|

لری کینگ مجری سرشناسی که با احمدی نژاد گفتگو کرد به کرونا مبتلا شد + بیوگرافی

لری کینگ مجری شناخته شده برنامه های گفتگو محور در جهان بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

لینک کوتاه کپی شد

لری کینگ یکی از شناخته‌شده‌ترین مجریان برنامه‌های گفتگو محور در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از یک هفته پیش در بیمارستان بستری شده است. این مجری ۸۷ ساله سال ۲۰۱۷ به بیماری سرطان ریه مبتلا شد، و یک بار هم در سال ۲۰۱۹ بر اثر حمله قلبی کارش به بیمارستان کشید.

کینگ کارش را در میامی و با اجرای برنامه‌های رادیویی آغاز کرد اما خیلی زود به شهرت رسید و در نهایت به مشهورترین و گرانترین مجری تلویزیونی تبدیل شد. او به مدت ۲۵ سال در شبکه «سی‌ان‌ان» برنامه اجرا می‌کرد و در اوج محبوبیت هر شب بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیننده داشت. این مجری نامدار طی شش دهه فعالیت حرفه‌ای با افراد مشهوری از نلسون ماندلا و یاسر عرفات تا ریچارد نیکسون و دونالد ترامپ به گفتگو نشست.

بیشتر بخوانید: تست مثبت کرونای الن دی جنرس، الن شو را تعطیل کرد

بیوگرافی لری کینگ

لَری کینگ با نام اصلی لارنس هاروی زیگر نوامبر ۱۹۳۳ در نیویورک متولد شد. وی مجری پرسابقهٔ شبکهٔ تلویزیونیِ سی‌ان‌ان است. لری کینگ در محله بروکلین در نیویورک سیتی از خانواده‌ای مهاجر یهودی متولد شد. پدرش در سن ۴۴ سالگی در اثر بیماری قلبی درگذشت. مرگ پدر تأثیر خاصی در زندگی لری گذاشت و باعث شد علاقه خود را به تحصیل کردن از دست بدهد. بعد از اتمام دوران دبیرستان وارد بازار کار شد تا بتواند از لحاظ مالی به مادرش کمک کند. لری کینگ هشت بار ازدواج کرده است.

شخصیت سیاسی و هنری که کینگ با آن ها گفتگو کرده

 او مدتی مجری برنامه‌ای شبانه در شبکه تلویزیونی سی ان ان با نام «اجرای زنده لری کینگ» بود. شهرت لری کینگ به خاطر گفت و گوی زنده با چهره‌های مشهور سیاسی و هنری از سراسر جهان است.  شخصیت‌های سیاسی مشهوری از جمله: محمود احمدی نژاد، باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج دبلیو بوش، جورج بوش، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، کالین پاول، الگور و ... . همچنین با ستاره‌های سینما و موسیقی نیز مصاحبه‌های جنجالی اجرا کرده از جمله گفت و گو با مارلون براندو، الیزابت تیلور، سلین دیون، آنجلینا جولی، جیم کری، مدونا، تام کروز و ... .

منبع: گاردین، همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی