|

از جذابیت های حیات وحش؛ پرش حیرت انگیز پلنگ واسه گرفتن غزال دهن شیر ها وا موند از تعجب!

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که برای شکار غزال به بالای درخت رفته و ناگهان می پرد روی غزال و دخلش را می آورد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تعداد حیوانات وحشی در طبیعت بسیار زیاد است و اگر بخواهیم چند نمونه را نام ببریم می توانیم به شیر، پلنگ، ببر، کفتار، گرگ، نهنگ، کوسه، تمساح، مار، خرس و ... اشاره کنیم. توی این مطلب قراره راجع به پلنگ صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

پلنگ شکارچی ای بی رحم و قدرتمند است که به دلیل مهارت فوق العاده اش در شکار شهرت زیادی پیدا کرده است. پلنگ بومی نواحی مختلف در سراسر آفریقا و جنوب آسیا می باشد که برخلاف بسیاری از گربه سانان دیگر بیشتر اوقاتش را روی شاخه های درختان به سر می برد و خصوصیات رفتاری و سبک زندگی خاص خودش را دارد.

پلنگ شیوه شکار منحصر به فردی در بین سایر گربه سانان بزرگ دارد، او به جای آن که مقدار زیادی از انرژی اش را صرف تعقیب و گریزهای سرعت بالا کند قبل از کمین کردن تا حد زیادی به طعمه اش نزدیک می شود و بعد از شکار لاشه حیوان را به پوشش گیاهی متراکم اطراف یا بالای درخت می برد.

پلنگ تنها زندگی می کند و برای علامت گذاری محدوده قلمروی خود از علائم وابسته به بویایی یا صدای خشن و آزار دهنده استفاده می کند. گفته شده این صداها شبیه صدای ناهنجار کشیدن اره روی چوب است. وسعت قلمروی پلنگ تا حد زیادی به زیستگاه و مقدار منابع غذایی در دسترس او بستگی دارد اما معمولا قلمروی پلنگ های نر بزرگ تر از همتایان ماده خود بوده و ممکن است با سایر پلنگ های نر و ماده هم پوشانی داشته باشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی