|

شگفتی های حیات وحش؛ جنگ خونین شیرهای وحشی و گاو غووول پیکر رو نبینی بد باختی! (ویدیو)

ویدیو امروز ما حمله چند شیر گرسنه هست که به سراغ شکار گاو غووول پیکر می روند اما...!

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- یکی از جذاب ترین گونه های مستند حیات وحش هست. در مستند های حیات وحش بیشتر به سراغ لحظه های شکا حیوانات می روند. در جهان حیات وحش به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای زنده ماندن، تولد و شکار کردن. حیوانات با توانایی های مختلف تمام تلاش می کنند انجام تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود دارد.

شیر ها در طبیعت نماد سلطان هستند. یکی از دلایلی که به شیر ها می گویند سلطان جنگل این است که با نعره هاین حیوان وحشی حتی حیوانات بزرگ هم دچار ترس می شوند و فرار می کنند. شیر ها در دسته گربه سانان بزرگ قرار دارند. شیر ها همراه با گله خودشون زندگی می کنند. این حیوانات وحشی در گذشته در  مناطق گرمسیری جهان از جمله آفریقا، هندوستان، پاکستان، ایران و مدیترانه زندگی می کردند.

شیرهای آفریقایی تمایل زیادی به شکار حیوانات بزرگی از قبیل گوزن ها، گورخرها، گراز ها، کرگدن ها، گاوها و حیوانات وحشی دارند.

در ایران شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم می گفته اند وجود داشته. شیر ایرانی تنها در جنوب ایران زندگی می کرده و حالا نسل آن ها در ایران منقرض شده است.

گاو نر بسیار بزرگتر از گاو است. نژاد آن را می توان (از نظر ژنتیکی بدون شاخ) یا شاخدار کرد. هر دو گونه گاو وحشی نر و ماده شاخ دارند و شاخ گاو بزرگتر است.

جمعیت گاو های جهان در حدود 1میلیارد راس تخمین زده شده که در حدود نصف آنها یعنی 500میلیون راس از نژاد هلشتاین و مابقی از سایر نژادها هستند. کشور هند بیشترین تعداد گاو را در اختیار دارد، حدود 280٬000،000 برابر با 28.20٪ از کل جمعیت گاوهای جهان. از گاو نر جهت تخم‌ کشی، شخم و بارکشی نیز استفاده می کنند. احتمالاً یکی از هدف‌های اصلی اهلی کردن گاو بارکشی بوده‌. از نیروی فیل، شتر و اسب، بعد از گاو استفاده شد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی