|

سردار سلامی ؛ طرح شهید سلیمانی فرمول غلبه بر کروناست

سردار سلامی : رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه ما به واکسن برسیم شیب ابتلا را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده است طرح شهید سلیمانی نقطه…

لینک کوتاه کپی شد

سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی»، طی سخنانی اظهار داشت: ما توانسته‌ایم از ارزش‌های اعتقادی‌مان به ‌زیبایی کمک بگیریم تا آن را در ساختار و کار مدیریت یک بحران ملی مثل کرونا مداخله بدهیم و از آن تأثیرات شگفت‌انگیزی به‌دست آوریم.

وی افزود: ساختار نظام اجتماعی ما به ‌گونه‌ای است که مردم در مسائل بزرگ نقش اول را دارند، البته محور اصلی تأثیرات این قضیه در اختیار پزشکان و پرستاران و کادر وزارت بهداشت است که باعث شده است تا به امروز ما حتی یک بیمار رها شده پشت درب بیمارستان‌ها نداشته باشیم.

 

طرح شهید سلیمانی محصول مشترک وزارت بهداشت و بسیج

سرلشکر سلامی ادامه داد: طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی که محصول همکاری مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج است، نقطه اصلی این ابتکار عمل جدید است و آمارها تأییدکننده این مهم است که وقتی میان دستگاه‌های مختلف همکاری صورت می‌گیرد، ما حتماً موفقیت را تجربه می‌کنیم.

فرمانده ‌کل سپاه تصریح کرد: شروع خوبی برای طرح شهید سلیمانی ثبت شده و بسیار افتخارانگیز است اما ادامه این طرح مهم‌تر است و تا زمانی که وضعیت به حال خود رها شود روند بیماری به‌سرعت شتاب و اوج می‌گیرد.

سردار سلامی با بیان اینکه "وضعیت امروز امید بخش است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما فرمول‌های غلبه را پیدا کرده‌ایم"، گفت: رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه ما به واکسن برسیم شیب ابتلا را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده است و طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که منحصر به فرد در جهان است.

 

بیشتر بخوانید: ماجرای نامه داروسازان در خصوص واکسن کرونا چیست؟

 

غربالگری ۶۲ میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی


همچنین سردار غلامرضا سلیمانی در جلسه طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا با تأکید بر استمرار طرح شهید سلیمانی، گفت: تا الان بیش از ۱۷ میلیون خانوار که جمعیت ۶۲ میلیونی را در بر می‌گیرد غربالگری شدند.


وزیر بهداشت: برگ ‌برنده‌های زیادی رو خواهیم کرد


سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز در نشست با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان بسیج که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در مقابله با کرونا به‌لطف خدا و همت بندگان مخلص خدا، وفاقی شکل گرفت که نمونه آن را فقط در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.


به گزارش تسنیم، وی تأکید کرد: امروز در نقطه خوبی از تاریخ قرار داریم. من روزهای آینده را به‌شدت روشن‌تر از امروز می‌بینم و‌تردید ندارم که برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد و این جسارت به‌دلیل اعتماد و اعتقادی است که به لطف الهی دارم.


کاهش حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ و میر روزانه بیماران کرونا


وزیر بهداشت در حاشیه این نشست هم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طرح بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی، کار مشترکی را از ۲۰ آبان با سازمان بسیج در سراسر کشور آغاز کردیم و با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز این طرح با وجود اینکه هدف‌گذاری کرده بودیم که میزان مرگ و میر روزانه بیماران ۱۰ درصد و میزان بستری بیماران ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، با افتخار می‌گوییم که خدا به این حرکت، برکت داد و امروز شاهد کاهش حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ و میر بیماران و همچنین کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی بستری بیماران هستیم.

نمکی افزود: در طرح شهید سلیمانی، تعداد قابل‌توجهی از خانوارهای دارای بیمار که نیازمند بودند، در منزل و اقامتگاه‌ها مورد حمایت قرار گرفتند که ارقام این حمایت‌ها بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

منبع: تسنیم، کیهان

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی