به خاطر بسپارید؛ به هیچ عنوان نیازی نیست که یک واحد کامل بیت کوین خریداری کنید. بیت کوین این روزها قیمتی بسیار بالا داشته و شما میتوانید مثلا 0.001 از آن را خریداری نمائید. هم انتخاب معقول‌تری‌ست و هم اینکه میتوانید آسان‌تر آن را خرید و فروش نمائید. این روزها حتی با 100 هزار تومان هم میتوان بیت کوین خرید. البته برخی از صرافی‌ها، حداقل مبلغی را برای خرید و فروش تعیین کرده‌اند که باید به آن پایبند بود.

فراموش نکنید اقداماتی نظیر نوسان‌گیری، چگونگی روند حرکتی امواج و سیر صعودی و نزولی و تحلیل تکنیکال اندیکاتورها بسیار حائز اهمیت بوده و میتواند تصمیمات شما را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه ما این است که حتما الگوهای شمعی را بطور کامل بیاموزید و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری به شدت آنها را زیر نظر بگیرید. هیچ اهمیتی ندارد که میخواهید بیت کوین بخرید یا هر ارز دیجیتالی دیگری، در هر صورت کاری که در وهله اول باید انجام دهید؛ زیر نظر گرفتن حرکت بیت کوین است. باید صبور باشید؛ باید آنقدر حرکت آن را زیر نظر بگیرید که در هر لحظه بدانید، حرکت بعدی بیت کوین چیست. این پیش‌بینی‌ها روند سرمایه‌گذاری را سهولت می بخشد. بنابراین بد نیست که در این میان با اصول کلی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی نیز آشنا شوید. مجموعه آموزش‌های فرادرس در لینک زیر می‌توانند کمک زیادی به شما در این زمینه کنند:

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی