|

از جذابیت های حیات وحش؛ حرکت هولناک اسب آبی با بچه خودش چه بدجور گازش گرفت انگاری مرد

این ویدئو که در حیات وحش آفریقای جنوبی ضبط شده، کودک کشی هولناک یک ماده اسب آبی را به تصویر می کشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اسب آبی یکی از خطرناک ترین و بزرگ ترین پستانداران نیمه آبزی آفریقا است که در نواحی نزدیک رودخانه ها و دریاچه ها زندگی می کند. اسب آبی با دهان بسیار گشاد و انعطاف پذیر، بدن بی مو و ذات نیمه آبی خود همواره انسان ها را شگفت زده کرده است. این حیوان اگرچه گیاهخوار است اما می تواند به اندازه یک پلنگ یا کفتار خطرناک و غیرقابل پیش بینی باشد.

اسب آبی بدنی غول پیکر شبیه یک بشکه بزرگ خاکستری رنگ دارد که طولش به 5 متر و وزنش به بیش از 4 تن می رسد و تصور این که دو جفت پای کوتاه این وزن عظیم را تحمل می کنند کمی دشوار است! با توجه به این که اسب آبی بیشتر طول عمر خود را در آب استراحت می کند فرم بدنش سازگاری خوبی با زندگی آبی پیدا کرده است.

این حیوان در گله های کوچک 10 تا 20 عضوی زندگی می کند که از اسب آبی های ماده و بچه های آن ها تشکیل شده و یک نر غالب رهبری گله را به عهده می گیرد. رئیس گروه به شدت از گروه در برابر مهاجمان و سایر اسب های آبی نر محافظت می کند.

این حیوان برای ترساندن دشمنان خود دهان بزرگش را باز می کند و دندان هایش را به نمایش می گذارد، اگر مهاجم از ظاهر و هیبت او نترسد با هم مبارزه کرده و آسیب های جدی به هم وارد می کنند.

اسب آبی روزانه حداکثر 18 ساعت از اوقات خود را در آب می گذراند تا خنک شود. این حیوان معمولا شب ها وارد خشکی شده و به دنبال غذا می گردد و دوباره صبح روز بعد به داخل آب می رود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی