|

محبوب‌ترین اپلیکیشن های تولید محتوا در اینستاگرام؛ رایگان و پولی

در این مقاله ۹ ابزار رایگان و پولی برای تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی کردیم که استفاده از هر کدام به نیاز کاربران بستگی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

برنامه اینستاگرام، یکی از قوی‌ترین ابزارهای سال‌های اخیر در زمینه تولید محتوا است. بسیاری از افراد از راه ساخت محتواهای گوناگون در این شبکه اجتماعی، کسب درآمد می‌کنند. به همین دلیل، استفاده از ابزارهای قوی برای تولید محتوا در اینستاگرام، بسیار مهم است. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. در ادامه، با تعدادی از این اپلیکشن‌های معروف تولید محتوا آشنا می‌شویم که برای تولید عکس و ویدیو استفاده می‌شوند. در ادامه با این ابزارها آشنا خواهیم شد.

ابزارهای رایگان برای تولید محتوا در اینستاگرام

ابزارهای رایگان، به خصوص برای کسانی که به تازگی پا در مسیر تولید محتوا گذاشته‌اند، بسیار مفید هستند. بسیاری از این ابزارها آنقدر حرفه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند در مراحل تولید محتوای پیشرفته نیز به کاربران کمک کنند. در ادامه، با ۵ ابزار رایگان مشهور برای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا خواهیم شد:

مطالب خواندنی: اپلیکیشن‌های کاربردی برای استوری اینستاگرام

Canva

این ابزار، وسیله‌ای برای طراحی گرافیک آنلاین است. Canva هم نسخه وب دارد هم نسخه موبایل، اما نسخه وب آن به مراتب کامل‌تر و کاربردی‌تر است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر زیبا و جذاب برای اینستاگرام ایجاد کنید. در این برنامه می‌توانید از تم‌ها و المان‌های متنوعی استفاده کنید که بسیاری از آن‌ها کاملا رایگان هستند. مزیت کانوا این است که از بسیاری از فونت‌های فارسی پشتیبانی می‌کند و برای کاربران ایرانی بسیار مناسب است.

Snapseed

این ابزار، یک ویرایشگر عکس حرفه‌ای است که امکانات پیشرفته‌ای برای بهبود تصاویر شما فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید نور و رنگ تصاویر خود را تنظیم کنید، به آن‌ها افکت ویژه اضافه کنید، کیفیت را بهبود ببخشید و در کل، تصاویری حرفه‌ای و جذاب برای انتشار در اینستاگرام بسازید.

Lightroom

قطعا هنوز هم هیچ ابزاری برای ویرایش تصاویر، به پای ابزارهای Adobe نمی‌رسد. این اپلیکیشن از Adobe، نسخه فشرده برنامه لایت‌روم است و برای ویرایش تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌شود. اگرچه لایت‌روم اصلی رایگان نیست، اما کاربران موبایل می‌توانند به صورت رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنند.

InShot

محتواهای ویدیویی مانند Reels، جزو محبوب‌ترین انواع محتوا در اینستاگرام هستند. به همین دلیل، حتما باید کار کردن با InShot را بیاموزید تا بتوانید در تولید محتوا برای اینستاگرام موفق شوید. این ابزار، یک ویرایشگر ویدیو ساده است که به شما کمک می‌کند ویدئوهای خود را ویرایش کنید، به آن‌ها متن و افکت اضافه کنید و جذابیت بیشتری به آن‌ها ببخشید.

Unfold

یکی از ابزارهای اختصاصی برای تولید محتوا در اینستاگرام، Unfold است. با استفاده از این ابزار می‌توانید استوری‌های زیبا و خلاق با قالب‌های مختلف تولید کنید. این برنامه از فونت‌های فارسی متنوع پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، ابزار محبوبی میان کاربران ایرانی به شمار می‌رود.

ابزارهای پولی برای تولید محتوا در اینستاگرام

تولیدکنندگان محتوا وقتی می‌خواهند به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت داشته باشند، از ابزارهای پولی برای ساخت محتواهای جذاب استفاده می‌کنند. این ابزارها، امکانات کامل‌تر و متنوع‌تری در اختیار شما قرار خواهند داد.

Adobe Spark

این برنامه یک ابزار چندرسانه‌ای برای ایجاد تصاویر گرافیکی، ویدئوها و وب‌سایت‌های زیبا است. با این برنامه می‌توانید پست‌ها و استوری‌های جذاب ایجاد کنید و حتی برای سایت فروشگاهی خود، قالب‌های جذاب بسازید. استفاده از این ابزار در حالت محدود، رایگان است اما برای استفاده حرفه‌ای و کامل، نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

VSCO

یک اپلیکیشن ویرایش عکس و ساخت فیلم با فیلترها و امکانات حرفه‌ای است که به راحتی روی اغلب گوشی‌های همراه نصب می‌شود. اگرچه استفاده از امکانات اولیه در این برنامه رایگان است، اما اگر می‌خواهید محتواهایی جذاب و متمایز تولید کنید، بهتر است سراغ نسخه پولی آن بروید.

PicMonkey

یک ابزار ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی با امکانات حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند پست‌ها و استوری‌های زیبایی تولید کنید. اگرچه این برنامه نیاز به پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه دارد، اما امکانات آن انقدر متفاوت هستند که این هزینه را به راحتی جبران می‌کنند.

Planoly

Planoly یک ابزار مدیریت و برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام است که به کسب‌وکارها و نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا استراتژی محتوای خود را بهبود دهند و پست‌های خود را به صورت هوشمندانه برنامه‌ریزی کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواها را زمانبندی کنید، ترتیب انتشار آن‌ها را تعیین کنید و در نهایت، آن‌ها را تجزیه و تحلیل نمایید.

برای تولید محتوا در اینستاگرام ابزار رایگان بهتر است یا پولی؟

انتخاب ابزار مناسب برای تولید محتواهای اینستاگرامی، بسته به نیاز شما دارد. به عنوان مثال اگر در ابتدای راه هستید و محتواهای شما چندان سنگین و پر رقابت نیستند، بهتر است با ابزارهای رایگان شروع کنید و سپس در صورت نیاز سراغ گزینه‌های پولی بروید.

همچنین به یاد داشته باشید که رایگان بودن یک ابزار، به معنی نقص یا نداشتن امکانات کافی نیست؛ اگر تخصص لازم برای استفاده از ابزارها را داشته باشید، خواهید دید که شما را به نتایجی عالی و شگفت‌انگیز می‌رسانند. بنابراین، خود را درگیر رایگان یا پولی بودن ابزار نکنید و سراغ گزینه‌ای بروید که واقعا به آن نیاز دارید.

لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام

برای لینک گذاشتن در اینستاگرام باید محتوای خود را تولید و ادیت کنید و هنگام انتشار با استفاده از خود اینستا روی آن لینک بگذارید. ابزارهای تولید محتوا امکان گذاشتن لینک را ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله ۹ ابزار رایگان و پولی برای تولید محتوا در اینستاگرام معرفی کردیم. بسیاری از این ابزارها، امکانات اولیه را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهند و برای اضافه کردن المان‌ها و امکانات جدید، هزینه دریافت می‌کنند. استفاده از هر ابزار، بسته به نیاز کاربر دارد و نباید صرفا از روی هزینه، در این مورد تصمیم‌گیری کرد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی